حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزاری که می‌تواند احساسات را بخواند تا مجرمان را قبل از ارتکاب به جرم متوقف کنند

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

یک موسسه روسی به نام NTechLab نرم افزاری ساخته اند، که در دوربین های تجسس، می‌تواند احساسات انسان ها را نمایان سازد و افرادی که در جامعه عصبانی یا نگران یا مضطرب هستند  را شناسایی کند. این نرم افزار  سپس احساسات را در زمینه سن، جنسیت و هویت ( اگر شناخته شده باشد) افراد را پردازش می‌کند تا پیش بینی کند که چه کسی پتانسیل رفتارهای جنایی یا تروریستی دارد. سال گذشته، نرم افزار این شرکت در  اپلیکیشن پیدا کردن صورت افراد استفاده کردند که در ورژن روسی فیسبوک به کار رفت تا افراد گمشده خانواده ها یا حتی مضنونین پرونده های بی نتیجه را پیدا کنند.

این شرکت ادعا می‌کند که این تکنولوژی ۹۴ درصد به درستی عمل می‌کند. اگر ادعای آن ها درست باشد، شهرداری ها باید بتوانند در شرایط واقعی از آن استفاده کنند تا جرم ها را قبل از اتفاق افتادن متوقف کنند.مشتریان این نرم افزار بیشتر شامل کسب و کار های جزئی و شرکت های امنیتی هستند اما دولت های محلی، منطقه ای حتی دولت های فدرال، می‌توانند از این تکنولوژی استفاده کنند.

به طور کلی تکنولوژی روش برخورد با جرم و جنایت و جلوگیری از آن  را تغییر داده است. اف بی آی از نسل جدید سیستم تشخیص چهره  (NGI ( استفاده می‌کند که به این مرکز اجازه می‌دهد تا بیشتر از ۴۱۱  میلیون تصویر را بررسی کند و هویت فرد مضنون را شناسایی کند – واین سیستم فقط شامل تصویر افرادی که مرتکب جرم شده اند نیست. این سیستم همچنین ویزا و یا پاسپورت  فرد را جستوجو می‌کند. در حقیقت، بررسی ها تخمین می‌زنند که تقریبا ۱۱۷ میلیون آمریکایی –  تقریبا نیمی از جمعیت بزرگسالان در آمریکا – در دیتا بیس آنها قرار دارند. این نوع از تکنولوژی بعد از حملات تروریستی یازده سپتامبر در فرودگاه ها نیز اجرا شد.
سیستم تشخیص چهره، برای تقویت سیستم های امنیتی در ابعاد دیگری به کار می‌رود: HSBCاز سیستم تشخیص چهره به جای سیستم های سنتی امنیتی استفاده کرده است، همچنین Llyods نیز از زمانی که با مایکروسافت همکاری کرده اند این کار را کرده اند. در حالی که این تکنولوژی اصولا به قصد تقویت امنیت آنلاین به کار می‌رود، ماهیت آن همچنین باعث جلوگیری از وقوع جرم و کلاهبرداری می‌شود.

پس آینده کذایی که در فیلم Minority Report – که آدم ها ی بی گناه که بدون هیچ گناه واقعی زندانی شده بودند – ممکن است در جهانی که از این تکنولوژی استفاده می‌شود اتفاق بیفتد؟ FBI به انتقاد های مربوط به استفاده از سیستم NGI این طور پاسخ داد که این سازمان به قصد پیشگیری از جرم و جنایت از آن استفاده می‌کند.
اگر چه که پلیس های ایالتی و محلی همچنین دسترسی به این را دارند و ممکن است سیاست متفاوتی را اتخاذ کنند. از اکتبر ۲۰۱۶، Wired گزارش کرد که بیشتر از ۴۰ گروه آزادی خواه مردمی، در خواست کرده اند که بخش حقوق مدنی دپارتمان عدالت ( که مدیر آن Jeff Sessions می باشد) استفاده از تکنولوژی در کل کشور را ارزیابی کنند و نتیجه آن را منتشر کنند. اگر چه که هنوز این مساله حل نشده است!

خب، هنوزم میگین تکنولوژی خوبه؟ حداقل این نوع از تکنولوژی نباید اصلا بوجود بیاد! به شخصه هر روز دارم با این خبر ها به این فکر می‌کنم که بالاخره به چه روشی و چه مدلی توسط تکنولوژی زندانی می‌شیم و به مرگ طبیعی نمی‌میریم!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی