حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی Xperia XZ Premium دومین گوشی با قابلیت پشتیبانی از محتوای Netflix HDR

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار رسمی شرکت‌ها، ال‌جی، سونی

Sony Xperia XZ Premium اولین پرچمدارد سونی در سال ۲۰۱۷ و همچنین اولین گوشی جهان با صفحه نمایش ۴k HDR می‌باشد. اما الان دارا بودن صفحه نمایش HDR به شعاری قدرت‌مند و به یکی ازمزیت های بزرگ برای بازاریابی گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است.

HDR ،نامیست که بیشتر در دنیای عکاسی می‌شنویم و یکی از ویژگی‌های دوربین‌ها به شمار می‌رود. اما شاید هنوز بسیاری با اصطلاحات صفحه نمایش HDR و محتوای HDR غریبه باشند و دلیل آن هم شاید کم بودن این نوع صفحه نمایش و محتوا باشد!

اما این ویژگی چیست؟  کاربردش کجاست؟ آیا همیشه و همه‌جا می‌شود از آن استفاده کرد؟

واضح بگوییم! بدون وجود محتوای HDR ،عکسی که در دو صفحه نمایش ۴K و ۴K HDR نمایش داده می‌شد هیچ فرقی ندارد. عملا بدون وجود محتوای HDR تمام زحماتی که برای ساخت صفحه نمایش HDR کشیده شده بی فایده می‌ماند! اما اگر این مقایسه با محتوای HDR (عکس یا فیلمی که با HDR تهیه شده باشد) انجام شود، می‌توان شاهد تفاوت این دو نمایشگر و قدرت‌نمایی صفحه نمایش HDR بود!

خبر خب آنجاست که NETFLIX (شرکت بزرگ رسانه‌ای و تولید محتوا) خبر از تولید و انتشار محتوای HDR داده و این را می‌توان آغازی برای تولید انبوه این محتوا دانست. اما اکنون برای مشاهده‌ی محتوای NETFLIX با کیفیت واقعی و آنگونه که هست، تنها به یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش HDR نیاز داریم که Xperia XZP بعد از LG G6 دومین گوشی است که می‌تواند از این محتوا پشتیبانی کند. (البته این مربوط به تاریخ معرفی و عرضه تلفن‌ها نیست. مربوط به تاریخ پشتیبانی نتفیلیکس است)

با این وجود به نظر می‌رسد فاصله‌ی زیادی تا فراگیر شدن این تکنولوژی نداریم ولی شاید راهی طولانی تا ساخت محتواهای متنوع HDR داشته باشیم!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil xperai1

ال جی که با اون سابقه ضعیف تو صفحه نمایش حرفی واسه گفتن نداره تو این ضمینه تازه دوربینشم تو Dxo در حد گوشیای ۲۰۱۴ عمل کرده ، اما سونی چون اولا صفحه ش ۴k هست اونوقته که HDR معنی پیدا میکنه نه با یه رزولیشن غیر استاندارد .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پدرام بختیاری