حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت‌ها خبر از ساخت عینک AR فیسبوک می‌دهند

یک پرونده نشان می‌دهد که فیسبوک در حل کار روی یک عینک هوشمند است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

این پتنت، تصاویر دوبعدی خلق شده را روی عناصر تولیدشده توسط کامپیوتر قرار می‌دهد. صفحه‌نمایش می‌تواند داخل قاب باشد و رسانه را به چشم کاربر انتقال دهد. این اختراع همچنین کمک می‌کند تا پرتوهای نور دقیق‌تر به چشم کاربر هدایت شوند و صفحه‌نمایش قادر خواهد بود که عکس یا فیلم‌ها را با صدای همزمان پخش کند. ژن مونستر، تحلیلگر فناوری، اظهار داشته که اپل هم تا سال 2019 عینک هوشمند خود را عرضه خواهد کرد و بعد از آیفون، به دومین محصول پرطرفدار اپل تبدیل خواهد شد. شرکت oculus هم تا همان زمان عینک هوشمندی را به بازار عرضه خواهد کرد. دانشمندی که درحال کار روی این پروژه است، اظهار داشته:

20 تا 30 سال بعد، مردم به جای استفاده از گوشی، از عینک‌های خود استفاده خواهند کرد. این عینک‌ها هم تجربه AR و هم تجربه VR را به ما ارائه خواهند داد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک، AR و VR را دو پلتفرم بزرگ بعدی می‌خواند. تیم کوک هم اینگونه فکر می‌کند اما به VR اعتقاد چندانی ندارد. فیسبوک در سال 2014 کمپانی آکیولس را با بودجه‌ای در حدود 2 میلیارد دلار خرید.

گوگل گلس در فروش خیلی موفق عمل نکرده و فقط زودتر از دیگر عینک‌ها به بازار عرضه شده است. به هر حال باید منتظر فراگیرشدن عینک‌های هوشمند در آینده‌ای نزدیک باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پارسا گل‌نیا

?

پارسا گل‌نیا

خوبه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...