حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تشخیص چهره برای پرداخت‌ها؛ اطلاعات افشاشده جدید از iPhone 8

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

Face ID ،احتمالا نام یکی از ویژگی‌های جدید اپل است که بر اساس اطلاعات منتشر شده، برای پرداخت‌ها و تائید اعتبار استفاده خواهد شد. مدتی کمی تا معرفی پرچمدار اپل باقی مانده و با توجه به اطلاعات منتشر شده می‌توان نسبت به مجهز بودن این گوشی به حسگر تشخیص چهره یا عنبیه امیدوار بود.

توسعه دهنده رامبو، با بررسی کدهای لو رفته مربوط به آیفون ۸ در Firmware بلندگوهای HomePod ،اطلاعاتی مربوط به وجود دوربین دوگانه و همچنین ویژگی جدید “SmartCam” چیزی شبیه به حالت انتخاب خودکار صحنه در گوشی‌های سونی یا دیگر الگوریتم‌های نرم‌افزری شبیه به آن را بدست آورد.

بسیاری از حالت های دیگر صحنه مانند اسکن یک نوشته، عکس برداری در نور کم یا زیاد و تنظیم حساسیت نور و نوردهی وجود دارد که با توجه تمایل اپل برای راحتی کاربران، ممکن است تمام ان‌ها با ویژگی جدید SmartCam بصورت اتوماتیک انجام شود.

اما هم اکنون شایعاتی درباره وجود یک موتور پردازشی مستقل سازگار با چیپست A11 ،منحصرا برای Face ID یا تشخیص چهره وجود دارد. هنوز مشخص نیست این ویژگی چگونه کار خواهد کرد؛ آیا بصورت همزمان به اسکن چهره و عنبیه چشم خواهد پرداخت و آیا می‌توان از آن برای تشخیص هویت، پرداخت ها و یا تایید اعتبار استفاده کرد؟ تشخیص سه بعدی چهره چطور؟ با وجود این‌‌‌ها تکلیف حسگر اثر انگشت چه خواهد شد؟ آیا در نسل جدید آیفون هم شاهد دکمه‌ای فیزیکی بر روی نمایشگر خواهیم بود؟ هنوز هم بسیاری از ویژگی‌ها و حرف‌ها در هاله‌ای از ابهام قرار دارد! اما در آخر باید منتظر ماند و دید این شایعات تا کجا واقعیت پیدا خواهند کرد.

نظر شما درباره پرچمدار آینده‌ی این کمپانی چیست؟ بنظر شما تا چه حد به این ویژگی‌ها نزدیک خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
پدرام بختیاری