حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

۱۱ قابلیتی که انتظار داریم در iOS 11 اجرایی شود! نگاه صدرا

نوشته

6 سال قبل | 33 دیدگاه | اپل، تحلیل راهبرد، نگاه ترنجی

هر ساله لیستی را به عنوان لیست آرزو از نسل بعدی تغییرات اپل آماده می‌کنیم اما در نهایت شاهد هستیم که اپل لیست دیگری را در جلوی ما قرار می‌دهد که گویا ما اصلا نیاز‌های مهم تر دیگری داریم و لیست خودمان بدرد این شرکت نمی‌خورد. حتی شاید با خود بگوییم که نکند لیست تغییرات اپل همان “لیست امید” باشد که عجیب اما موثر است. در هر صورت “تکرار” می‌کنیم، اپل چه برای آیفون و چه برای نسل جدید iOS باید تغییرات جالبی را در نظر گرفته باشد. در ادامه همراه باشید.

۱. مرتب کردن آیفون یا امکان اضافه کردن آیکون بیشتر

ببینید باید قبول داشته باشید که ‌نرم‌افزاری iOS بسیار روان است و تقریبا هر کاری در اولین برخورد می‌تواند رابطه خوبی را با دستگاه برقرار کند اما قسمت‌هایی وجود دارد برای کاربران حرفه‌ای تر که لزوم یک سیستم‌عامل حرفه‌ای است. این که بتوانید در منوی اصلی پارامتر گریر (Grid) را خودتان برای صفحه‌اصلی تعیین کنید بسیار مهم است. این را کاربران آیفون شاید زیاد درک نکرده باشند اما اگر کاربر آیپد باشید با گرید های ۵ در ۴ واقعا دستگاه به نظر مسخره می‌رسد که چرا این همه میان آیکن‌ها فاصله وجود دارد. حالا در نظر بگیرید بتوانید همانند بالا خودتان شکل مرتب شدن آیکن ها را هم تعیین کند. پس این مورد شاید زیاد مهم نباشد اما در تجربه کاربری اهمیت خاصی دارد.

۲. لزوم تایید از TouchID برای خاموش کردن دستگاه

دقیقا به یاد دارم زمانی که اپل در ایفون ۵ اس از فناوری سنسور اثرانگشت رونمایی کرد، درب‌های تازه‌ای را برای امنیت دستگاه باز کرد. الان اگر دستگاه شما خدایی نا کرده گم شود و یا مورد نظر دوستان دزد قرار بگیرد، و اگر شما سنسور اثرانگشت خودتان را کامل فعال کرده باشید رسما نه دستگاه باز خواهد شد و نه اطلاعاتی منتشر می‌شود اما این دوستان دزد به راحتی می‌توانند دستگاه را خاموش کنند در نتیجه دیگر نه توسط آی‌کلاد می‌توان پیگیری دستگاه را کرد و نه دست شما به جایی بند خواهد بود پس در نظر داشته باشید همین اقدام ساده چقدر می‌تواند مفید باشد. کاری به اندروید نداریم که نهایت با چند قدم فلش و این موارد (دوستان خودشون حرفه‌ای ترن) راحت اثرانگشت دور خواهد خورد.

۳. قابلیت تصویر در تصویر این بار در آیفون

آیفون خوب، اپل هم خوب اما واقعا دستگاه‌های پلاس چه چیز خاصی را دارد که بگوییم فبلت شده است؟؟ وقتی می‌گوییم فبلت دلم به حال سامسونگ و سری نوت می‌سوزد که دید آن شرکت به فبلت چیست و دید اپل چیست! به قول معروف دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه هر دو جانسوزند، اما این کجا و آن کجا ؛ یکی از ساده‌ترین قابلیت‌هایی که کاربران سری پلاس را می‌تواند از کاربران آیفون عادی متمایز کند، قابلیت تصویر در تصویر است. هر چند انتظار داریم که برای خود آیفون هم عرضه شود اما عرضه آن برای سری پلاس را کافی می‌دانیم.

