حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم شرکت AMD از پردازنده‌های رده دسکتاپ در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰٫۴ درصد رشد داشته است

نوشته

6 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار، سخت‌افزار

طبق اطلاعاتی که اخیرا از سوی برنامه Pass Mark در دسترس قرار گرفته، شرکت ای‌ام‌دی (AMD) توانسته است در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰٫۴ در بازار پردازنده‌های X86 رشد کند که در همین حال به میزان ۱۰٫۴ درصد از سهم شرکت Intel در این بازار کاسته شده است.

بصورت هر سه ماه یکبار برنامه PassMark اطلاعاتی را به دیتابیس خود ارسال می‌کند، که حال بخشی از این اطلاعات نتایج گفته شده را تهیه کرده است. باید توجه داشت که PassMark تنها یک نرم افزار بنچمارک است و این نتایج بدست آمده برگرفته از تمام سیستم‌های فعال است که از برنامه PassMark استفاده می‌کنند، و شامل رایانه‌هایی که سیستم عامل آنها ویندوزی نیست، و از این برنامه بنچمارک استفاده نمی کنند نخواهد بود. همانطور که در تیتر گفته شده است، بنا بر اطلاعات این نرم‌افزار شرکت AMD توانسته است تا ۱۰٫۴ درصد از سهم بازار فروش پردازنده بر سهم خود اضافه کند، در حین اینکه شرکت اینتل نیز ۱۰٫۴ درصد از سهم بازار فروش پردازده را طی سه ماه دوم سال میلادی جاری را از داده است.

پردازنده های رایزن شاید موفق‌ترین محصولات در تاریخچه AMD باشند

شرکت AMD در حال حاضر حاکم ۳۱ درصد از بازار پردازنده های دسکتاپ است، که یک دستاورد بزرگ برای این شرکت، با توجه به تاریخ گذشته آن به حساب می‌آید. رشد ۱۰٫۴ درصدی فعلی AMD در حالی است که در سه ماه گذشته سهم آن در بازار پردازنده ها فقط ۲۰٫۶ درصد بوده، که به رشد به ۲٫۲ خاتمه می‌یافت. یکی از این دلایل کاهش رشد در این موضوع مربوط به دیر عرضه شدن نیمی از پردازنده های AMD Ryzen در اواخر ماه و کمبود موجودی مادربردهای مبتنی بر سوکت AM4 است. اما پس از این دوره زمانی شرایط متفاوت است، مادربرد های سوکت AM4 و پردازنده های AMD Ryzen را به راحتی می‌توان تهیه کرد بدون اینکه مشکلی خاصی از موجودی این کالاها وجود داشته باشد.

سری پردازنده های R7 رایزن در اویل سال میلادی جاری و پردازنده های R5 در سه ماه دوم در دست خریداران قرار گرفت، و پس از آن سری های EPYC و پرو رایزن نیز از سوی AMD معرفی شدند؛ پردازنده های Ryzen 3 نیز بزودی در جمع پردازنده های AMD قرار خواهد گرفت و قابل تهیه خواهد بود. به جدا از این شرح حال، در سه ماه سوم امسال باید منتظر پردازنده هایی قوی موسوم به تردریپر از سوی این شرکت باشیم، و پس از آن سری های موبایل مخصوص لپ تاپ‌ها بود.

رایزن یک گام برای موفقیت AMD بشمار می‌رود، و همچنین احتمال دارد تا با همین شرایط، اگر تولیدات و پیشرفت های AMD ادامه داشته باشد می‌تواند پای AMD را در بازار فروش پردازنده ها قوی تر از قبل کند؛ نظر شما درباره این مطلب چیست؟ آیا AMD در آینده ای نه چندان دور می‌تواند سهم بیشتری از این بازار را بدست آورد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AmirTDK

امیدوارم این رقابت ها بیشتر بشه

چون به نفع مصرف کننده میشه
ممنون اقای نعمتی

Moradi

همیشه وقتی اسم amdمیومد یاد سیستمهای ضعیف می افتادم
اما الان سری تو سرا در آوورده و واقعا بعد از معرفی رایزن دیدم نسبت به amd بهتر شده و مطمعنا بازار و دستش میگیره
مرسی از مقاله کوتاه مختصر و مفیدتون

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد نعمتی
Live, Don't just exist