حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم‌ پیشنهادی مخصوص بازی ترنجی با بودجه 5.5 میلیون تومان (شهریور ماه 96)

‌اگر قصد خرید سیستمی جدید برای بازی دارید، اما در دنیای بزرگ سخت‌افزار غرق شده‌‌اید و نمی‌دانید که کدام قطعات نسبت به بودجه‌تان انتخاب بهتری هستند، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

در این راهنمای خرید قصد داریم بهترین سیستمی را که می‌توان با بودجه پنج میلیون و پانصد هزار تومان برای بازی بست را بررسی و پیشنهاد دهیم. با توجه به بودجه مد نظر، این سیستم عملکرد بسیار خوبی را در زمینه گیمینگ به نمایش خواهد گذاشت، به طوری که می‌توانید بازی‌های روز را با تنظیمات بالا در رزولوشن Full HD اجرا کرده و به راحتی 60 فریم بر ثانیه و حتی بیشتر را را از سیستم خود طلب کنید. حتی می‌توانید گوشه چشمی هم به رزولوشن 2k داشته باشید و قطعا این سیستم در رزولوشن مذکور هم شما را نا امید نخواهد کرد!

واضح است که این سیستم در فعالیت‌های دیگری مانند رندرینگ و پردازش‌های نسبتاً سنگین نیز حرف‌هایی خواهد داشت اما به هر حال کاربری اصلی این سیستم بازی است و نمی‌توان حساب ویژه‌ای بر روی انجام فعالیت‌های دیگر باز کرد.

سیستم زیر، سیستم پیشنهادی گیمینگ ترنجی با بودجه 5.5 میلیون تومان در شهریور ماه 96 می‌باشد:

سیستم زیر نیز، سیستم پیشنهادی جایگزین ترنجی با محوریت گیمینگ و بودجه 5.5 میلیون تومان در شهریور ماه 96 می‌باشد:

حال قطعات اصلی سیستم پیشنهادی و جایگزین را معرفی می‌کنیم تا با آن‌ها بیشتر آشنا شوید:

 

پردازنده (CPU)

پردازنده‌ Ryzen 5 1500X

پردازنده‌ AMD Ryzen 5 1500X

در سیستم پیشنهادی و جایگزین دو پردازنده متفاوت از دو برند رقیب را برگزیدیم که تقریبا در یک رنج قیمتی بوده و عملکردی نه چندان متفاوت را از خود به نمایش گذاشته‌اند. بهتر است نخست با پردازنده‌ Ryzen 5 1500X شروع کنیم، پردازنده‌ای خوش قیمت و حتی قوی‌تر از همتایش که موجب شده تا در سیستم پیشنهادی ما جای بگیرد. این پردازنده 4 هسته‌ای بوده و از 8 رشته‌ پردازشی مجزا به همراه فناوری XFR جهت گسترش بازه‌ی فرکانسی بهره برده است. لازم به ذکر است که Ryzen 5 1500X با فناوری ساخت 14 نانومتری و برپایه معماری جدید شرکت AMD با نام “ذِن” توسعه یافته است. این پردازنده در حال حاضر با قیمتی در حدود 700 هزار تومان برای خرید موجود است.

پردازنده intel Core i5 7500

در طرف مقابل نماینده‌ کمپانی اینتل را داریم که 4 هسته‌ای بوده و از 4 رشته پردازشی مجزا نیز بهره برده است. این پردازنده از نسل هفتم اینتل یا به عبارتی همان کیبی‌لیک می‌باشد که جدیدترین نسل از در هر صورت intel Core i5 7500 با قیمتی نزدیک، عملکردی به مراتب ضعیف‌تر را از خود به نمایش گذاشته که سبب شد تا ما آن را به عنوان پردازنده سیستم جایگزین بپذیریم. این پردازنده در حال حاضر با قیمتی در حدود 720 هزار تومان برای خرید موجود است.

 

مادربرد (Mainboard)

مادربرد MSI B350 Tomahawk

مادربرد MSI B350 Tomahwak از تراشه B350 کمپانی AMD و سوکت AM4 بهره می‌برد. این مادربرد ATX با امکانات مناسب، کیفیت ساخت بسیار خوب و طراحی زیبا توانست انتخاب نخست ما در این رده قیمتی قرار بگیرد.