۴. انتخاب اپلیکیشن پیش‌فرض

دنیا، دنیای انحصار نیست و اپل نمی‌تواند در تمام مدت بر روی این مورد پافشاری کند. می‌تواند با ارائه قابلیت و ویژگی‌هایی منحصر به فرد کاربر را جذب کند اما این که بگویید حتما تمامی لینک‌ها در تمامی اپلیکیشن‌ها می‌بایست با سافاری باز شود اما خب شما می‌توانید از استور مرورگر‌های دیگری را هم نصب کنید، قضیه بسیار خنده داری است. به نظر می‌رسد موقع آن رسیده باشد که اپل این امکان را به کاربر بدهد که برای امور مختلف، اپلکیشن پیش‌فرضش را خودش انتخاب کند. شاید بسیاری از افراد دوست نداشته باشند از نقشه اپل به عنوان پیش فرض استفاده کنند در نتیچه چرا انحصار؟

۵. اختصاص دادن یک سطر در کیبورد برای اعداد

این قابلیت را هم از درد و دل کسانی می‌گوییم که یک دستگاه ۱۲ اینچی دارند اما در کیبوردی به این بزرگی برای درج عدد باید بین میان letters و symbols جا به جا شوند در صورتی که با یک باز طراحی مناسب می‌توان کیبورد پیش‌فرض اپل را بیشتر از گذشته حرفه‌ای تر کرد. البته شاید این مورد به چشم افراد زیادی نیاید چرا که سخت‌ترین راه برای رفع آن، نصب اپلیکیشن ثالث کیبورد و حذف کیبورد اصلی اپل از منوی تنظیمات است.

۶. کیبورد پیش‌فرض با طعم سوایپ

بله درسته این مورد رو هم تنها با یک نصب کیبورد ثالث برطرف خواهد شد اما آمار به خوبی نشان می‌دهد که رنج زیادی از کاربران تمایل خاصی به نصب کیبورد‌های متفرقه ندارند و واقعا هم روانی اجرا و سرعت باز شدن بیشتر این کیبورد‌ها اصلا قابل قیاس با کیبورد اصلی دستگاه نیست.

آرزوی بلند:

خدایا یعنی میشه یه روزی ببینیم سر مراسم گفته میشه که کیبورد فارسی اضافه شد؟؟ آرزو بر جوانان عیب نیست!

۷. تنظیمات دستی برای دوربین

شخصا این مورد را در لیست قرار می دهم اما احتمال اعمال توسط  اپل را بسیار بعید می‌دانم. ال معتقد است که شما یک گوشی همراه دارید. سرعت عکس گرفتن در عین حال یک عکس با کیفیت بیشتر اهمیت دارد تا این که وارد دوربین شوید، بعد تنظیمات دستی را انتخاب کنید و بعد تازه به یک عکس بسیار خوب برسید. در این صورت چرا از دوربین حرفه‌ای استفاده نمی‌کنید؟ با این طرز فکر این مورد را بعید می‌دانیم اما قبول داریم که آیفون ۷ و ۷ پلاس در زمینه تصویر برداری بسیار خوب عمل کرده بودند در نتیجه اگر اپل این فکر را زیر پا بگذارد و نسخه بعدی سیستم عامل خودش را با دوربین حرفه‌ای رونمایی کند، باید بگوییم این اپل، اپل قبلی نیست. طرح مفهومی از این قابلیت را می‌توانید در بالا ببینید.

۸. تنظیمات دوربین در خود اپلیکیشن دوربین!

این مورد را با عصبانیت خاصی بگوییم. واقعا مسخره نیست برای یک تغییر رزولوشن ساده مجبور باشید اپلیکیشن را بسته وارد تنظیمات بشود و سپس به سراغ  Photos & Camera بروید و بعد از آن جا رزولوشن را تغییر دهید؟ خب دوست عزیز اپل من با یک تپ کردن ساده در خود اپلیکیشن دوربین نمی‌شود؟ می‌شود یا نمی‌خواهی؟ لطفا مغرور نباش و این قابلیت را سریع اضافه کن تا سوییچ میان ۱۰۸۰ و ۴K انقدر اذیت کننده و زمان‌گیر نباشد.

آرزوی بلند:

خدایا میشه خاموش و روشن کردن دیتای گوشی از طریق کنترل سنتر انجام شود؟

۹. قابلیت سرچ شماره از همان صفحه‌ اول

وای که نبود این قابلیت هم در موارد ضروری چقدر اذیت کننده است. تصویر فوق تمام چیز را به شما نشان می‌دهد که در این زمینه برای راحتی چقدر اندروید بهتر عمل کرده است! با دیدن تصویر فوق دیگه توضیحی لازم نیست بدم.

۱۰. وقت تغییرات اساسی از نظر مولتی‌تسک است

این مورد را برای کاربرانی می‌گوییم که به صورت تخصصی تری از دستگاه استفاده می‌کنند. فرض کنید شما یک تبلت ۱۲ اینچی دارید و با توجه به آخرین نسخه iOS دو اپلیکیشن را در کنار هم باز کرده‌اید. تا حالا سعی کرده اید محتوایی را بین این دو جا به جا کنید؟ بسیار کار سخت و پر از باگی خواهد بود که شاید در مواقعی قیدش را بزنید اما تصور کنید در نسل بعدی سیستم‌عامل اپل فکر جدی‌ای داشته باشد و ما شاهد باشیم مولتی تسک یا چند وظیفگی به صورت کامل‌تری اجرایی شود.

