حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

از IFA 2017 چه انتظاراتی داریم

نمایشگاه IFA 2017 در راه است و شرکت‌های بزرگی قصد حضور و رقابت در آن را دارند. هر ساله شاهد معرفی محصولات متنوع و جدیدی در این رویداد بین المللی هستیم و بی‌شک امسال هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود. در حال حاضر شایعات زیادی هم پیرامون محصولات مختلفی که قرار است در این نمایشگاه حضور داشته باشند، در جریان است و روز به روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در ادامه همراه ترنجی باشید.

اگر چه حدود دو هفته تا شروع این نمایشگاه باقی مانده است ولی برخی از شرکت‌ها پیش از اینکه IFA 2017 رسما شروع شود، محصولات اصلی خود را معرفی کرده‌اند و نتوانستند تا آن زمان طاقت بیاورند! می‌توان برای نمونه به معرفی رسمی نوکیا 8 اشاره کرد؛ این تلفن هوشمند از دو دوربین با لنز ZEISS بهره می‌برد و قابلیت صدای 360 درجه را هم داراست. صفحه نمایش آن اندازه‌ای 5.3 اینچی دارد و از نوع LCD نیز می‌باشد و همین‌طور به تراشه‌ی اسنپدراگون 835 مجهز شده تا بتواند کارکرد خوبی را از اندروید 7.1 به نمایش بگذارد.

نوکیا 8

نمی‌توان صحبتی از نمایشگاه کرد و از نقش تاثیرگذار سامسونگ گذشت؛ بعد از مشکلات سال گذشته‌ی گلکسی نوت 7 که حسابی گریبان این شرکت کره‌ای را گرفت، این‌بار اما انتظار داریم که شاهد یک گوشی زیبا و به صرفه از سوی سامسونگ باشیم. طراحی خیره کننده S8 نیز باعث بالا رفتن انتظارات از این شرکت در امر طراحی شده است و به احتمال زیاد شاهد همان طراحی خواهیم بود.

سامسونگ گلکسی نوت 8

اگرچه فردا روز معرفی رسمی این فبلت خواهد بود اما به هر حال این دستگاه توجهات زیادی را در IFA 2017 به خود جلب خواهد کرد و در آنجا می‌توانیم دسترسی بهتری را جهت بررسی دقیق و کامل‌تر داشته باشیم و بسیاری از افراد هم شانس دیدن نوت 8 را در این نمایشگاه بدست می‌آورند. باتوجه به شایعات، نوت 8 اولین گوشی سامسونگ خواهد بود که در پشت خود دو دوربین دارد و در صورت وقوع این اتفاق شاهد افزایش بی‌رویه چنین تلفن‌هایی خواهیم بود، هرچند که در ابتدا چندان استقبالی از آن‌ها صورت نمی‌پذیرفت.

ناگفته نماند که سامسونگ در این نمایشگاه قصد پرده برداری از Gear S3 و Gear Fit 2 Pro را هم دارد و ممکن است که تمرکز اصلی خود را بر روی این دو ساعت هوشمند هم بگذارد.

Gear S3

شرکت کره‌ای دیگر یعنی ال جی که سال پیش محصولی را در این نمایشگاه ارایه نکرد، قرار است گوشی هوشمند V30 را معرفی کند که احتمالا دوربین آن با فاصله کانونی 1.6 رکوردزنی خواهد زد. صفحه نمایش OLED، اسنپدراگون 835 و حافظه داخلی 32/64/128 گیگابایتی از دیگر ویژگی‌های آن است.

ال جی v30

البته شایعاتی هم پیرامون دو دوربینه بودن این دستگاه به گوش می‌رسد و برای اطمینان از آن بایستی تا 31 آگوست (یک روز قبل از شروع رسمی IFA 2017)صبر کرد. اگرچه دو نسل قبلی این دستگاه یعنی V10 و V20 هم در همین زمان معرفی شدند اما سال‌های گذشته مراسم معرفی در نیویورک و سان فرانسیسکو برگزار شد و این سری تاکنون به اروپا راه نیافته است. احتمالا ال جی می‌خواهد این‌بار از نسل جدید سری V خود در برلین پرده برداری کند تا به بازارهای اروپایی هم راه پیدا کند.

سری v ال جی

بلک بری KEYone هم که پیش‌تر در ماه فوریه با رنگ خاکستری معرفی شده بود، قرار است با بدنه‌ای تمام مشکی و شاید هم مشخصاتی جدیدتر معرفی شود. اگر چه مدت زمان زیادی از معرفی آن می‌گذرد اما از نظر این شرکت رنگ مشکی ارزش این را دارد که بار دیگر به طراحی و نمایش آن بپردازد.