از ویژگی‌های این محصول می‌توان به پشتیبانی از ماژول‌های DDR4 تا فرکانس 3200 مگاهرتز با مدارهای الکتریکی مجزا، یک کانکتور 8 پین برای تامین برق پردازنده، یک عدد پورت Turbo M.2 با پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه، فناوری صوتی Audio Boost، بهره‌گیری از Steel Armor در شکاف PCI-E جهت جلوگیری از خم شدن کارت گرافیک‌های سنگین و چندین درگاه USB 3.1 در کنار درگاه‌های متنوع دیگر نظیر USB 2.0 اشاره کرد. همچنین این مادربرد از آرمور یکپارچه با ظاهری جذاب بر روی پنل پشتی بهره برده که از پورت‌های I/O به طور کامل محافظت می‌کند. این مادربرد در حال حاضر با قیمتی در حدود 480 هزار تومان برای خرید موجود است.

مادربرد ASUS ROG STRIX H270F GAMING

مادربرد ASUS ROG STRIX H270F GAMING زیبایی و کارایی را به همراه ویژگی‌های خارق‌العاده صوتی به ارمغان می‌آورد. این محصول به سوکت LGA1151 و چیپست H270 کمپانی اینتل مجهز شده است. علاوه بر این از قابلیت نورپردازی Aura RGB همراه با هیت‌سینک‌های زاویه‌دار براق و همچنین مدار چاپی مشکی مات با طراحی خاص بهره برده است. این مادربرد با استفاده از فناوری صوتی SupremeFX و نرم‌افزار Sonic Studio III صدایی رسا و فراگیر را ایجاد کرده و تجربه‌ کاملی از گیمینگ را فراهم می‌آورد. نرم‌افزارهای متنوعی همچون Sonic Radar III و GameFirst IV نیز همواره گیمرها را خشنود نگه می‌دارند.

از ویژگی‌های دیگر ASUS ROG STRIX H270F GAMING می‌توان پشتیبانی از ماژول‌های حافظه DDR4 تا فرکانس 2400 مگاهرتز، بهره‌گیری از واحد پردازش TPU به منظور تغذیه دقیق و تولید دقیق ولتاژهای خروجی، بایوس (BIOS) جامع با رابط کاربری گرافیکی که از دو حالت EZ و Advance بهره برده و دو شکاف M.2 با پهنای باند 32 گیگابیت بر ثانیه را نام برد. این مادربرد برای تغذیه پردازنده از یک کانکتور 8 پینی برق استفاده می‌کند. این مادربرد در حال حاضر با قیمتی در حدود 570 هزار تومان برای خرید موجود است.

 

حافظه رم (RAM)

ماژول رم Geil EVO X 3000 CL15

به دلیل وابستگی زیاد پردازنده‌های رایزن به فرکانس و تاخیر رم، حافظه رم Geil EVO X 2x8GB 3000MHz CL15 را برگزیدیم، این رم با نورپردازی RGB و عملکرد و کیفیت ساخت خوب می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب باشد. با فعال کردن پروفایل XMP، فرکانس کاری این رم به 3000 مگاهرتز می‌رسد و بدین ترتیب می‌تواند نیاز اکثر کاربران را مرتفع سازد.

سیستم نورپردازی این رم به طور کامل با Aura Sync ایسوس منطبق می‌باشد و در صورتی که از مادربردهای ایسوس استفاده می‌کنید، با این رم قادر هستید حداکثر پتانسیل نورپردازی RGB را فراهم سازید. این رم در حال حاضر با قیمتی در حدود 630 هزار تومان برای خرید موجود است. 

