حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی ایسوس ذنفون ۳ مکس (Zenfone 3 Max)

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | ایسوس

یکی دیگر از محصولات معرفی شده توسط ایسوس گوشی موبایل «Zenfone 3 Max » است که با بدنه فلزی، پردازنده‌ای برپایه تراشه اسنپدراگون، ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی می‌تواند بسیاری از نیازهای اولیه کاربران را پاسخگو باشد. ایسوس برای محصول جدیدش تراشه اسنپدراگون ۴۳۰ را برگزیده که در قلب خود پردازنده‌ای هشت هسته‌ای را جای داده و با سرعت ۱٫۴ گیگاهرتز به پردازش اطلاعات می‌پردازد. در کنار این مجموعه سخت‌افزاری ۳ گیگابایت هم رم وجود دارد که که می‌تواند در پردازش اطلاعات عملکرد خوبی از خود نشان دهد. همچنین حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی Zenfone 3 Max می‌تواند با استفاده از قابلیت پشتیبانی این گوشی از کارت حافظه‌جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر هم افزایش پیدا کند و نگرانی کاربران را مرتفع سازد. البته باید بدانید کاربرد شیار دوم در این محصول میان کارت حافظه‌جانبی و سیم‌کارت دوم مشترک بوده و در صورت استفاده از هرکدام جایگاهی برای دیگری وجود نخواهد داشت. صفحه‌نمایش این مدل از گوشی‌های ایسوس ۵٫۵ اینچ و از نوع LCD بوده و از فناوری IPS پشتیبانی می‌کند. قابلیت دریافت ۱۰ لمس به‌صورت هم‌زمان کار با این فبلت را برای‌تان راحت‌تر می‌کند. اگر از افرادی هستید که گشت‌وگذار در اینترنت جزو فعالیت‌های هر روزتان است، بد نیست بدانید که Zenfone 3 Max از شبکه ۴G  پشتیبانی می‌کند. از مشخصه‌های مهم‌ دیگر این فبلت استفاده از دوربین ۱۶مگاپیکسلی است که در کنار سنسور ۸ مگاپیکسلی دوربین سلفی می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران علاقه‌مند به عکاسی را پاسخگو باشد. همچنین نسخه ۶٫۰ از سیستم‌عامل گوگل موسوم به مارشمالو جلوه‌ای مثال‌زدنی به این فبلت بخشیده و امکانات فراوانی را پیش روی کاربران قرار داده است. بد نیست بدانید وظیفه تامین انرژی در این محصول به یک باتری ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم یون واگذار شده که قابل تعویض توسط کاربرهم نیست. اگر از طرفداران محصولات ایسوس هستید و تاکنون تجربه خوبی با محصولات متنوع این شرکت داشته‌اید، Zenfone 3 Max با مشخصاتی که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌تواند جایگزین مناسبی برای شما باشد.

ایسوس که به تولید محصولات دیجیتالی مانند موبایل و تبلت شهرت دارد با تولید طیف وسیعی از محصولات میان‌رده تا بالا‌رده و پرچمدار توانسته جایگاه خوبی برای خودش در میان رقیبان دست‌و‌پا کند. گاهی کاربران در جست‌و‌جوی محصولی هستند که بتواند نیازهای روزمره آن‌ها را برآورده کند و در کنار ظاهری زیبا قیمت چندان بالایی هم نداشته باشد. ظاهر زیبا و مرغوب اولین گزینه‌ای است که برای افراد زیادی مهم جلوه می‌کند و به اولویت آن‌ها در انتخاب کالا تبدیل می‌شود. ایسوس به خوبی اهمیت این مسئله را دریافته و با تولید خانواده ذنفون ۳ و ذنفون ۳ مکس در راستای پاسخ به این نیاز کاربران برآمده است.

