حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محققان دلیلی بر موثر بودنِ بازی‌های تقویت‌ کننده‌ی مغز بر عملکرد اعصاب نیافتند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، روان‌شناسی، سرگرمی و بازی

محققان با مورد آزمایش قرار دادنِ فرضیه‌ی بی‌تاثیر بودنِ بازی‌های تقویت کننده‌ی مغز بر آن مهرِ تایید زدند، با ترنجی در ادامه خبر همراه باشید.

همه‌ی ما در زندگی خود بازی‌هایی را تجربه کرده‌ایم که به آن‌ها لقبِ “مفید برای مغز” داده‌اند، و با این خیال که مغز ما با انجام این بازی تقویت می‌شود به انجام آن بازی پرداخته‌ایم؛ گرچه اکثر آن بازی‌ها را نمی‌توان بیشتر از نیم ساعت تحمل کرد ولی به هر حال وقت طلاست!

حال محققانِ دانشگاه پنسیلوانیا آزمایشی را روی ۱۲۸ نفر ( ۷۱ پسر و ۵۷ دختر) انجام دادند که در طی آن داوطلبان باید پنج بازی تقویت‌کننده مغز را به مدت ۳۰ دقیقه هر هفته به مدت ۱۰ ساعت انجام می‌دادند، مخصوصا بازی‌هایی که ریسک‌کردن و تصمیم‌گیری در آن‌ها اهمیت داشت.

در پایانِ آزمایش محققان اذعان داشتند که هیچ تغییر بخصوصی در عملکرد مغز افراد مورد آزمایش پدید نیامده و تنها پیشرفتی که رخ داده این است که افراد آن بازی‌ها را بهتر انجام می‌دهند!

البته این اولین باری نیست که اتفاق ناخوشایندی برای استودیوهای سازنده اینگونه بازی‌ها رخ می‌دهد، سال پیش پلیس فدرال استودیو لوموسیتی را به دلیل فریبنده بودن بازی‌هایش به مبلغ ۲ میلیون دلار جریمه کرد.

نظر شما درباره‌ی این دست بازی‌ها چیست؟ آیا شما تغییری در عملکرد مغز خود با انجام این بازی‌ها دیده‌اید؟ نظرتان ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمدحسن خانی‌پور