ماژول رم G.Skill Ripjaws V 2400 CL15

از سوی دیگر در سیستم جایگزین، حافظه رم G.Skill Ripjaws V 2x8GB 2400MHz CL15 را پیشنهاد داده‌ایم. سازنده این رم کمپانی معروف G.Skill است که به تنهایی گواه بر کیفیت ساخت بالا و عملکرد بسیار خوب آن می‌باشد. به دلیل اینکه مادربردهای H270 از رم‌هایی تا حداکثر فرکانس 2400MHz پشتیبانی می‌کنند، نسخه 2400 مگاهرتزی این رم را پیشنهاد دادیم و در صورتی که قصد استفاده از مادربرد Z270 را دارید، محدودیتی در این زمینه وجود ندارد. با فعال کردن پروفایل XMP، فرکانس این رم به 2400 مگاهرتز و تایمینگ‌های آن نیز به CL15-15-15-35 می‌رسند. این رم در حال حاضر با قیمتی در حدود 610 هزار تومان برای خرید موجود است. 

 

کارت گرافیک (VGA)

کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1070 Gaming X

بدون شک یکی از مهمترین قطعات در رایانه‌های شخصی مخصوص بازی، کارت گرافیک می‌باشد. کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1070 Gaming X از تراشه گرافیکی GP104-200 با معماری پاسکال و 1920 هسته CUDA بهره می‌برد. فرکانس تراشه گرافیکی این کارت گرافیک در OC Mode و در حالت پایه برابر با 1607 مگاهرتز و در حالت بوست 1797 مگاهرتز است؛ البته به لطف فناوری Turbo boost 3 انویدیا، فرکانس تراشه گرافیکی این کارت گرافیک حتی تا محدوده 2 گیگاهرتز نیز افزایش می‌یابد.

MSI GeForce GTX 1070 Gaming X دارای 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5 با رابط 256 بیتی بوده و با فرکانس 8108 مگاهرتز فعالیت می‌کند که برای اجرای بازی‌های روز بسیار مناسب بوده و در رزولوشن Full HD و حتی 2K شما را نا امید نمی‌سازد.

کارت گرافیک MSI GeForce GTX 1070 Gaming X

این محصول با طول 279 میلی‌متر، عرض 140 میلی‌متر و ارتفاع 42 میلی‌متر، کارت گرافیکی با هیت‌سینک 2 اسلاته می‌باشد و یک درگاه HDMI 2.0، یک درگاه DVI-D و سه درگاه DisplayPort را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به بهره گیری از مدار تغذیه 10 فاز، یک کانکتور 8 پینی و 6 پینی برق، پشتیبانی از فناوری G-Sync شرکت انویدیا برای جلوگیری از شکستگی تصویر و نرم‌افزارهای منحصر به فردی مانند WTFast ،XSplit Gamecaster ،MSI Dragon Eye و GAMING APP اشاره کرد.

این کارت گرافیک به همراه سیستم خنک‌کننده انحصاری Twin Frozr VI با هیت‌ پایپ‌هایی که که به طور مستقیم با سطح تراشه تماس دارد و فن‌های TORX 2.0 عرضه می‌شود. این فن‌ها از تیغه‌های ترکیبی استفاده کرده که موجب افزایش 22 درصدی جریان هوا نسبت به نسل قبل شده و کارایی این سیستم را با خنک کردن هیت سینک‌ را به میزان چشم‌گیری افزایش می‌دهد. همچنین این کارت از فناوری Zero Frozr نیز بهره می‌برد تا در فشارهای پردازشی سبک که تراشه گرافیکی خنک‌تر است، فن‌ها به صورت خودکار خاموش شده و نویزی تولید نکنند. این کارت گرافیک در حال حاضر با قیمتی در حدود 2 میلیون و 300 هزار تومان برای خرید موجود است. 

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 به دلیل بهره بردن از تراشه گرافیکی مشابه، مشخصات فنی یکسانی با مدل MSI داشته و تنها در فرکانس تراشه گرافیکی، حافظه گرافیکی، طراحی و سیستم خنک‌کننده شاهد تفاوت‌هایی میان این دو محصول هستیم.

فرکانس تراشه گرافیکی این کارت گرافیک در OC Mode و در حالت پایه برابر با 1657 مگاهرتز و در حالت بوست 1860 مگاهرتز است؛ البته به لطف فناوری Turbo boost 3 انویدیا، فرکانس تراشه گرافیکی این کارت گرافیک حتی تا محدوده 2 گیگاهرتز نیز افزایش می‌یابد. ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 دارای 8 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع GDDR5 با رابط 256 بیتی است و با فرکانس موثر 8008 مگاهرتز فعالیت می‌کند که برای اجرای بازی‌های روز بسیار مناسب بوده و در رزولوشن Full HD و حتی 2K شما را نا امید نمی‌سازد.