طراحی و ساخت

امروزه کاربرانی هستند که خرید گوشی‌هایی با ظاهر جذاب را به گوشی‌هایی که فقط سخت‌افزار و مشخصات خوبی دارند، ترجیح می‌دهند. ظاهر جذاب به عواملی مثل زیبا بودن گوشی، مواد مرغوب استفاده‌شده در آن یا حتی یکپارچه بودنش هنگام دردست‌گرفتن مرتبط هستند. گوشی «ایسوس مدل Zenfone 3 Max دو سیم‌کارت» از همین سری گوشی‌هاست که با دردست‌گرفتنش، حس لوکس بودن و زیبایی را به شما منتقل می‌کند.

سادگی در طراحی گوشی اولین موردی است که توجهتان را جلب خواهد کرد. ذنفون ۳ مکس در عین سادگی، کیفیت قابل‌قبولی هم دارد. با توجه به نمایشگر بزرگ و پهن، ابعاد این گوشی کمی بزرگ به نظر می‌رسد. بر روی قاب جلویی، چیز خاصی به غیر از اسپیکر و حسگر دوربین سلفی در بالای نمایشگر دیده نمی‌شود؛ اما همین اجزا با دقت خاصی روی قاب جلویی چیده شده‌اند تا تقارن و زیبایی ذنفون ۳ مکس را به هم نریزند. حاشیه‌های سمت چپ و راست نمایشگر بسیار باریک هستن به گونه‌ای که اگر گوشی را با دست راست نگه دارید می‌توانید تمام بخش‌های نمایشگر را بدون هیچگونه مشکلی لمس کنید.

قاب پشتی به صورت یکپارچه از فلز ساخته شده و با لبه‌های سمت راست و چپ گوشی یکی شده است. دو نوار نقره‌‍ای رنگ، قاب پشتی را به ۳ بخش تقسیم کرده‌ و دو نوار باریک در لبه بالا و پایین ایجاد کرده‌اند. کیفیت فلز به کار رفته در ساخت محصول ایسوس باعث می‌شود دیگر نگران سر خوردن گوشی از دستتان نباشید و به‌ندرت روی گوشی خط‌و‌خشی و لکه اثر انگشت بیفتد. دوربین اصلی به همراه فلش‌، حسگر اثرانگشت و برند ایسوس روی قاب پشتی فلزی قرار داده‌ شده‌اند. این طراحی خاص، سادگی را در عین جذابیت با خود به همراه آورده است. باوجود وزن ۱۷۵ گرمی، حالت ارگونومی گوشی باعث می‌شود تا بتوان به‌سادگی آن را در دست گرفت. طراحی کلی گوشی به‌قدری زیبا و ساده است که می‌توان آن را یکی از زیباترین گوشی‌های موبایل حال حاضر بازار موبایل دانست.

صفحه‌نمایش

اندازه‌ی ۵٫۵ اینچی و تراکم ۴۰۱ پیکسل بر اینچی نشان می‌دهد که نمایشگر ذنفون ۳ مکس چیزی از یک گوشی تمام‌عیار کم ندارد و با آن می‌توان بازی کرد، فیلم دید و حتی به مطالعه و وب‌گردی پرداخت. برخلاف بسیاری از محصولات هم‌رده و هم‌قیمت موجود در بازار برای ذنفون ۳ مکس از نمایشگر‌های امولد استفاده نشده؛ بلکه در این گوشی از پنل‌ LCD استفاده شده است؛ پس می‌توان نتیجه گرفت ایسوس میزان مصرف بالا را به زرد بودن نمایشگر‌هایش ترجیح داده است. این نمایشگر با وضوح تصویر FullHD بسیار شفاف‌تر از آن چیزی به نظر می‌رسد که باید باشد. با این ویژگی تماشای فایل‌های چندرسانه‌ای در این نمایشگر بدون هیچ ‌مشکلی از زوایای مختلف امکان‌پذیر خواهد بود. سرعت پاسخگویی نمایشگر ذنفون ۳ مکس به لمس مثال‌زدنی است، به گونه‌ای که با اولین لمس در کسری از ثانیه شاهد پاسخگویی نمایشگر و اجرای عمل خواسته شده خواهید بود.

