حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پلی استور گوگل به زودی در ایران، چین و دیگر کشورها در دسترس خواهد بود

طبق اخباری که به‌تازگی منتشر شده است پلی‌استور گوگل به زودی در کشورهایی از جمله ایران و چین فعال خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم. 

امروزه بزرگ و معروف‌ترین پلی‌استور جهان یعنی پلی‌استور گوگل (Google Play Store) در اکثر کشورهای جهان فعال و در دسترس مردم است و ویژگی‌های خود را در اختیار آنان قرار می‌دهد. اما کماکان کشورهایی وجود دارد که گوگل‌پلی از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند و در آن‌جا در دسترس نیست که شناخته‌‌شده‌ ترینِ آن‌ کشورها ایران و چین هستند. نبود این پشتیبانی به معنای تحریم اکثر امکانات گوگل در این کشورها است. اما با توجه به اطلاعات اخیرا پخش شده به نظر می‌رسد که این پلی‌استور به زودی به کشورهای ایران، چین، میانمار، سودان، کوبا، ماکائو و… راه خواهد یافت و از آن‌ها پشتیبانی به عمل خواهد آورد. نام تمامی این کشورها در “Google Play Developer Console area” دیده شده است. محلی که توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را در دسترس کاربران یک کشور قرار دهند و به نظر می‌رسد گوگل قصد دارد این عمل را به صورت ناگهانی به انجام برساند.

از مشکلات فعال نبودن پلی‌استور گوگل در یک کشور می‌توان به نبود قابلیت خرید یا خرید درون برنامه‌ای اپ های این مارکت در آن کشورها اشاره کرد زیرا کاربران نمی‌توانند پرداخت خود را از طریق گوگل انجام دهند و این تنها یکی از مشکلات بسیاری است که در دسترس نبودن گوگل پلی‌استور در یک کشور به همراه دارد. البته این موضوع چندین سال است که مورد توجه‌ها قرار گرفته و بارها اخبار متفاوتی از آن به گوش رسیده است. حتی مدتی پیش اخباری مبتنی بر همکاری گوگل و دولت چین برای ارائه نسخه‌ای سانسور شده از این پلی‌استور پخش شد. البته این بار نیز هنوز چیزی به صورت رسمی تایید نشده است اما احتمال وقوع آن به دلیل وجود مدرک در یکی از زیرمجموعه‌های خود گوگل از موارد گذشته بیشتر است و به احتمال زیاد به زودی از پشتیبانی این پلی‌استور عظیم بهره خواهیم برد. همچنین این خبر بسیار خوبی برای توسعه‌دهنگان اپ‌های اندرویدی است زیرا می‌توانند از سود بازار این کشورها نیز بهره‌مند شوند.

اما نکته درخور توجه این است که در نبود پلی‌استور گوگل در این سال‌ها، مارکت‌های دیگری در کشورهای خارج از پشتیبانی گوگل معرفی شده و به محبوبیت فراوانی نیز رسیده‌اند و باید دید که آیا گوگل توانایی محکم کردن جای پای خود در آن کشورها را خواهد داشت یا خیر.

نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا این‌بار این پشتیبانی عملی خواهد شد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

بر داشته نشه هم چیز خاصی نیست، خیلی راحت میشه دورش زد

REZA

اگه فقط منظور خرید یا پرداخته که گفتید،من استفاده نکرده بودم و نمیدونم ولی برنامه دانلود کردم.خبر و که خوندم گفتم مگه میشه ما که استفاده میکردیم حالا که خوندم فهمیدم چیه منظورتون.
الان مایکت و بازار ،برنامه های خوبین،باید ببنیم ضربه میخورن از گوگل یا نه

Mortazavi

خدا کنه درست باشه و گوگل پلی ایران هم بیاد.
من بازی pes2018 و دیتا شو دان کردم اما موقع باز کردن برنامه اخطار آپدیت میده و وقتی میرم تو آپدیت میگه برای کشور شما در دسترس نیست چیکار کنم دوستان عزیز؟؟

Omidiha93

داداش شما چیزچکنت رو روشن کن، داده های پلی استور رو پاک کن و وارد شو آپدیت کن

ahmad

اپل و گوگل دو سیاست متفاوت

mTAAHAAm

مگه قبل از این نبود؟

siavash-t

نه. یعنی باز میشه، ولی بیشتر برنامه ها و بازیها در دسترس نیستند و نمیشه دانلودشون کرد، مگر با پاک کردن کش یا دیتای پلی استور و استفاده از چیزشکن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پارسا گل‌نیا
زندگی یعنی تِک، سریال و فوتبال :)اگه سوالی بود با Parsagolnia@gmail.com در ارتباط باشید.