این محصول با طول 298 میلی‌متر، عرض 134 میلی‌متر و ارتفاع 40 میلی‌متر، کارت گرافیکی با هیت‌سینک 2 اسلاته می‌باشد و دو درگاه HDMI 2.0، یک درگاه DVI-D و در آخر دو درگاه DisplayPort را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. برخلاف محصول MSI، نمونه تولید شده توسط ایسوس تنها از یک کانکتور برق 8 پین برای تامین توان کارت گرافیک استفاده می‌کند.

کارت گرافیک ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070

از دیگر ویژگی‌های این محصول نیز می‌توان به بهره گیری از مدار تغذیه 1+6 فاز با قطعات SAP II، پشتیبانی از فناوری G-Sync شرکت انویدیا برای جلوگیری از شکستگی تصویر و نرم‌افزارهای منحصر به فردی مانند Gaming Booster ،XSplit Gamecaster و GPU Tweak II اشاره کرد. نورپردازی بی‌نظیر این مادربرد نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت آن می‌باشد، قابلیت Aura Sync این امکان را به کاربر می‌دهد تا تمام قطعات سازگار با این قابلیت را با هم همگام‌سازی کند.

این کارت گرافیک با سیستم خنک‌کننده انحصاری شرکت ایسوس به نام DirectCU III و فن‌های Wing-Blade عرضه شده و قابلیت‌های خنک‌سازی منحصر به فردی را برای کاربر فراهم می‌آورد. این فن‌ها از تیغه‌های خاصی استفاده کرده که موجب افزایش 105 درصدی فشار هوا نسبت به نسل قبل شده و کارایی این سیستم را با خنک کردن بهینه هیت سینک‌ به میزان چشم‌گیری افزایش می‌دهند. همچنین این کارت گرافیک از فن‌های 0dB بهره می‌برد تا در فشارهای پردازشی سبک که تراشه گرافیکی خنک‌تر است فن‌ها به صورت خودکار خاموش شده و نویزی تولید نکنند. این کارت گرافیک در حال حاضر با قیمتی در حدود 2 میلیون و 350 هزار تومان برای خرید موجود است. 

 

هارد دیسک (HDD)

هارد دیسک Western Digital Blue 2TB

هارد دیسک 3.5 اینچی Western Digital Blue 2TB از 2 ترابایت حجم، سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه (7200RPM)، کش 64 مگابایتی و درگاه ارتباطی ساتا 3.0 بهره می‌برد. البته توجه کنید که در بازار نسخه‌ 5400RPM این هارد دیسک نیز وجود دارد که از سرعت پایینتری برخوردار می‌باشد اما در عوض نویز کمتری دارد. پیشنهاد ما نسخه 7200RPM (با کد WD10EZEX) این محصول می‌باشد. این هارد دیسک در حال حاضر با قیمتی در حدود 270 هزار تومان برای خرید موجود است. 

هارد دیسک Seagate BarraCuda 2TB

هارد دیسک 3.5 اینچی Seagate BarraCuda 2TB از 2 ترابایت حجم، سرعت چرخش 7200 دور در دقیقه (7200RPM)، کش 64 مگابایتی و درگاه ارتباطی ساتا 3.0 بهره می‌برد. این هارد تفاوت چندانی با Western Digital Blue 2TB ندارد و انتخابی مطمئن به شمار می‌رود. این هارد دیسک در حال حاضر با قیمتی در حدود 270 هزار تومان برای خرید موجود است. 

 

درایو حالت جامد (SSD)

درایو جامد Samsung 850 EVO 250GB

درایو جامد یا همان اس‌اس‌دی Samsung 850 EVO 250GB انتخابی بسیار مناسب تا رنج 400 هزار تومان می‌باشد. از ویژگی‌های این SSD می‌توان به 250 گیگابایت حجم، سلول‌های رده متوسط TLC، کنترلر MGX، فناوری 3D V-NAND سامسونگ با تجمیع 32 لایه سلول به صورت عمودی و در نهایت درگاه ساتا 3 اشاره کرد. ابعاد 2.5 اینچی و ضخامت 7 میلی‌متری این درایو جامد نیز آن را مانند بقیه درایوهای جامد به انتخابی عالی برای کیس‌های کوچک و حتی لپ‌تاپ‌ها و کنسول‌های بازی تبدیل می‌کند!

