حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید 8 برای وان‌پلاس 2 توسط LinageOS عرضه شد

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | Android، اخبار، موبایل، وان‌پلاس

وان‌پلاس 2 دیگر بروزرسانی رسمی دریافت نخواهد کرد اما این موضوع توسعه‌ دهندگان را در عرضه آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید برای این گوشی هوشمند متوقف نکرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

یکی از اعضای انجمن XDA Developers با نام مستعار Shreesha.Murthy به تازگی نسخه‌ایی غیر رسمی از LinageOS 15 را برای دارندگان وان‌پلاس 2 عرضه کرده و به آن‌ها طعمی آخرین نسخه اندروید را چشانده است. این نسخه در حال حاضر 3 بروزرسانی دریافت کرده است و اگرچه بسیاری از عملکردها  مانند بلوتوث و یا Wi-Fi در آن وجود ندارد اما آزمایش کنندگان آن ادعا می‌کنند که تجربه کاربری مناسبی دارد.

وان‌پلاس 2 با وجود ادعای شرکت سازنده مبنی بر بروزرسانی به اندروید 7 در نسخه 6 اندروید یعنی مارشملو باقی ماند. با توجه به اینکه جامعه‌ی توسعه دهنگان وان‌پلاس همیشه مایل به سرهم کردن و ساختن نرم‌افزارهای شخصی سازی شده بودند، زمانی زیادی طول نکشید که نسخه‌های شخصی سازی شده اندروید 7.0 برای وان‌پلاس 2 یافت شدند. Linage یک سیستم عامل  متن باز و  جانشین CyanogenMod سیستم عامل مورد علاقه‌ی مصرف کنندگان اندرویدی است. پس از احیا شدن  CyanogenMod سیستم عامل LinageOS روی کار آمد و در حال حاضر بروزرسانی هفتگی دریافت می‌کند و بیش از 170 گوشی هوشمند را پشتیبانی می‌کند. آخرین نسخه از این سیستم عامل LinageOS 15، در فاز اولیه توسعه قرار دارد اما بسیاری از توسعه دهندگان مستقل در حال انتشار فایل‌های غیر رسمی برای دستگاه‌های مشخصی مانند وان‌پلاس 2 هستند.

اگر دارای یک وان‌پلاس 2 هستید و مایل هستید نسخه اولیه از LinageOS 15 را امتحان کنید، می‌توانید فایل‌های مورد نیاز  و آموزش‌های لازم را  در این لینک پیدا کنید. با توجه به اینکه این نسخه در فاز اولیه قرار دارد انتظار مشاهده باگ‌ها و نبود امکانات می‌رود، حتی با در نظر داشتن اینکه توسعه دهندگان در حال تلاش روزمره هستند. مواردی که تا بحال از نبود آن ها مطلع هستیم ویژگی‌هایی مانند  GPS, Bluetooth, WiFi, و حسگر اثر انگشت هستند، با این شرایط این نسخه از Linage OS برای استفاده روزمره مناسب نیست.

در اخر نگاهی به تصاویری از این سیستم‌ عامل بیندازیم:

نظرات خود را با ترنجی در میان بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

تنها شرکتی که به اپدیتاش ایمان دارم

Mortazavi

پرچمدار 2015 اندروید 7 هم نگرفته.
گوشی های ارزون با پشتیبانی آبکی!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید