حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشخصات و زمان عرضه دو پردازنده جدید Ryzen 3 1300X و Ryzen 3 1200 منتشر شد

نوشته

6 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

طبق اعلام وب‌سایت WCCFTech، به تازگی اطلاعاتی نظیر مشخصات فنی، بنچمارک و زمان عزضه پردازنده های R 3 1300X و R 3 1200 از سوی یک کاربر منتشر شده است؛ با ترنجی همراه باشید.

همانطور که گفته شد، این اطلاعات از سوی یک کاربر منتشر شده است، که بیشتر احتمال می‌رود این اطلاعات ابتدا از یک توزیع کننده در کشور این کاربر منتشر شده باشد؛ طبق پست منتشر شده دو پردازنده R 3 1300X و R 3 1200 در در بیست و هفتم ماه میلادی جاری (برابر با روز پنجم مرداد ماه امسال) عرضه خواهند شد، که قیمت تمام شده برای کاربران نیز به ترتیب ۱۲۹$ و ۱۰۹$ دلار خواهد بود، که دقیقا مانند اطلاعاتی است که مدتی پیش نیز بصورت یک شایعه منتشر شده است.

طبق محتوای منتشر شده در یک پخش زنده از سوی شرکت AMD که اخیرا صورت گرفته است، تاییده شده است که هر دو پردازنده ذکر شده از سوی این شرکت دارای ۴ هسته پرازشی و ۸ رشته پردازشی (نخ) هستند و از قابلیت SMT نیر برخوردار نخواهند بود. در بخش مشخصات تکمیلی فرکانس پردازشی مدل R 3 1300X در حالت پایه برابر ۳٫۵ گیگاهرتز (GHz) و در مقدار افزایشی این حسب برابر ۳٫۷ گیگاهرتز خواهد بود؛ مدل R 3 1200 نیز در حالت پایه ۳٫۱ و ۳٫۴ گیگاهرتز فرکانس پردازشی در حالت افزایشی خواهد داشت.

 

 

در ادامه سخن قبلی، تایید شده است که پردازنده‌های Ryzen 3 دارای ۵۱۲ کیلوبایت برای هر هسته، مطابق با حافظه کش سطح دوم (L2) را دارند و نیمی از ۱۶ مگابایت از حافظه کش سطح سوم (L3) را بصورت فعال، دربر دارند؛ توان حرارتی این خانواده پردازنده‌های Ryzen 3 اشاره داشت که برابر با ۶۵ وات خواهد بود. خوشبختانه قیمت‌هایی که در ابتدا قبل از بروز شایعات مربوط، برای پردازنده‌های سری Ryzen 3 انتظار می‌رفت بیشتر از قیمت‌هایی که فعلا مشخص شده است نیست! در ادامه نیز بنچمارک‌ یافت شده از پردازنده R 3 1200 و دیگر چارت‌ها را را مشاهده کنید:

برای دریافت آخرین اخبار روز تکنولوژی و فناوری اطلاعات به کانال رسمی ترنجی در تلگرام بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AramMk

این پردازنده ۱۳۰۰ایکس تو رده خودش هم توان حرارتی پایینی نسبت به Core i5 های اینتل داره و هم توی مولتی ترد خیلی خوب میتونه ظاهر بشه، گرچه کلا امسال حکایت رایزن همینطوری خلاصه شد 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist