حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ ۹۶] در الکامپ اعلام شد: تبادل اطلاعات سازمان ثبت املاک با سازمان امور استخدامی در بستر شبکه ملی اطلاعات

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

معاون دفتر توسعه نرم افزار و خدمات دولت الکترونیکی سازمان ثبت اسناد و املاک در نمایشگاه الکامپ از فراهم شدن بستر تبادل اطلاعات این سازمان با سازمان امور استخدامی کشور در قالب شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

ستاد خبری الکامپ- افشار خاکباز آخرین دستاوردهای ارائه شده سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه دولت الکترونیکی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه ثبت شرکت‌ها ارتباطات سازمان ثبت اسناد و املاک با سازمان‌های امور مالیاتی، امور استخدامی و وزارت اقصادی و دارایی کاملا برقرار شده است ادامه داد: هم اکنون طرح الکترونیکی شدن اظهارنامه دفاتر ثبت تجاری در مرحله تست قرار دارد.

خاکباز با اشاره به اینکه مجموعه فعالیت‌های مربوط به امور مالیاتی ثبت شرکت‌ها نیز در حال الکترونیکی شدن است اضافه کرد: برای مثال کنترل الکترونیکی شرکت‌هایی که بیش از ۵ سال فاقد فعالیت هستند درمرحله تست نهایی قرار دارد. از سوی دیگر سرویس منع تصدی بیش از یک شغل کارکنان دولت با همکاری سازمان امور استخدامی کشور رونمایی شده است.

وی توضیح داد: با اجرای این سرویس، افرادی که در سازمانهای دولتی شاغل باشند و قانون منع تصدی بیش از یک شغل برای آنها تعریف شده باشد در سامانه سازمان ثبت اسناد و املاک قابل شناسایی هستند.

این مقام مسئول در سازمان ثبت اسناد و املاک وابسته به قوه قضاییه، گفت: درهمین حال در قالب تبادل اطلاعات صورت گرفته با سازمان امور استخدامی، منع تصدی بیش از یک مدیرعامل نیز در این سامانه اعمال شده است و به محض ورود شخص حقیقی به این سامانه، اطلاعات وی از سوی سازمان امور استخدامی احراز می شود و در صورتی که مشمول این قانون باشد، اجازه عملیاتی ثبتی نخواهد داشت.

وی با تاکید بر ارتباط الکترونیکی ایجادشده میان دستگاه‌های حکومتی در قالب دولت الکترونیکی و بر بستر شبکه ملی اطلاعات تصریح کرد: هم اکنون این ارتباط از طریق MPLS  و به صورت نقطه به نقطه برقرار شده و حرکت بزرگی در بحث ثبت اسناد و املاک کشور محسوب میشود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji