حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل جستجوی درلحظه خود را غیرفعال کرد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اطلاعیه‌ها، گوگل

گوگل می‌خواهد که جستجو در همه دستگاه‌ها پایدار باشد و به همین دلیل، پس از هفت سال جستجوی درلحظه خود را غیرفعال کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

جستجوی گوگل اینستنت (Google Instant)، در سال ۲۰۱۰ با هدف تبدیل شدن به آینده جستجوی اینترنتی آغاز به کار کرد. عملکرد این ویژگی به این گونه است که با تایپ‌کردن کاربر، عبارات کاملی که بر اساس حروف و کلمات وارد شده، پیشنهاد می‌شوند و در نتیجه وقت کاربر برای تایپ کامل عبارت به هدر نمی‌رود. در زمان عرضه، این ویژگی بسیار خبرساز بود و نشریات مهم این ویژگی را انعکاس دادند. این عمل گوگل باعث تقویت قدرت فنی گوگل و البته محصول اصلی یعنی موتور جستجو شد.

هم‌اکنون زمان بازنشستگی این ویژگی رسیده و حالا می‌تواند به استراحت بپردازد. ولی و اما سوال اصلی اینجاست؛ چرا؟ بیشتر کاربران از موبایل استفاده می‌کنند و بدون بهره‌گرفتن از گوگل اینستنت کلمات را کامل تایپ می‌کنند (این ویژگی هرگز برای موبایل معرفی نشد) و خب، باتوجه به این مورد یکی‌کردن دو ورژن مختلف از یک موتور جستجو منطقی به نظر می‌رسد.

بیانیه گوگل برای این عمل بدین شرح است:

ما گوگل اینستنت را در سال ۲۰۱۰ معرفی و راه‌اندازی کردیم و هدف اصلی ما این بود که به‌محض تایپ حروف توسط کاربر، به‌راحتی بتواند کلمه مد نظرش را انتخاب و در وقت خود صرفه‌جویی کند. از آن زمان تا اکنون به ما ثابت شده که روش ورودی و تعامل افراد با دستگاه متفاوت است و خیلی‌ها با موبایل به جستجو می‌پردازند و از لحاظ نمایش اطلاعات در مضیقه هستند. با درنظر گرفتن این موضوعات ما برآن شدیم که این ویژگی را از دور خارج کنیم و با این عمل می‌توانیم برروی یکسان‌کردن زمان جستجو، تمرکز کنیم.

این واقعیت را نیز در نظر بگیرید که اینستنت گاهی اوقات بیش از حد بوده و بدون اعلام عمل می‌کرده؛ بنابر این ضربه‌زدن برروی دکمه‌ها برای وارد کردن کلمه تفاوت و معامله بزرگی نیست.

نظر شما درمورد حذف این ویژگی توسط گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
bboy

من که همچنان استفاده میکنم .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...