حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مرسدس مایباخ از کانسپت مفهومی ویژن 6 کابرویلت رونمایی کرد؛ قصری دوستدار محیط زیست

کمپانی مرسدس مایباخ که یک شاخه‌ی فوق لوکس از شرکت مرسدس محسوب می‌شود در این هفته از کانسپت مفهومی جدید ویژن 6 کابرویلت پرده برداشت. این خودرو که در مونتری کالفرنیا به نمایش گذاشته شده است تمام الکتریکی بوده و مفهموم خلوص طراحی مرسدس را نشان می‌دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این خودروی مفهومی، عنصر طراحی خودروهای کلاسیک را با زیبایی شناسی آینده به نمایش می‌گذارد. خطوط و ظرافت آن با رنگ آبی‌اش تلفیق شده تا آینده را آشکار سازد. گوردن واگنر، طراح ارشد این کمپانی در این خصوص می‌گوید:

” مرسدس مایباخ ویژن 6 کابرویلت چشم‌اندازی مدرن و لوکس از آینده را نشان داده و تجسم کاملی از استراتژی طراحی ماست. نسبت‌های شگفت‌انگیز این خودرو به همراه طراحی داخلی لوکس haute couture به ایجاد تجربه نهایی کمک می‌کند.”

از آنجایی که در ساخت ویژن 6 کابرویلت از خودروهای لوکس دهه 1930 الهام گرفته شده است، جای تعجبی نیست که این خودرو بیش از 6 متر طول داشته باشد. یک خط ظریف در طول هر دو طرف این خودرو امتداد یافته و زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. همچنین در طراحی قسمت عقب آن از قایق‌های بادبانی الهام گرفته شده است که این شرکت از آن به عنوان دم قایق یاد می‌کند.

 

این کانسپت دارای چهار موتور کوچک مغناطیسی الکتریکی بوده که توانایی تولید 700 اسب بخار را دارد. این خودرو می‌تواند در کمتر از 4 ثانیه به سرعتی معادل 60 مایل بر ساعت دست یافته و حداکثر به سرعت 155 مایل در ساعت دست یابد.

مرسدس ‌ادعا می‌کند که این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود 200 مایل را طی کند. همچنین لازم به ذکر است که تمام کنترل‌های داخل کابین از طریق صفحه‌نمایش لمسی آن قابل کنترل بوده و با ویژگی‌های هوشمندی نظیر قابلیت رانندگی مستقل همراه است.

با اینکه مشخص نیست این خودروی مفهومی به بازار عرضه خواهد یا خیر اما در صورت عرضه، مرسدس تنها می‌تواند برخی از این ویژگی ها را همراه با این طراحی خاص و مجلل در دسترس خریداران قرار دهد.

نظر شما درباره‌ی این کانسپت تمام الکتریکی چیست؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

خیلی طرح خوبیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا