حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سایپا در نمایشگاه خودروی ارومیه

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، خودرو

سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور همواره در کانون توجهات قرار داشته‌است.پس از برجام،سایپا نیز از قافله‌ی قراردادها جا نماند و مذاکراتی را با شرکت‌های فرانسوی آغاز کرد.در کنار همکاری با رنو و سیتروئن که البته فعلا از سیتروئن محصولی در سبد تولیدی سایپا نیست،سایپا با چانگان‌موتور چین نیز همکاری هایی را آغاز کرد.

نمایشگاه خودرو ارومیه برای دومین سال در پارک جنگلی برگزار شد.سایپا نیز با محصولات متعددی در این نمایشگاه حضور داشت تا به نوعی برای رقبایش خط و نشان بکشد.در مقاله،چهار خودروی شاخص سایپا در این نمایشگاه را معرفی می‌نماییم.

مهم‌ترین:سیتروئن C4

سیتروئن C4 برای بازار ایران خودروی مهمی است.آمده تا روزهای خوش سیتروئن زانتیا را تکرار کند و بر ناکامی‎های برادر بزرگش C5 خط فراموشی بکشد.موتور ۱٫۶ لیتری آن ۱۶۵ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.همچنین گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک برای آن انتخاب شده است.در بازار های چین و روسیه موفق بوده است،باید ببینیم در ایران چه خواهد کرد.

 

خوش‌فروش ترین:رنو ساندرو استپ‌وی (پارس‌خودرو)

خوش‌بین ترین افراد فکر نمی‌کردند که با تغییرات اندک روی ساندرو بتوان یک مدل پرفروش دیگر ساخت.ساندرو استپ‌وی هنوز اختلاف قیمتی زیادی را در بخش بازار و کارخانه دارد.مدت زمان نسبتا زیادی از عرضه‌ی این خودرو می گذرد اما بازار آن هنوز داغ است.موتور و گیربکس آن همان K4M است که بر روی تندر۹۰ و رنو ساندرو دیده ایم.

چشم‌گیر ترین:چانگان ایدو XT

چانگان ایدو XT این روزها سورپرایز سایپا در نمایشگاه هاست.طراحی بدنه فوق‌العاده ای دارد و ظاهرش نوآورانه است.چانگان CS35 کیفیت خوبی داشت و احتمالا در مدل XT با کیفیت بهتری روبه‌رو خواهیم بود.سایپا موتور ۱٫۵ لیتری توربو را برای بازار ایران در نظر گرفته است که ۱۶۸ اسب‌بخار تولید می کند و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متری دارد.گیربکس آن نیز ۶ سرعته اتوماتیک است.قیمت آن احتمالا ۶۰ الی ۶۵ میلیون تومان است.

خوشنام‌ترین:کیا سراتو

نسل قدیم کیا سراتو که توسط سایپا تولید می‌شود خودرویی باکیفیت و پرطرفدار است.در دو مدل دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود و سایپا به تازگی مدلی تحت عنوان آپشنال را به بازار عرضه کرده است که امکاناتی به مراتب بیشتر از مدل قبلی دارد.مدل گیربکس دستی آن موتور ۱٫۶ لیتری با قابلیت تولید ۱۲۴ اسب‌بخار و مدل گیربکس اتوماتیک آن موتور ۲ لیتری با قابلیت تولید ۱۵۶ اسب بخار دارد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
حسین جعفری