از دیگر ویژگی‌های بسیار خوب این درایو جامد نیز می‌توان به نرم افزار بسیار کارآمد آن موسوم به Samsung Magician را نام برد که فرآیند بهینه‌سازی عملکرد درایو جامد را به صورت بسیار آسان انجام می‌دهد. طبق گفته سامسونگ این SSD طول عمری برابر با 2 میلیون ساعت داشته و تا 75 ترابایت نوشتن (یا 5 سال کارکرد) دارای گارانتی می‌باشد. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی Samsung 850 EVO 250GB نیز به ترتیب 540 مگابایت بر ثانیه و 520 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. به همه این‌ها پشتیبانی از TRIM، مصرف تنها 2 وات و رمرگذاری پیشرفته 256 بیتی را هم اضافه کنید! این درایو جامد در حال حاضر با قیمتی در حدود 360 هزار تومان برای خرید موجود است. 

در ضمن، اس‌اس‌دی، هارد نیست!

 

منبع تغذیه (PSU)

منبع تغذیه Cooler Master V650

منبع تغذیه یا همان پاور یکی از مهمترین قطعات هر رایانه می‌باشد که وجود نویز و نوسان در خروجی آن می‌تواند آسیب‌های جدی به رایانه وارد کند. پاور سیستم پیشنهادی مذکور را Cooler Master Vanguard V650 برگزیدیم که با عملکرد و قیمت مناسب خود نظر ما را جلب کرد.

منبع تغذیه Cooler Master V650

از نکات مثبت این پاور می‌توان به استاندارد 80 پلاس گلد با بازدهی 90 درصدی، سیستم مدیریت کابل فول ماژولار به همراه کابل‌های کاملاً تخت، خازن‌های 100% ژاپنی با پایداری حرارتی تا دمای 105 درجه سانتی‌گراد، مدارات نوسان‌ساز LLC و توپولوژی DC-DC، طول عمر برابر با 100 هزار ساعت، برد مدار چاپی سه‌بعدی و فن 120 میلی‌متری با فناوری انحصاری Silencio FP جهت افزایش جریان هوا اشاره کرد.

این پاور 650 واتی با اصلاح ضریب توان به‌صورت Active PFC، همواره بار خازنی را صفر و ضریب توان را نزدیک به یک نگه می‌دارد و عملکرد کلی خود را بهبود می‌بخشد. Cooler Master Vanguard V650 از مدارهای حفاظتی گوناگونی همچون OVP/UVP/OPP/OTP/OCP/SCP پشتیبانی می‌کند که باعث افزایش ضریب اطمینان خواهد شد. این پاور در حال حاضر با قیمتی در حدود 480 هزار تومان برای خرید موجود است. 

 

کیس (Case)

کیس Green Z4 Astiak

بدون شک انتخاب اول ما در رده قیمتی 200 هزار تومان، کیس محبوب Green Z4 Astiak می‌باشد! این کیس با بدنه‌ای مشکی و شیشه دودی به همراه 5 فن دارای LED، گزینه‌ای مناسب برای سیستم‌های مخصوص بازی می‌باشد. این کیس در ابعاد Mid-Tower طراحی شده است و دارای ارتفاع 507 میلی‌متر، عرض 235 میلی‌متر و طول 485 میلی‌متر می‌باشد. جنس ورق این کیس نیز از استیل مستحکم ژاپنی (Japanese SECC) با ضخامت 0.7 میلی‌متر است. فیلترهای ورودی و خروجی Green Z4 نیز این کیس را از هرگونه گرد و غبار محافظت می‌کنند.

کیس Green Z4 Astiak

امکان نصب واترکولرهای حداکثر 280 میلی‌متری در بالای کیس و 360 میلی‌متری در جلوی کیس به همراه نصب ایرکولرهایی تا حداکثر ارتفاع 175 میلی‌متر از ویژگی‌های بارز این کیس به شمار می‌رود و علاوه بر این، Green Z4 Astiak می‌توان از کارت گرافیک‌هایی با حداکثر طول 39 سانتی‌متر نیز پشتیبانی کند.

