حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی بنچمارک های مدیاتک هلیو ایکس 30 (Helio X30) روی میزو پرو 7 پلاس

چیپست های مدیاتک شاید محبوب نباشند اما روی دستگاه های زیادی استفاده شده اند و در حال گشترش بازار خود هستند. مدیاتک برای شناخته شدن بهتر چیپست های ساخت این شرکت از نام گذاری ویژه استفاده کرده است. سری ایکس این پردازنده ها در رده پرچمدار طراحی و تولید می شوند. امروز می خواهیم بهترین چیپست مدیاتک را روی گوشی میزو پرو 7 پلاس از نظر عملکرد سخت افزاری بررسی کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا هلیو ایکس 30 (Helio X30) را محک بزنیم.

چیپست هلیو ایکس 30 (Helio X30) با معماری 10 نانومتری ساخته شده است که خود پیشرو بودن آن را ثابت می کند. همچنین استفاده از 3 کلاستر 2 هسته ای، 4 هسته ای و 4 هسته ای در مجموع 10 هسته پردازشی را به شما می دهد که جهت استفاده بهینه از انرژی و توان خروجی بهتر استفاده خواهد شد. پردازنده گرافیکی استفاده شده در این چیپست مدل PowerVR 7XTP است. در ادامه با مشاهده نتایج مختلف کسب شده توسط این چیپست در بنچمارک ها مختلف، توانایی آن را بررسی می کنیم:

همانطور که می بینید از نظر پردازش گرافیکی این چیپست هم پای چیپست های پرچمدار سال سال 2016 پیش می آید. این یعنی شما می توانید از این چیپست به اندازه یک چیپست میان رده رو به بالا در سال 2017 توقع داشته باشید. اما پردازش مرکزی به چه شکل خواهد بود؟

بنچمارک های زیر را برای بررسی توان پردازش مرکزی چیپست هلیو ایکس 30 (Helio X30) مشاهده کنید:

از نظر پردازش مرکزی اوضاع کمی از پردازش گرافیکی بهتر است اما توان کلی را می توان حوالی همان پرچمدارهای 2016 دانست.

در کل نمی توان گفت چیپست هلیو ایکس 30 (Helio X30) مدیاتک چیپست بدی به نظر می رسد یا در کارهای روزمره یا حتی بازی ها شما لنگ می گذارد، ابتدا باید بدانید اگر دستگاهی مثل میزو پرو 7 پلاس را به عنوان پرچمدار سال 2017 می خرید، چنین توانی ندارد و سپس این را در نظر داشته باشید که خرید دستگاهی با این چیپست خیلی آینده نگرانه نیست. البته اگر از آن دسته کاربرانی هستید که بازه تعویض موبایل شما حدود 1 سال است، اصلا نگران نباشید.

نظر شما درباره چیپست هلیو ایکس 30 (Helio X30) چیست؟ نظر شما درباره برند مدیاتک چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mTAAHAAm

میدیاتک هم داره خوب پیشرفت می کنه. شاید هم روزی به اسنپ برسه

Peiman

غیر ممکنه

ahmad

خیلی ضعیفه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)