حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تجزیه و تحلیل سنسورهای 3D آیفون 8؛ تمامی رنگ‌های این گوشی با پنل جلوی مشکی عرضه می شوند

در گزارش‌های امشب KGI که به تازگی منتشر شده است، تجزیه و تحلیل دقیق سنسورهای 3D در آیفون 8، پیش‌بینی رنگ پنل جلویی این گوشی هوشمند و … دیده می‌شود. در ادامه باترنجی همراه باشید.

مینگ چی کیو معتقد است که توانایی سنجش سنسورهای 3D جدید این گوشی یکی از نقاط قوت اصلی فروش آیفون 8 می‌باشد که نیازمند تجزیه و تحلیل بسیار دقیق از روش تنظیم این سنسورها است.

آیفون 8 دارای یک فرستنده‌ی نور سازمان‌یافته، گیرنده‌ی نور سازمان‌یافته، سنسور مجاورت، سنسور تشخیص میزان نور محیط و یک دوربین جلو می‌باشد. این دو سنسور جدید که از آن‌ها با نام سنسورهای 3D یاد کردیم، همان فرستنده و گیرنده‌ی نور سازمان‌یافته می‌باشد.

ماژول فرستنده‌ی نور از 6 جزء مختلف ساخته شده است که اگر بخواهید یک تصویر ذهنی از کل این اجزاء داشته باشید، مانند 10 فروشنده در زمینه‌های مختلف کاری می‌باشند. این اجزاء شامل بخش تطبیق دهنده‌ی فعال، فیلتر، ویفر نوری، بخش پراکنده کننده‌ی نور، VCSEL و یک ویفر اپتیکال می‌باشد.

ماژول گیرنده‌ی نور نیز از 4 بخش مختلف ساخته شده است که تقریبا نیمی از این اجزای کلی را تشکیل می‌دهند و شامل یک لنز IR، فیلتر، CIS و حسگر تصویر 1.4 مگاپیکسلی (CMOS) است.

کیو، جزئیات بیشتری را در مورد چگونگی هماهنگی اجزای مختلف باهم ارائه داد:

نور سازمان‌یافته در جمع‌ آوری اطلاعات عمیق بیرونی ایفای نقش می‌نماید، یک‌پارچه‌ سازی داده‌های تصویری 2D از طریق دوربین جلو صورت می‌پذیرد تا تصویر 3D ساخته شده کامل گردد.

باتوجه به محدودیت‌های فاصله‌ی ماژول فرستنده و گیرنده‌ی نور سازمان یافته (تخمین زده می‌شود که 50 تا 100 میلی‌متر باشد) به یک حسگر مجاورت (با عملکرد ToF) نیاز دارد. لازم به ذکر است که کاربران گوشی‌های آیفون، دستگاه خودرا باید به شکلی تنظیم نمایند که حسگر 3D دوربین آن‌ها در بهترین فاصله قرار بگیرد.

همچنین کیو از کمبود اجزای 3D نیز اظهار نگرانی کرد.

از بقیه‌ی اطلاعات کم اهمیت در سنجش گوشی‌های آیفون 8، بخش رنگ پنل جلویی این گوشی‌ می‌باشد و در این مورد نیز گفت:

ما معتقدیم که همه‌ی مدل‌های آیفون با صفحه‌نمایش OLED (سفید، مشکی و طلایی) دارای یک پنل یکپارچه‌ی مشکی در جلوی خود می‌باشند.

اگر این موضوع صحت داشته باشد، تنها موردی که مطرح می‌شود این است که چقدر از قاب این گوشی رنگی می‌باشد؟ به نظر می رسد که این گوشی تنها دارای یک پنل پشت رنگی بوده و در جلوی گوشی فقط صفحه نمایش یکپارچه‌ی مشکی قرار دارد و احتمالا آیفون 8 با این توصیفات پس از آیفون 3G و 3G S، اولین گوشی با دو پنل رنگی متفاوت در پشت و جلوی گوشی، خواهد بود.

 

نظر شما درمورد سنسور 3D آیفون 8 با این فیلترهای تعبیه شده چه می‌باشد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تو ماکت هایی که ازش دیده بودم پنل جلویی سفید خیلی زشت بود و تو ذوق میزد بخاطر اون تیکه بالایی خوشحالم اپل اینبار لج نکرده

Yas

مثل اس٨ و نوت٨

علی شیخ زاده

قابلیت بسیار خوبیه باید دید این سنسور ها چقدر مصرف باتری دارن و دیگه اینکه آیا همیشه فعالن یا برای فعال شدن باید کلید پاور رو فشار داد

Peiman

خیلی کاره اشتباهی بود اگه پنل جلو رو سفید میزد. بسیار زشت میشد.
فقط چند روز تا پایان انتظار مونده.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
بهنام خدابخشی
Telegram: Bhnam_khb Instagram: bhnm.k.h