۱۱. سیری باهوش‌تر شود

سیری بسیار دستیار خوب و خشگلی (!) در زمان رونمایی بود اما رفته رفته با روی کار آمد دستیار‌هایی کورتانا (خشگل‌تر) و گوگل اسیستنت (باهوش‌تر) و کم کم حضور محکم آمازون اکو این روند را برای سیری سختتر کرده است. یکی از موارد سخت‌شده بروزرسانی دیرتر سیری است. فرض کنیم اپل طی یک صحبت‌هایی و تغییر سیاست سیری را به صورت اپلیکیشن در استور قرار دهد و آن را منظم آپدیت کنید و یا حداقل طی فرایندی به صورت خودکار در پشت دستگاه آپدیت شود و شاهد اطلاعات و قابلیت‌های بهتر آن باشیم.

 

منتظر نظرات شما هستیم.

اشتراک در
اطلاع از
33 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Quality

یعنی واقعا iOS انقدر مضخرفه؟!!
فقط اندروید O

Sajad

تازه اینها بخشی از مسخره بازیهای این سیستم عامله. تا باهاش کار نکنی متوجه نمیشی که چرخوندن لقمه دور سر یعنی چی. شاید تنها نقطه قوت iOS همین طراحی گرافیکی خوب و روون بودن باشه که دیگه تو یکی دوتا ورژن جدید اندروید هم فاصله خیلی کم شده و تو بعضی از لانچرهای شرکتها گرافیک خوبی رو شاهدیم.

aliahmadi61

ios نکات بسیار خوب و مفیدی هم داره و برعکس کمبودهای زیادی داره که ترنجی اعلام کرد
روانی چابکی سیستم عامل
کرش نکردن
اپدیت پشت سرهم سیستم عامل نزدیک ۴ سال برای هردستگاه
اپلیکیشن های با کیفیت تر از اندروید
…………..

Big S

مشکلات دیگه هم داره مثل ساپورت نکردن خیلی از برنامه های مهم و پرکاربرد ایرانی مثل موبوگرام و خیلی از برنامه های دیگه که میگن به خاطر امنیت و اینچیزاس.امنیت گوشی اندرویدی ما اگرم پایینه تاحالا مشکلی با امنیتش نداشتیم والا!!!هر کاری میخوای بکنی ی برنامه خاصی باید تو ایفون دانلود کنی.ی فیلم با زیرنویس توش میخواستم ببینم هر کار کردم زیرنویسش نیومد!!ک احتمالا بازم ی برنامه جدید میخواد.وصل شدن به سیستم هم که سختیای خودشو داره.قبل از خریدنش دوسش داشتم ولی وقتی خواهرم خرید واقعا ازش زده شدم.

ali.clr

درود
من نه تعصب دارم نه چیز دیگری
میخواستم بگم اگر با یه چیزی درست کار نکردین بهتره قضاوت نکنید
امثال موبوگرام برای ای او اس (ای تله / تله گرام و…)
گفتین زیرنویس من فصل هفت واکینگ دد رو با ایفون دیدم بدون مشکل نمیدونم مشکل شما تو کجا بود
والا رابط کاربری ای او اس خیلی سر از اندروید تو اندروید افتضاح ترین رابط کاربری برای سونیه ( دو سال زد تری داشتم) و شیک و بهترین برای سامی
اما تو این چهار ماهی که اولین بار ایفون گرفتم به نظرم نوتیفیکشن سنترش خیلی ضعیفه و یکی هم داستان ایتونز و یکی هم خاموش شدن خودکار وای فای در هنگام خاموش بودن صفحه باقی موارد فرق خاصی با اندروید نداره(البته سیستم فایل بندی ای او اس هم فرق میکنه)
میشه گفت یه موارد ای او اس سره یه موارد اندروید
بدرود

Big S

اره میدونم امثال تلگرام برا ایفون هست ولی شما که میگین قضاوت نکن برین هر دو رو مقایسه کنین ببینین مال اندروید چقدر پیشرفته تره.و همچنین نمیتونین تو بنامه موزیک گوشی اهنگای تلگرام رو ذخیره کنین.
من چن تا فیلم گذاشتم و زیرنویسشم کنار فایل فیلم قرار دادم هیچکدومو نشون نداد درصورتی رو گوشی خودم ک سامسونگه ب راحتی نشون داد شاید زیرنویس شما روی تصویر فیلم قرار گرفته بوده یا همچین چیزی چون من چند بار امتحان کردم.
البته منم از اندروید منظورم سامسونگ هست Others رو کاری ندارم.ولی قابلیت های اندروید خیلی بیشتر از ایفونه مثل استفاده چند برنامه تو یک صفحه و بخصوص فایل منیجر. محدودیتای ایفون زیاد تره.مثلا همون قضیه ایتونز چیز کوچیکی نیست واقعا خیلی رو مخه.

