حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تماشا کنید: مقایسه سرعت Galaxy S8 Plus و OnePlus5 ؛ جنگ پرچمدار‍‌ها

شرکت وان پلاس سال‌های زیادی نیست که پا به میدان مبارزه اسمارت فون‌ها گذاشته است اما با همین مدت کوتاه خوب توانسته تا از رقبای خود پیشی فراوانی بگیرد.

سال پیش گوشی OnePlus 3T بهترین اندرویدی از نظر سرعت شد. حال وان پلاس با گوشی جدیدی به اسم OnePlus5 به میدان مبارزه برگشته تا تمام حریف های خود را به چالش بکشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

خب اول از همه یک توضیح کوتاه در مورد سخت افزار هر دو دستگاه داشته باشیم:

گلگسی اس۸ و گلگسی اس۸ پلاس هر دو از۶۴گیگ حافظه داخلی به همراه۴گیگابایت حافظه رم برخورددار هستند ( به غیر از نسخه ۱۲۸گیگ و ۶گیگابایت رم) ، پردازنده هر دو گلگسی اس۸ SnapDragon 835 و همینطور Exynos 8895 است.

و وان پلاس۵ نیز از پردازنده SnapDragon 835  به همراه ۶گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴گیگابایت برخورددار است که نسخه دیگری از این گوشی وجود دارد که ۱۲۸گیگابایت حافظه داخلی به همراه ۸گیگابایت رم در اختیار دارد.

یوتویوبر معروف PhoneBuff در ویدیویی که در کانال یوتویوب خود منتشر کرده است این دو غول را از نظر سرعت باهم تست کرده و نتیجه شگفت انگیری را بدست آورده است که پیشنهاد میکنم خودتان این ویدیو را ببینید:

در این ویدیو از نسخه SnapDragon گلگسی اس۸پلاس استفاده شده

 

از ثانیه ۴۸ به بعد ویدیو را تماشا کنید

[aparat id=”UJ5rY”]

این مقایسه سرعت واقعا فوق‌العاده بود ، هماینطور که دیدید وان پلاس۵ با اختلاف بسیار زیاد از گلگسی اس۸پلاس فاصله گرفت. در قسمت دوم تست که مربوط به مدیریت رم می‌باشد نیز وان پلاس واقعا عالی عمل کرد و نشان داد که ۸گیگابایت رم نیز بیهوده نیست و می‌تواند بر عملکرد دستگاه از نظر سرعت و مدیریت برنامه ها تاثیر زیادی بگذارد.

البته در این تست‌ها بعضی از معیارهای به شکل کاملاً استاندارد رعایت نمی‌شود و ممکن است که در آزمایشی متفاوت ، شاهد نتایج متفاوتی باشیم.

نظر شما درمورد این دو گوشی چیست؟ ایا وان پلاس با قیمت فوق‌العاده خود و سرعت عالی خود می‌تواند به عنوان انتخابی در سبد کالای شما قرار گیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

این بابد با نسخه اگزینوس مقایسه شه اگزینوس سریع تره

Saeed Mohammadipouya

میشه بگم چرا؟ جفتشونم اسنپ ۸۳۵ هستن کاملا برابر حالا سامسونگ نامردی میکنه و پردازنده خودشو بهینه میکنه دگ ربطی به ما نداره
سامسونگ که بازار مهمش اروپاس اسنپ میده دگ ببین چقد بهتره

Sajad

دوست عزیز سامسونگ تو آمریکا اسنپ دراگون میده. اونم بخاطر شرایط مخابراتی اونجاست وگرنه خود سامسونگ تمایل داره از Cpu خودش استفاده کنه. همونطور که توی گوشی های سال ۲۰۱۵ از یه نوع cpu استفاده کرد. در مورد عملکرد هم بهتره با مطالعه در مورد کارایی cpu ها نظر بدید. هم اگزینوس و هم اسنپ دراگون نقاط قوت و ضعف خودشون رو دارن. شما میگی دوتا گوشی با یه نوع پردازنده باهم مقایسه شدن و کاملا منطقیه. در مورد دو برابر بودن رم وان پلاس ۵ هم فکر میکنی شرایط برابره؟ هیچکس منکر خوب بودن این گوشی نیست. ولی تنها وجه اشتراک این دوتا گوشی همین پردازنده اس وگرنه از نظر حجم رام گرفته تا رم و لانچر و…. تفاوت دارن.

Saeed Mohammadipouya

اس هشت کلا از همه خورده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا قنبری
Telegram: Ali_rezaGhanbariInstagram: Alireza.Ghanbari1Gmail: AlirezaGhanbari.Toranji