حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تحلیلگران پایان کمبود نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را به این زودی‌ها نمی‌بینند

به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ای نه چندان دور شاهد عرضه نمایشگرهای انعطاف پذیر به میزان گسترده باشیم. در همین راستا تحلیلگری چینی از شرکت Sigmaintell گفته است که این صنعت در سال‌های آینده گسترش خواهد یافت. همچنین او اظهار داشته است که شرکت‌هایی نظیر سامسونگ دیسپلی، الجی دیسپلی، Tianma و BOE با اینکه در حال حاضر نمایشگرهای انعطاف پذیر OLED را به صورت محدود تولید کرده و یا کلا تولید را متوقف کرده‌اند، در حال کار بر روی صفحه‌نمایش منعطف خود بوده و انتظار می‌رود که در سه سال آینده مبلغی حدود 90 میلیارد دلار را برای توسعه این نمایشگرها هزینه کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

صفحه‌نمایش‌های انعطاف پذیر تنها برای دستگاه‌های مفهومی کاربرد نداشته و از آن‌ها می‌توان در دیگر محصولات که از نمایشگرهای خمیده بهره می‌برند نیز استفاده کرد، چرا که در برابر ضربه مقاومت بیشتری داشته و در نهایت موجب افزایش عمر دستگاه خواهند شد. با اینکه تولید این پنل‌ها در حال حاضر برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند الجی، سامسونگ و حتی اپل با نمایشگر منعطف OLED کافی است، اما سبب بالا رفتن قیمت آن می‌شود. به طور طبیعی تا زمانی که تولیدات افزایش نیابد و به کمبودها توجه نشود، شاهد استفاده از این نمایشگرها درون محصولاتی که از صفحه‌نمایش خمیده بهره می‌برند نخواهیم بود.

در حال حاضر کمپانی‌های سامسونگ دیسپلی و الجی دیسپلی مبلغ زیادی را صرف و خط تولیدهای سنتی را متوقف کرده‌اند تا تولید نمایشگرهای OLED خمیده‌ی خود را افزایش دهند. در همین بین سامسونگ قراردادی را با شرکت اپل به دست آورده است که باعث می‌شود در میزان سرمایه‌گذاری نسبت به رقبا برتری پیدا کرده و از آن‌ها پیشی بگیرد. البته در عین حال الجی هم بی‌کار ننشسته و با تحقیق و توسعه موفق به طراحی نمایشگر OLED انعطاف پذیری در ابعاد عظیمی شده است. این صفحه‌‌نمایش غول پیکر نه تنها انعطاف پذیر،  بلکه نیمه شفاف هم بوده که سبب می‌شود در دستگاه‌های خلاقانه زیادی مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر آن الجی توانسته دنیای تلویزیون‌های OLED خمیده را به دست بگیرد و به غولی در این زمینه بدل شود. بدون شک پس از ایجاد کارخانه‌های جدید و بروزرسانی کارخانه‌های قدیمی این دو رقیب تمام بازار را خواهند گرفت، مگر آنکه رقبای دیگر نیز تصمیم به سرمایه‌گذاری‌های عظیم در این صنعت بگیرند.

شما آینده‌ی نمایشگرهای OLED انعطاف پذیر را چگونه تصور می‌کنید؟ دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
یاشار ایشان آقا