حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

[الکامپ ۹۶] رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور: دو مطالبه اصلی صنف درباره الکامپ برآورده شد

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اخبار رسمی شرکت‌ها

الکامپ بیست و سوم نقطه عطفی در تاریخ برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود. علاوه بر اینکه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای سومین سال پیاپی مسئول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) شده که این مهم از خواسته‌های عمده صنف طی سالیان متمادی بود. با این حال آنچه موجب شاخص شدن الکامپ بیست و سوم نسبت به دوره پیشین شده، برآورده شدن دو مطالبه اصلی صنف در خصوص الکامپ است.

امسال برای نخستین بار نمایشگاه در نیمه نخست سال و در فصل تابستان برگزار می‌شود. اتفاقی بی‌سابقه که در تاریخ برگزاری الکامپ در صدر مطالبات فعالان صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داشت. با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان، سرانجام الکامپ تابستانی شد. تغییر زمان برگزاری نمایشگاه از آذر ماه به اواخر تیرماه بازدید از نمایشگاه را تسهیل می‌سازد. جا‌به‌جایی زمان برگزاری با توجه به اینکه معمولا در نیمه نخست سال و در فصل تابستان ترافیک سبک‌تر است، راه حلی برای مساله ترافیک شهر تهران در زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ خواهد بود. با رفع این مساله شرکت‌ها نیز قادر خواهند بود از امکانات فضای باز نمایشگاه بهره‌مند شوند که تا پیش از آن به دلیل شرایط جوی و بارش برف و باران شرایط استفاده از آنها مهیا نبود.

دومین خواسته‌ای که جامه عمل پوشانده شد، اختصاص کل فضای نمایشگاهی به الکامپ است که به جرات یکی از نقاط قوت این دوره محسوب می‌شود؛ در دوره‌های پیشین به دلیل برگزاری نمایشگاه های همزمان و محدودیت فضای نمایشگاهی شرکت‌ها مجبور به کاهش متراژ درخواستی شان یا اجرای بسیاری از طرح و ایده‌هایی که به فضای بزرگ‌تر نیاز داشتند، به فرصت دیگری موکول شد. در این دوره با مذاکرات و پیگیری‌های سازمان و همراهی آقای دکتر اسفهبدی معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ایران این مطالبه صنف نیز پس سالها برآورده شد.

امسال نیز سازمان در ادامه سیاست‌های خود با افزایش ظرفیت حمایت‌ها و اختصاص سالنی بزرگ‌تر و طبق استانداردهای بین‌المللی فرصت حضور برابر برای تمامی استارتاپ‌های  متقاضی حضور در سالن الکام استارز را فراهم ساخته است.

در پایان ضمن قدردانی از تمامی شرکت‌های داخلی و خارجی، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی که در این نمایشگاه حضور پیدا کردند امیدواریم به فضل پروردگار با گام‌های موثر در مسیر توسعه و بالندگی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور حرکت کنیم.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عارف کمانی
Arefkamani@gmail.com