از دیگر امکانات این کیس می‌توان به پشتیبانی از مادربردهایی با ابعاد E-ATX، هفت شکاف توسعه، 2 درگاه USB 3.0 به همراه 2 درگاه USB 2.0 و 2 کنترلر فن و HD Audio اشاره کرد. مدیریت کابل مناسب و محفظه پاور هم قابلیت‌هایی هستند که هر کیس جدیدی باید آن‌ها را داشته باشد. در آخر نیز می‌توان به قابلیت نصب 2 درایو 5.25 اینچی، 3 درایو 3.5 اینچی و 5 درایو 2.5 اینچی اشاره کرد. این کیس در حال حاضر با قیمتی در حدود 200 هزار تومان برای خرید موجود است. 

 

اگر پیشنهاد دیگری دارید مشتاق شنیدن آن هستیم! در بخش نظرات، دیدگاه‌های خود را بیان کنید.

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

به نظرم یه گیمر باید آینده نگر باشه و پردازنده و گرافیک که مهم تر هستن رو درست انتخاب کنه حالا میشه حافظه ssd رو اضافه نکنه و با پولش یه پردازنده قوی تر انتخاب کرد چون ssd رو بعدا هم میشه به راحتی اضافه کرد ولی پردازنده رو بخوای ارتقا بدی بسیار هزینه بیشتری رو دستت میذاره

Mortazavi

ممنون بابت پست های عالی و بی نظیر گیمینگ.

Mortazavi

با کمتر از نصف این پول میشه یه ps4 و عینک واقعیت مجازی خرید.
مزیت pc به ps4 و ایکس باکس وان ایکس چیه؟ ?

علی شیخ زاده

مقایسه کنسول با پی سی مثل مقاییه یک آچار معمولی با آچار فرانسه هست یا مقایسه یک آچار با یک جعبه آچار

TheFreeCritic

هییییییییییییییییییی

چرا این دو روزه رد دادم
میام پست های قدیمی رو میبینم اه میکشم میرم اتوبوسن

TheFreeCritic

واقعا میشد 1070 با رایزن 1500x 5.5 بست ؟؟

(وی زمانی را به یاد میاورد که به ایفون تن 5 ملیونی میگفت گران!)

SHREK

من رایزن 5 1600x با 1060 و 16 گیگ رم گرفتم 3.2 میل☹️

TheFreeCritic

😭😭

من چند ماه پیش میتونستم 1660ti رو با i5 9400f و 16 گیگ رم سیزده ملیون ببندم

SHREK

قیمت ها داره میاد پایین دوباره میتونی بگیری🙃یه 3060ti با رایزن 5 5600X.

TheFreeCritic

همون 3060 خالیش میشه 14 تومن
تصمیم گرفتم اگه بشه سریز اس بخرم
از نسل هفت یه لپتاپ داریم که قیمتش دو برابر پلی استشن 3 و 360 و هم قیمت پلی استشن 4 بود الان این تا اخر نسل 7 رو سیاپورت میکنه اون چلی 4 هنوز داره براش بازی میاد
کنسول بهینه تره
منم که بودجم زیاد نیست
فعلا با تموم کردن کل نسل 7 درگیرم
این هفته کرایسیس رو تموم میکنم

TheFreeCritic

ای لعنت به ea دزد صفت .
کرایسیس تو استیم محدودیت فعالسازی و نصب داره و باید برای بازی ای که پولش رو پرداخت کردی محدود بازی کنی !

میرم همون سه گانه ی مدرن وارفر رو میخرم دوباره بازیش میکنم گور بابای الکترونیک اترز
فقط داستان ورلد ات وار به مدرن وارفر که مربوط نیست ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی عباسی
برنامه‌نویس، علاقمند به سخت‌افزار و گنو/لینوکس | برای ارتباط با من می‌تونین از ایمیل یا توییترم به آی‌دی mostafa_abbacc@ استفاده کنید (: | ایمیل: mostafaabbac@gmail.com