Big S

اره میدونم امثال تلگ.رام برا ایفون هست ولی شما که میگین قضاوت نکن برین هر دو رو مقایسه کنین ببینین مال اندروید چقدر پیشرفته تره.و همچنین نمیتونین تو بنامه موزیک گوشی اهنگای تلگ.رام رو ذخیره کنین.و ب خصوص یک چیز خیلی کاربردی حالت روح موبوگرام هست که توی ای تل پولی هست!پس شما هم زود قضاوت نکنین اول مقایسه کنین.
من چن تا فیلم گذاشتم و زیرنویسشم کنار فایل فیلم قرار دادم هیچکدومو نشون نداد درصورتی رو گوشی خودم ک سامسونگه ب راحتی نشون داد شاید زیرنویس شما روی تصویر فیلم قرار گرفته بوده یا همچین چیزی چون من چند بار امتحان کردم.
البته منم از اندروید منظورم سامسونگ هست Others رو کاری ندارم.ولی قابلیت های اندروید خیلی بیشتر از ایفونه مثل استفاده چند برنامه تو یک صفحه و بخصوص فایل منیجر. محدودیتای ایفون زیاد تره.مثلا همون قضیه ایتونز چیز کوچیکی نیست واقعا خیلی رو مخه.
و خیلی چیزای دیگه ک بعضیاشو خودتون گفتین بعضیاش تو همین پسته و بعضیاشم من تو کامنتم گفتم ک بیشترم میشه تفاوت پیدا کرد که نشون بده اندروید راحت تر پر کاربرد تر و در کل بهتره.البته من قبول دارم ای او اس خیلی فوق العادس نمیگم بده ولی از اندروید بهتر نیست.ی موردشم برمیگرده به سلیقه که بعضیا کلا رابط کاربریشو دوس دارن که دیگه مبارکشون باشه.

redeagle

افرین خوبه ترنجی داره به مسیر خوبی میره

Peiman

یعنی اگه تنظیمات دستی اضافه کنه دیگه خیلی خفن میشه

ahmad

quality
عزیز اگه تا حالا ios کار نکردی حق نداری اینجوری نظر بدی اگه هم کار کردی باید نقاط قوتشم بگی. من هر دو رو کار کردم ios عیب اصلیش نداشتن یه فایل منیجر عالیه و یه سری معایب ریز و درشت دیگه اندروید هم معایبی داره بنظر من اندروید یکم زیادی بی درو پیکر هست مثل ios روان و سریع نیس مشکل نرم افزاری داره برنامه هاش غنی نیس اپدیتش مشکل داره و ….. یکم منطقی باشیم خوبه من اس ۷ اج دارم حال میکنم باهاش ولی تصمیم گرفتم برگردم ios که کارایی و سرعت و روانی و کلی امکانات از آپدیت بگیر تا برنامه های بینقصش وسوسه برانگیز هست

Big S

کارایی اندروید بیشتر از ایفونه ها!!اس ۷ اج روون نیست!!!!!!!!!!!!!برنامه های بی نقصش؟خب هر برنامه ای داشته باشه برا اندرویدم هست و میشه بگی نقصشون تو اندروید چیه؟بی در و پیکر نیست ازادی داره نه محدودیت.تاحالا مشکل امنیتی داشتی؟
اندروید کلی برنامه بیشتر داره ب خصوص برنانه های ایرانی.روونیش در حد چن ثانیه کمتره واقعا هیشکی متوجه تفاوتش نمیشه.ازادیش خیلی خوبه.لانچر فایل منیجر موبوگرام اتصال راحت به سیستم. اکثر گوشیا اندرویده و انتقال برنامه و اینچیزا راحت تره.من که اصلا با ای او اس حال نمیکنم خیلی دست و پا گیره.همین مشکلاتی که تو این پست گفته شده واقعا بزرگن بعضیاشون.والا اندروید مشکلی نداره.اپدیتم نده مشکلی نداره بازم.ایفون اپدیت میده پست جدید مینویسن مشکل فلان در اپدیت جدید اپل!!شخصی سازی اندروید هم خیلی بیشتره
برنامه هاش غنی نیست یعنی چی؟
چ مشکل نرم افزاری؟؟!!والا منکه مشکلی ندیدم.ایفون واقعا کار کردن باهاش خیلی سخت تر و پیچیده تر از اندرویده ب نظرم و با تجربه ای ک ازش داشتم و با توجه ب این پست
.البته در کل سلیقه ایه بازم.موفق باشین

ahmad

اس ۷ اج خیلی هم روونه ولی کاش با آیفون هم کار کنی بعد نطر بدی کلی برنامه توپ هست برای ios که اندروید ازش محرومه یه تحقیقی بکن شما با ios راحت نیستی درسته ولی خیلیا راحت هستن اکثر برنامه های خوب ایرانی نسخه ios هم دارن من که مشکلی نداشتم کلا اکو سیستم اپل خیلی عجیبه من تاکید میکنم تنها مشکل ios فایل منیجرش هست در باقی موارد واقعا عالیه

Smarter phone

عجیبه که شما این حرفو میزنی!!
تقریبا هر برنامه ای که اپلیکیشن دار میشه اول اندرویدش میاد بعد اپل!!
نظرسنجی برنامه نود یادتون نیست؟ عادل فردوسی که میگفت اول فعلا اپلیکیشن اندرودیش هست تا ios هم بیاد! یا برنامه استیج منوتو اول اندرویدش اومد بعد اپل!
نه اینکه ios بد باشه! قابلیت های خودشو داره ولی حقیقتیست که بشدت محدوده!! من اپل داشتم و باوجودی که روون بود ولی واقعا مث قفس میمونه!! واسه هرکاری باید مسیر اضافی بری! بحث امنیت هم قرتی بازیه خود اپله! من که الان مدتهاست اندروید استفاده میکنم هیچ مشکلی ندارم! وگرنه امنیت هیچ کدوم به پای بلک بری نمیرسید!
بازم تکرار میکنم همه چیز سلیقه اس ولی بشرطی که پز و ادا و اصول نباشه! متاسفانه باید پذیرفت که اپل برای سود بیشتر الکی بعضی چیزهارو گنده میکنه!

ahmad

برنامه ها اول برای اندروید میاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خخخخ من دیگه حرفی ندارم برنامه استیج و نود رو فقط مثال زدین؟
یکم تحقیق کنید
http://www.macworld.co.uk/feature/iphone/best-iphone-only-apps-3592208/

Big S

در اکثر مواقع برا اندروید زودتر میاد خب.مثلا برنامه های ایرانیه کاری یا درسی فقط توی اندروید هستن.فقط

Big S

عزیزم من با جفتش کار کردم جفتشون فوق العاده رونن و تفاوت زیادی اصلا حس نمیشه.برنامه ها همیشه برا اندروید بهتره.مثلا کاراییای زیاده موبوگرام.یا مثلا ی کاتالوگ کاری خواهرم میخواست ک ایفون ۶ اس پلاس داره ولی فقط برا اندروید بود.در ضمن استفاده ک میگین برا خیلیا راحته،درسته راحته ولی خیلی سخت تر از اندرویده.اتصال ب سیستمش به راحتیه اندرویده؟بر خلاف اندروید برا خیلی از کارا باید ی برنامه خاصی بریزی مثلا دیدن زیرنویس فیلم یا مثلا ذخیره اهنگای تلگرام.خیلی مشکلات و محدودیتا داره.اینایی ک گفتم به علاوه اینایی ک تو پست میبینین یعنی اندروید بهتره.

Big S

استفاده ک میگین برا خیلیا راحته،درسته راحته ولی خیلی سخت تر از اندرویده.اتصال ب سیستمش به راحتیه اندرویده؟بر خلاف اندروید برا خیلی از کارا باید ی برنامه خاصی بریزی مثلا دیدن زیرنویس فیلم یا مثلا ذخیره اهنگای تلگرام.خیلی مشکلات و محدودیتا داره.اینایی ک گفتم به علاوه اینایی ک تو پست میبینین یعنی اندروید بهتره

Big S

عزیزم من با جفتش کار کردم جفتشون فوق العاده رونن و تفاوت زیادی اصلا حس نمیشه.برنامه ها همیشه برا اندروید بهتره.مثلا کاراییای زیاده موبوگرام.یا مثلا ی کاتالوگ کاری خواهرم میخواست ک ایفون ۶ اس پلاس داره ولی فقط برا اندروید بود.در ضمن استفاده ک میگین برا خیلیا راحته،درسته راحته ولی خیلی سخت تر از اندرویده.اتصال ب سیستمش به راحتیه اندرویده؟بر خلاف اندروید برا خیلی از کارا باید ی برنامه خاصی بریزی مثلا دیدن زیرنو.یس فیلم یا مثلا ذخیره اهنگای تلگ.رام.خیلی مشکلات و محدو.دیتا داره.اینایی ک گفتم به علاوه اینایی ک تو پست میبینین یعنی اندروید بهتره.

REZA

اصلا بعضی از موراد خنده داره!
البته تو اندرویدم ساپورت دو ساله با هزارتا منت گذاشتن واسه ios ی ها خنده داره!

یکی از اشناها که داشتم با گوشش کار میکردم و ایفون ۶ بود،کیبرودش کاملا فارسی بود،بهش گفتم مگه میشه؟ای او اس که فارسی نداره،گفت چرا این کامله همه حروفو داره!خوب الان این مورد که گفته کیبورد فارسی باید بیاد واسش جریانش چیه؟!

HiKa

دوست عزیز، iOS کیبورد عربی داره و هموطنان ما با کیبورد عربی، فارسی تایپ میکنند.
اینجور بهت بگم که اپل اصلا ایران رو جزو کشور حساب نمیکنه 😐
محدودیت، نبود زبان فارسی، نبود اپل استور و گارانتی مناسب و هزاران مشکل دیگه…

Smarter phone

دوستت شما رو ایستگاه کرده خبر نداری!!
اپل سالهاست یه طراحی جدید نمیکنه روی گوشیهش!! مگه میشه دنیایی اونققققدر عقب افتاده باشه که سالها یه طراحی جواب همه سلیقه هارو بده؟؟ مث پراید خودمون شده که فوقش صندوق دارش میکنن!!
مث تعصبی که اپل سالهای سال روی گوشی کوچیک داشت و گوشیهای بزرگ رو مسخره میکرد!! تا اخرش تسلیم شد و پا در راهی گذاشت که سالها پیش از اون سامسونگ و سونی و ال جی گذاشته بودند؟ این تحقیر مشتریه رفیق!!
شما اس۵ سامسونگ رو ببین !! بعدش اس ۶ با دو طراحی کاملا جدید اومد!!
اس ۷ که بهترین طراحی زمان خودش بود و کاملا تکامل یافته بود
اس ۸ هم که خودم دارم حتی خود اپل دارها هم محو زیباییش میشن!!
خارج از تعصب باید بگم که گوشیها الان همه کار راه انداز و با کیفیت هستند
ولی وقتی صحبت از “بهترینها” میشه باید مجموعه عوامل رو در نظر گرفت که در بسیاری اندروید و سامسونگ برتر از اپل هست

ahmad

نظر شماس . سامی گوشیاش عالیه شکی نیس ولی در مقابل اپل تسلیمه گوشی خوبیش به عدد و رقم نیس خیلی فاکتور ها هست اط کیفیت بگیر تا پشتیبانی و امنیت سابری و جانی . نه به صفحه نمایش خمیده و بدون کاربرد م از ۳۰ثانتی میافته میشکنه .مثال زدما

Big S

الان نظرتون بر خلاف نظرات دیگتون تعصبی شد.از ۳۰ سانتی میشه کلیپی نشون بدین ک بشکنه؟۳۰ سانت میدونین چقدره؟از بالای ۱٫۵ متری بیافته امکان شکستنش هست ک هر گوشیه دیگه ای هم امکان داره بشکنه مثلا امل خیلی راحت لب پَر میشه.در ضمن گلس بذارین!!
خب عدد و رقم دروغ نمیگه ک همیشه!توی دوربین سامسونگ بهتره Dxo رو ک قبول دارین؟ندارین خودتون ی مقایسه بکنین.تو صفحه نمایش سامسونگ بهتره شما اگه قبول ندارین خود اپل قبول داره برا همین داره از سامسونگ صفحه نمایش میگیره.زیبایی اس۸ رو از نزدیک دیدین؟پشتیبانیه سامسونگم بد نیست من گوشیم برا ۳ سال پیشه هنوز اپدیت براش میاد فقط اپدیت اندروید ۷ ک اخریش بود نیومد ولی اپدیتای امنیتی هنوزم میاد و گوشی بعد ۳ سال دیگه بهتره عوض شه!صفحه اج بدون کاربرده؟علاوه بر زیبایی کاربرد هم داره ساعت رو میتونی ببینی از روش ک خیلی قشنگه اینطوری.برنامه هایی ک زیاد استفاده میکنی روی اج بذاری.مخاطبین.زیباییه زیادی داره و بی کاربرد هم نیست!برا مقاومتم روی همون اپلم گارد و گلس میذارن.و یه تعصب دیگتونم اینه ک میدونین به جز نوت ۷ ک اونم کسیو نکشت!!امنیت جانی دیگه در خطر نیست چون همونجور ک ممکنه دیده باشین توی ی کلیپی که همین سایت قرار داد هر بلایی سر باطری اس ۸ اوردن منفجر نشد چون روش ازمایش شده و دیگه قرار نیست اون اتفاق بیافته.و امنیت سامسونگ اگه منفی هم باشه ک نیست و امنیتش خوبه بازم تاحالا خودم یا نزدیکانم ک سامسونگ داشتن نشنیدم بگن گوشیم امنیتش مشکل داشته و کسی بهش وارد شده یا همچین چیزی.و توی همین پست بخونین این امنیت بالا مشکلات هم به دنبال داره به علاوه محدودیت های روی مخ.
البته گوشیه مورد علاقه من سری نوت سامسونگ هست ک میدونم قلمش میارزه به هر گوشیه دیگه ای و اینو فقط کسی میفهمه ک حداقل یک سال از نوت استفاده کنه و ببینه نداشتن قلم تو گوشی چقدر سخته.

Pouya

@Big s خوش به حالت که با اندازه نوت کنار میای من پدرم نوت ۴ داره من اس ۵ عاشق کارایی ها و کاربرد نوت شدم ولی یه دلیل هست که نمیتونم بخرم اصلا با گوشی های بزرگ به خاطر بد دستیش نمیتونم کنار بیام الان ارزوم شده ای کاش سامسونگ نوت امسالش رو یه نسخه مینی هم بزنه اندازه اس ۸ تا بخرم

Big S

نوت واقعا محشره.فک کنم با اندازش در صورتی که ی مدت طولانی ازش استفاده کنی کنار بیای!ولی اره خب ممکنه بعضیا به خاطر اندازش باهاش کنار نیان ک کم دیدم این موردو.که من خداروشکر با یک دست هم تقریبا میتونم کار کنم.ولی فک کنم توی نوت ۸ به خاطر کاهش حاشیه بتونی ازش استفاده کنی.

ahmad

تعصب چیه مگه اپل یا سامی قراره چیزی به من بدن؟دوران تعصب گدشته اینی هم میگم از ۳۰سانتی افتاد شکست هم اکی نمیگم اس ۷ اج من شاید هم از ارتفاع کمتر از ۳۰سانتی افتاد شکست ایدی بده عکسشو برات بفرستم دروغ نداریم که دوستمم اس۸ خریده جدیدا فروشنده هم گفته خیلی مواطب باشه کلیپشم تو یوتیوب موجوده.ای دی تون رو بفرستین عکس قسمت شکسته گوشیمو بفرستم براتون

Big S

اس ۶ اج خواهر منم صد بار خورده زمین همشم دست بچه سه سالشه اینور اونور میزنه گوشه هاش خراب شده یکم ولی هنوز شیشش نشکسته.اس ۷ اج هم چن تا از دوستام داشتن و گفتن چند بار خورده زمین نشکسته.در صورتی ک رفیق داشتم ایفون ۶ داشت ی بار خورده بود زمین بالای گوشیش شکسته بود.این به شانسه شما برو فیلمای اس ۸ رو ببین تو خیلیاش از ارتفاع ک میافته زمین دفعه اول نمیشکنه.بستگی داره چطور بخوره زمین کجا بخوره زمین.قبول دارم مقاومتش کم شده ولی از ۳۰ سانتی خییییلی امکانش کم هست خیییلی.نمیگم دروغ میگین ولی اینکه همشون از ۳۰ سانتی بخورن زمین بشکنن اینجور اصلا نیست همون کلیبای یوتیوبم ببینین خیلیاش دفعه اول نمیشکنه ب خصوص اس ۷ اج رو ک دیدم ب راحتی نمیشکست.در ضمن شما گلس استفاده میکردین اینجور نمیشد خب.صد تومن گلس میخرین ب جاش مقاوم میشه گوشی.زیبایی کیفیت کارایی رو بذاریم کنار به خاطر چیزی که با گلس حل میشه؟!

Big S

https://www.youtube.com/watch?v=ZsaFc59FY6w
اینو ببینین ایفونم با اولین ضربه صفحش هم شکست هم کلا خاموش شد.ینی به درد نخوره صفحش؟در نتیجه بهتره به جای ایراد گرفتن از گلس استفاده کرد.هر وقت ایفون با هیچ ضربه ای نشکست بگین سامسونگ خوب نیست.شیشه هست دیگه میشکنه باید مراقبش بود.

Big S

https://www.youtube.com/watch?v=ZE5QVZ63S9M
اینو ببینین از ارتفاع حدودا ۱.۸ متری میندازه صفحه نمایشش نمیشکنه
درسته ایفون مقاوم تره(سامسونگ زیباتره و دست که بگیرین بیشتر زیباییش و جذابیتش رو درک میکنین.نمیشه هم خدا رو بخوای هم خرما) ولی امکان شکستنشم کم نیست.و سامسونگ از ۳۰ سانتی که هیچ از ۶ برابر این فاصله هم ممکنه نشکنه ممکنه از ۳۰ سانتی بشکنه مثل تمام گوشیا.در نتیجه بهترین راه مراقبت از گوشی و استفاده از گلسه.موفق باشین

ahmad

من با دوستات و خانوادت که گوشیشون افتاده نشکسته کاری ندارم من میگم از ارتفاع ۳۰ سانتی افتاد شکست مال عموم هم از جیبش افتاد شکست قبلا هم گفتم ای دی بده بفرستم اس ۷ اج یه شاهکاره در این شکی نیس من قبلش ایفون ۶اس پلاس داشتم اونم افتاد شکست ولی این اس۷اج واقعا ضعیفه بدنش با لبه هاش هم حال نمیکنم یه جورایی بی مصرفه در ضمن خیلی باعث لمس نا خواسته میشه اونایی هم که میگن تیفون سخته کار باهاش بلد نیستن اینو میگن خیلیم راحته اصلا یه دنیای دیگه هست یه سوال دیگه اکثر برنامه هوی توپ ایرانی تو ای او اس هست حالا چند برنامه مثل نود نیس دلیل نمیشه که من وقتی ایفون داشتم مشکد کمبود برنامه نداشتم عالی بود همه چی .لطفا یه بار ایفون استفاده کنید نظر بدید این همه ادم تو دنیا و ایران عاشق ایفون هستن و دارن حال میکنن باهاش حتما دلیلی دارن دیگه بحث پز دادن هم نیس اتفاقا من فقط و فقط بخاطر خدمات پس از فروش فروختم که اونم الحمدالله الان داخل ایران گارانتی هم اومده در اولین فرصت میخرمش منتظر ایفون ۸هستم بازم میگم اس۷اج یه گوشی محشره ولی ایفون یه چیز دیگه هست

Big S

من نگفتم دروغ میگی که بخوام ای دی بدی!!!ولی دارم میگم شکستن هر گوشی ای ممکنه حتی ایفون کلیپاشم نشونت دادم.فقط برنامه نود نیست کلی برنامه درسی و کاری هست که خودمم با این برنامه ها هم تو درسم هم تو کارم مواجه شدم که فقط برای اندرویده.یا مثلا موبوگرام واقعا خوبه.توی ایفون ‍‍‍‍اولا پولیه دوما اون امکاناتو نداره کامل.اتصال به کامیوترشم سخته یکم.در کل نمیگم نمیشه ازش استفاده کرد یا خیلی سخته ولی در مقابل اندروید مشکلات زیادی داره.در ضمن کسایی که با اس۷اج مشکل دارن اس۷ فلت بگیرن من که یک ساله اس۶ اج خواهرم خریده و بیشتر خودش دست منه هیچ مشکلی با ایجش ندارم و خیلیم خوشم میاد ازش.من ایفون صد بار استفاده کردم تو خونه هم داریم ۶اس پلاس رر.و میدونم مشکلاتش و سختیاش نسبت به اندروید چیه.تو این پست هم مشکلاتشو میبینی که البته بیشتر ازین حرفاس.دوربین وصفحه نمایششم که همیشه سامسونگ بهتر بوده.بازم سلیقه ایه شاید برای شما ایفون ی دنیای دیگس ولی برا من خیییلی سادس.منوی برنامه نداره اج نداره قلم نداره فقط یک صفحست که همیشه همون جلوی چشمته و بعد ی مدت خسته کننده میشه و ماشالا لانچرم ک نداره! برای من قابل قیاس با سامسونگ به خصوص مدل نوت نیست.بازم سلیقه هست.موفق باشین

Yas

با گذینه ٨کاملا موافقم
خیلى شدیدا با ارزوى بلند ٢ موافقترم ک خاموش و روشن کردن دیتاهمراه حالمو گرفته
و اینکه گذینه دوم رو دقیق متوجه نشدم منظور آقاى صدراى عزیز رو..؟

137889

من چی بگم بلکبری پاسپورت دارم بلکبری او اس ۱۰٫۲ که روش بود (اول که خریدم) کامل از زبان فارسی پشتیبانی میکرد با اپدیتش به ۱۰٫۳ دیگه خبری از زبان فارسی نیست و فقط زبان کیبرد فارسی میشه آیفون هم همینه چون قبلا فارسی کیبرد داشت ولی الان نداره حیف بلکبری او اس فقط وفقط و فقط مشکل کمبود نرم افزار داره وگرنه خیلی عالیه مثلا قابلیت تعیین سطح دسترسی تازه توی آندروید شش اضافه شد یکسال قبلش داشتم توی پاسپورت استفاده میکردم!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....