سخت‌افزار، سیستم‌عامل و کارایی

ذنفون ۳ مکس به تراشه‌ی ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۳۰ مجهز شده و مقدار رمش بیشتر از آن چیزی است که تصور کنید. این مقدار در ذنفون ۳ مکس به ۳ گیگابایت ارتقا یافته که می‌تواند در تسهیل پردازش اطلاعات نقش به سزایی داشته باشد. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای این گوشی، به همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۵۰۵ می‌تواند بازی‌های مختلفی را با رزولوشن ۷۲۰ پیکسل به نمایش در آورد، اما درصورتی‌که بخواهید از ظرفیت کامل نمایشگر گوشی موبایل ایسوس استفاده کنید که وضوح تصویر ۱۰۸۰ پیکسل را ارائه می‌دهد قدرت پردازنده گرافیکی کاهش خواهد یافت.

در کنار این مجموعه‌ی سخت‌افزاری، ذنفون ۳ مکس به اندروید مارشمالو نسخه‌ی ۶٫۰ مجهز شده است که با توجه به زمان عرضه و سخت‌افزار این گوشی مناسب به نظر می‌رسد. برای این محصول رابط کاربری ZenUI 3.0 در نظر گرفته شده که شخصی‌سازی‌های خاصی را برای گوشی ایسوس فراهم آورده است. درنهایت می‌توان گفت حرکت در بین منوها و رابط کاربری نرم و روان است و مکثی در انجام امور مختلف مشاهده نمی‌شود. ایسوس برای این گوشی امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی را در نظر گرفته و کاربران می‌توانند در کنار ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی از کارت حافظه‌ی جانبی هم در این دستگاه استفاده کنند.

ذنفون ۳ مکس باتری قدرتمندی با ظرفیت ۴۱۰۰ میلی‌آمپر ساعت دارد که قابل تعویض توسط کاربر نیست و می‌تواند انرژی لازم را برای ۱۷ ساعت مکالمه با گوشی فراهم کند.

دوربین

برای دوربین ذنفون ۳ مکس از سنسوری استفاده شده که در بسیاری از محصولات میان ‌رده برندهای مختلف به کار گرفته می‌شود. این سنسور ۱۶ مگاپیکسلی که دریچه‌ی دیافراگم f/2.0 دارد عملکردی از خود ارائه می‌دهد که می‌تواند شما را شگفت‌زده کند. دوربین اصلی به یک فلش از نوع Dual Tone LED مجهز شده تا در مواقعی که نور کافی در محیط وجود ندارد از آن استفاده کند. آن‌طور که مشخص است، این دوربین به فلش خود بسیار نیازمند خواهد بود؛ چراکه در محیط‌هایی با نور کم، نمی‌تواند تصاویر باکیفیت ثبت کند و بافت نویز در تمام قسمت‌های آن به چشم می‌خورد؛ اما در محیط‌هایی با نور مطلوب، تصاویر باکیفیت هستند و دیگر خبری از آن بافت نویز نیست. در کنار این سنسور، سنسوری ۸ مگاپیکسلی نقش دوربین سلفی را ایفا می‌کند که عملکرد آن هم تا حد زیادی به شرایط نوری محیط بستگی دارد. بااین‌وجود می‌توانید تصاویر قابل‌قبولی را توسط این سنسور ثبت کنید.

جمع‌بندی

در مجموع می‌توان اینطور اظهار داشت که ذفون ۳ مکس ایسوس یک گوشی موبایل خوش‌ساخت با بدنه‌ای فلزی است که می‌تواند بسیاری از نیازهای کاربران را برآورده سازد. این گوشی با نمایشگر بزرگ و روشنایی کافی آن امکان تماشای فیلم و وب‌گردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، با دوربین‌های باکیفیتش تصاویری ثبت می‌کند که از داشتن آن‌ها در گوشی موبایل خود لذت خواهید برد و با باتری قدرتمند و حجیمش تا مدت‌زمان زیادی همراه شما خواهد بود. اگر زیبایی گوشی‌موبایل و امکانات فنی آن در کنار یکدیگر برایتان اهمیت دارند، ایسوس با تولید ذنفون ۳ مکس نیاز شما را پاسخ گفته و محصولی باکیفیت در تمامی جهات در اختیار شما قرار داده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....