حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه نمایشگر پرچم‌داران مطرح بازار در زیر نور خورشید

چه اینکه وقت اضافه خود را در استخر، ساحل، و یا اسکی روی کوه بگذرانید، به احتمال زیاد در جیبتان چیزی دارید که هیچوقت آن را ترک نمی‌کند: گوشی هوشمندتان. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

متاسفانه، استفاده از گوشی هوشمند در تابستان  می‌تواند بسیار زجر‌آور باشد و دلیل آن نور بسیار زیاد خورشید است که باعث می‌شود به سختی ببینید که در نمایشگر چه می‌گذرد  و نیاز پیدا می‌کنید تا روشنایی گوشی خود را تا بالاترین حد آن بالا ببرید، و حتی در آن زمان هم به صفحه خیره می‌شوید تا پیامی را ببینید یا عکسی بگیرید. شاید با خود فکر کنید که آیا گوشی‌هایی وجود دارد که استفاده از آن‌ها در زیر نور خورشید آسان تر باشد؟

ما ۶ پرچمدار را در این مقایسه شرکت داده‌ایم. کدام صفحه نمایش خواناترین است؟ ابتدا اطلاعاتی در باره نمایشگر این ۶ پرچمدار مشاهده کنید:

حال به سراغ تست مقایسه می‌رویم:

هنگامی که به جدول نگاه می‌کنیم گلکسی اس۸ و آیفون ۷ پلاس بیشترین روشنایی را دارا هستند و می‌توانند به عدد ۵۵۰ نیت برسند. هرچه عدد بزرگتر باشد، دیدن آنچه روی نمایشگر است ساده تر است. اکسپریا XZs  با اختلاف کم سومین گوشی از نظر حداکثر روشنایی است  و سپس G6 را در مقام چهارم داریم. وان پلاس ۵ و پیکسل گوگل حداکثر روشنایی بسیار کمتری نسبت به مقام چهارم دارند. اگرچه حداکثر روشنایی تنها فاکتور مهم در زندگی روزمره نیست و مقدار بازتاب نور از نمایشگر نیز اهمیت دارد. به همین دلیل این ۶ گوشی را برای تست به زیر نور آفتاب بردیم و از آنها عکس انداختیم.

توجه داشته باشید که  این آزمایش زیر نور مستقیم خورشید انجام شده و این یک چالش برای هر دوربینی است و یک صحنه پویا کاملا واقع گرایانه ثبت نمی‌شود.

تمامی تصاویر کمی ادیت شده اند تا به نزدیک ترین حالت نمایشگر در زیر نور خوردشید درآیند.

صحنه اول: دختر و قلعه

 


برخی از گوشی‌ها روشن تر هستند که دیدن تصاویر روی آنها بسیار ساده تر است. نکته دیگری که متوجه شدیم تفاوت رنگ‌های نمایش داده شده در تمامی گوشی‌ها می باشد. برخی از گوشی‌ها رنگ‌هارا منحرف میکنند، و به آن‌ها وفادار نمی‌مانند.  تصور میکنیم که پردازش های‌ اضافی روی برخی از عکس‌ها رخ داده است، اما تمرکز روی روشنایی است و نه رنگ ها.

صحنه دوم: دونات

قاطعانه می‌توان گفت که در سه گوشی اول  دیدن تصاویر نسبتا راحت بود در حالی که در سه گوشی دیگر نسبتا سخت بود. قطعا امکان بهبود برای سه گوشی دوم وجود دارد.

صحنه سوم: Phonearena


در آخر ما از یک اسکرین شات از phonearena.com استفاده کردیم، خواندن متون چیزی است که عموما روی گوشی هوشمند خود انجام می‌دهیم.

و باز هم مشاهده میشود که سه گوشی عملکرد بسیار خوبی از خود نشان دادند در حالی سه گوشی دیگر آنچنان خوب نبودند.

برنده‌ی واضح در این مقایسه گلکسی اس۸ است که دارای بهترین بازتولید رنگ و کمترین حاشیه  در بین ۶ گوشی پرچمدار است، و قادر است بسیار پرنور شود. اپل از جایگاه بالای خود به پایین آمده و امسال با آیفون ۷ پلاس سوم می‌شود در حالی که سونی  با  اکسپریا XZs پرنور و خوانا به مقام دوم صعود کرده است سپس سه گوشی دیگر را داریم. در حالی که در گلکسی اس۸ و آیفون ۷ پلاس و اکسپریا ما قادر به دیدن نمایشگر بدون تلاش زیادی بودیم، در بقیه موارد( به خصوص گوگل پیکسل) زمانی که آنهارا به بیرون از خانه می‌برید بسیار دردسرساز تر هستند پس اگر شخصی هستید که زیاد بیرون می‌روید بهتر است که  به این نتایج اهمیت دهید. چشم هایتان از شما تشکر می‌کنند.

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Peiman

به نظر من ک آیفون بهترین عملکرد و داشت

Sadeghh

😐 بابا تورو خدا بیخیال
اخه چجوری s8 اول شد اون هم به صورت واضح?؟!!!!
اون اپل بدبخت از همه بهتر بود که…
بعدش هم xzs

zanyar

یه نگاه به تست آخر بنداز (صفحه وب) تا بفهمی چرا اس۸ اول شد ، واقعا هم بیشترین کاری که با گوشی انجام میدیم زیر نور خورشید ، نقشه س یا وب ، بیشتر از نصف امتیاز آزمایش باید به مورد آخری تعلق بگیره. من که نه اس ۸ دارم و نه هیچ وقت هم قصد خریدشو دارم ولی انصافا خیلی از بقیه جلوئه از لحاظ صفحه نمایش. تو این مورد هم خودشو اثبات کرد پنل سامسونگ.

Sadeghh

داداش فقط خودت چشم نداری که
من ده تا نگاه انداختم
و حتی تو تست اخر هم s8 بهتر نبود از نظر من
در ضمن کی گفت امتیاز تست اخر بیشتره؟؟
اتفاقا همه شاخی صفحه نمایش به اینه که عکس و فیلم رو خوب نشون بده، از نظر روشنی، کنتراست و رنگ

ahmad

با کدوم منطق اس ۸ اول شده تا جایی که من دقت کردم آیفون بهتر بود حتی ال جی هم عالی بود اس ۸ هم نورش کمتر بود هم رنگارو بهم ریخته نشون داد لطفا تعصبی خبر نرید

Ali.v

اصلا منطقی و عادلانه نیست.
آیفون بهترین عملکرد رو داشت

سجاد

اول آیفون، بعد سونی

Pourya

سلام با چیزی که من میبینم بترتیب ایفون و سونی و سامسونگ بهترین بودن…
شاید هم مشکل از چشمای منه :-]

Big S

اس ۸ و ایفون و سونی نورشون بیشتر از بقیس.حالا مقایسه این سه تا باز سخت تره چون تو مایه های همن ولی ب نظر من با توجه ب عکس کی مونده به اخر(زوم عکس اخر)اس ۸ کمی روشن تره

ahmad

آیفون هم روشن تره هم رنگارو زیر نور شدید درست نشون میده بدون تعصب میگم . من خودم ظرفدار دو آتیشه اپل و سامی هستم ولی باید منطقی بود

Big S

رنگارو ایفون زیر نور بهتر نشون میده ولی اس۸ روشن تره فک کنم!!!

Yas

سلام
ب ترتیب ایفون سامسونگ سونى

REZA

من فکر میکردم اول ایفونه بعد سونی!عجیبه

Reza8721

این تست از نظر آزمایشگاهی خیلی ایراد داره و اصلا در شرایط یکسان نیست!!!!
زاویه گرفتن گوشی ها در دست اصلا یکسان نیست توی برخی گوشی ها حتی یکم از بازتاب خود نور افتاب افتاده که این خودش باعث میشه تصویر دوربینی که عکسو گرفته از صفحه گوشی ها هم تیره تر بشه…. ای کاش از یک سطح شیبدار ثابت استفاده میشد…. من بی طرفانه میگم سامسونگ در خوب بودن صفحش شکی نیست اما نتیجه منصفانه نیست… و اینکه هیچوقت یک صفحه AMOLED از LCD توی وضوح کم نمیاره چون به علت ساختمانش، تصویر شارپ تر هستش و خوانایی تصویرش بهتره

Sadeghh

چون آمولد رو کردن بت و شما همیشه انتظار داری آمولد بهترین باید باشه در صورتی که اینجوری نیست

Reza8721

اگر با سایه صورت کسی که داره عکس میگیره دقت کنین متوجه موضوع بالا میشین…

Shahryar

بعضی جاها سونی بهتر بود بعضی جاها اپل،ولی تعجبم ازینه که چرا سامسونگ اول شد؟؟؟سام اصلا خوب نبود نسبت به اون دوتا،همیشه با منطقای عجیب غریب سام اول میشه!پول عجیب چیزیه

erfan520

به نظرم تست درستی نیست چون شرایط برابر نیست
اما اگه شرایط رو برابر بگیریم آیفون بهترین بود بعد سونی بعد سامسونگ و بعد الجی
دو تای آخر هم اصلا خوب نبودن
این چیزیه که من از عکس ها دیدم
یا دید من ایراد داره یا سایت بررسی غرض ورزانه ای کرده و گفته اس ۸ بهتر بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد جعفری
علاقه مند به دنیای گیم و تکنولوژی.. اگر سوالی وجود داشت با ایمیل mo.jafari.g@gmail.com در ارتباط باشید