بلک بری KEYone

اگر به شایعات اطمینان کنیم، سونی نیز قصد دارد که از یک گوشی بی حاشیه با نام اکسپریا XZ1 و نسخه کوچک‌ترش تحت عنوان XZ1 Compact پرده برداری کند و حتی امکان معرفی مدل جدید اکسپریا X1 هم وجود دارد. از جمله مشخصات XZ1 می‌توان به صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ دی و پردازنده‌ی اسنپدراگون 835 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم آن اشاره کرد.

سونی اکسپریا xz1

نسخه‌ی کامپکت نیز صفحه 4.6 اینچی خواهد داشت و X1 هم که قرار است یک میان رده باشد، احتمالا به اسنپدراگون 660 با 4 گیگابایت رم مجهز خواهد شد و صفحه نمایش آن هم اندازه‌ای 5 اینچی با رزولوشن فول اچ دی خواهد داشت.

هواوی اما تا به حال دعوتنامه‌ای را ارسال نکرده و احتمال معرفی یک گوشی مدل بالا مانند P10 که فوریه امسال از سوی این شرکت معرفی شد، وجود ندارد. البته سال گذشته این شرکت از دو تلفن Nova و Nova Plus در IFA رونمایی کرد ولی پیش‌تر در ماه می شاهد عرضه‌ی Nova 2 و Nova 2 Plus بودیم و به‌طور کلی هواوی چیز زیادی برای معرفی در این نمایشگاه و عرضه اندام در میان رقبا ندارد.

هواوی Nova 2

باتوجه به نقشه‌ی راه اچ تی سی در سال 2017 و برخلاف سال گذشته، انتظار معرفی دستگاه خاصی را از این شرکت هم نداریم؛ البته امکان حضور چند گوشی میان رده که نام دقیق آن‌ها مشخص نیست وجود دارد. ناگفته نماند که شایعات بیشتر درباره‌ی U11 Life با نام رمز Ocean Life صحبت می‌کنند که احتمال حضور آن در IFA 2017 بسیار کم است. از مشخصات این دستگاه می‌توان به صفحه نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن فول اچ دی، اسنپدراگون 660 و دوربین 16 مگاپیکسلی اشاره کرد. باتری 2600 میلی آمپری به همراه اندروید 7.1.1 و سنس 9.0 هم از دیگر ویژگی‌های احتمالی این تلفن هوشمند است.

اچ تی سی U11

یک روز پیش از افتتاح نمایشگاه یعنی 31 آگوست، لنوو نیز همانند ال جی قصد برگزاری یک مراسم را دارد. به طور دقیق مشخص نیست که این شرکت میخواهد چه دستگاهی را معرفی کند اما حدس می‌زنیم که از K6 جدید، Moto Z Play و اولترابوک Yoga پرده‌برداری شود.

دعوتنامه لنوو

IFA همواره مکان خوبی برای فیلیپس جهت معرفی محصولاتش بوده است؛ امسال احتمالا شاهد پرده برداری از تلویزیون های جدید UHD این شرکت خواهیم بود، درست همانند برنامه‌ی پاناسونیک و توشیبا. ایسوس نیز قرار است ساعت هوشمند جدید خود تحت عنوان ZenWatch3 را معرفی کند ولی هنوز ایسر برنامه‌ی دقیقی ندارد و درست مشخص نیست که قرار است چه محصولی را معرفی کند.

تلویزیون UHD فیلیپس

جمع بندی نهایی :

طی روزها و هفته‌های آتی بی شک شاهد مراسم‌های متعددی خواهیم بود؛ هر شرکت قصد دارد تا به بهترین وجه ممکن محصول خود را معرفی کند تا شما را مجاب به خرید آن کند. اولین و شاید مهم‌ترین و جذاب‌ترین مراسم فردا با پرده برداری از نوت 8 رقم بخورد اما باز هم مراسم‌های دیگری در راه اند که بسیاری در IFA 2017 به وقوع خواهند پیوست. ما نیز در ترنجی سعی بر آن داریم که با نهایت تلاش اکثر مراسم‌ها را پوشش دهیم و تمامی اخبار را برای‌ شما بنویسیم. بی شک با نزدیک شدن به روزهای نمایشگاه، شایعات به شدت افزایش پیدا خواهند کرد و برای رسمی شدن آن‌ها نیاز است که دو هفته‌ای حداقل صبر کنیم. نظر شما درباره‌ی IFA 2017 چیست؟ به کدام محصول علاقه‌ی بیشتری دارید؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا صحرائی