حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چه چیزهایی از کنفرانس Google I/O 2017 انتظار داریم

تا اکنون گوگل هر ساله و بدون توقف، میزبانی رویداد Google I/O متقبل شده است؛ و امسال نیز باید منتظر نسخه ۲۰۱۷ این کنفرانس باشیم. مانند کنفرانس های بیلد مایکروسافت و WWDC اپل، Google I/O بیشتر درباره نرم افزار ها و سرویس ها است. این کنفرانس جایی است که گوگل نرم افزار های جدید خود را معرفی می کند و به طور بالقوه سرویس های جدید را برای مشتریان عرضه می کند؛ و ما انتظار داریم امسال تغییری ایجاد نشود. پس بدون معطلی به سراغ لیستی از برنامه هایی که انتظار می رود گوگل از ۱۷ تا ۱۹ مه معرفی کند، می رویم. با ترنجی در ادامه همراه باشید.

۱- اندروید “o”

به احتمال بسیار زیاد و به حدس ما، اندروید “o” مهم ترین و علنی ترین بحث گوگل در Google I/O خواهد بود. این نسخه اندروید آخرین بروز رسانی برای سیستم عامل اندروید خواهد بود. مطمئنا باید شماره نسخه و نام کامل آن نشان داده شود. مشخصات کلیدی اندروید “o” برای توسعه دهندگان در دسترس بوده است؛ ولی در این کنفرانس به طور رسمی معرفی می شود.

۲-Android Auto

Android Auto، نشان دهنده تلاش گوگل برای آوردن اندروید و سرگرمی های آن به خودرو ها بوده است. ما شاهد آن بوده ایم که گوگل قابلیت های جدیدی مانند اپلیکیشن فوق العاده ویز (Vaze) را در این پلتفرم فراهم کرده است. پس شاید اخباری را در مورد این پلتفرم بشنویم.

۳-Android Wear

اندروید ور ۲٫۰ سال گذشته در همین کنفرانس معرفی شده است؛ اما با توجه به چند تاخیر، ساعت های هوشمند در دو ماه گذشته بروز رسانی را دریافت می کنند. پس بنابر این به روز رسانی ماندگار خواهد بود و خبری از اندروید ور ۳٫۰ نخواهد بود.

۴-Chrome OS

یکی از تغییرات بزرگ کروم او اس، قابلیت اجرای برنامه های اندرویدی است. شایعاتی نیز بود که ممکن است کروم او اس و اندروید در یک سیستم عامل متحد شوند، ولی رد شد؛ و منطقی است زیرا هر کدام در راه و پلتفرم خودشان هستند و متحد کردن آن دو احساس خوبی ایجاد نمی کند. امسال گوگل اعلام کرده که ممکن است این سیستم عامل به پلتفرم های دیگری نیز راه یابد؛ پس ما می توانیم مزه آن را در کنفرانس امسال بچشیم.

۵-Google Home

گوگل هوم سال گذشته معرفی شد و به نظر می رسد که گوگل روی آن کار می کند. با توجه به اینکه آمازون، اسپیکر و هوش مصنوعی اکو و اکو شو (echo show) را با صفحه نمایش لمسی معرفی کرده است، ما هیجان زده نمی شویم اگر گوگل نسخه جدید آن را با قابلیت هایی مانند حساسیت به لمس و اندازه کوچک تر معرفی کند.

۶-Google Assistant

در حالی که اکنون طولانی ترین زمانی است که دستیار های هوشمند روی دستگاه های اندرویدی قرار دارند، انتشار گوگل اسیستنت به طور یک پارچه روی دستگاه های قدیم و جدید گوگل نشان می دهد که این شرکت دورنمای خوبی از این پلتفرم را تصور می کند. اکنون این دستیار روی گوشی های پیکسل و دستگاه های غیر پیکسل عرضه شده است، پس ما انتظار داریم گوگل آینده این پلتفرم را نیز مشخص کند.

 

۷-واقعیت مجازی و Daydream

تکنولوژی های گوگل در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده جدید و بروز نیستند. پس ما هیجان زده نمی شویم اگر گوگل دستگاه های دیگری با قابلیت پشتیبانی از دی دریم معرفی کند. البته گفته شده که گوگل نقشه های خود را برای آینده سخت افزاری و نرم افزاری واقعیت مجازی، به اشتراک می گذارد.

۸- واقعیت افزوده

گوگل گلس به نیاز مردم در زمینه واقعیت افزوده پاسخ داده است اما ما نمی دانیم گوگل نقشه ای برای واقعیت افزوده دارد یا خیر؟

۷- پروژه تانگو

گوگل پروژه تانگو را دو سال پیش معرفی کرد، به هر حال سال گذشته بود که  Lenovo Phab 2 pro دقیقا با مشخصات تانگو  معرفی شد و گوشی های دیگری نیز مانند آن معرفی شدند. باز شنیده شده که از این پروژه در سال ۲۰۱۷ رونمایی رسمی و کامل می شود.

۸-خودرو های خودران

و آخرین مورد، یعنی خودرو های خودران، از تکنولوژی های روز است و ممکن است گوگل نشان بدهد که تا اکنون از آزمایشات خود چه نتیجه ای گرفته است و چه نقشه هایی برای آینده دارند.

این دستگاه ها و سرویس ها چیزهایی بودند که انتظار می رود در کنفرانس هفته بعد گوگل معرفی شوند. بعضی از آن ها بسیار مهم هستند، مانند نسخه بعدی اندروید و بعضی از آن ها موارد جانبی هستند؛ به هر حال ما آرزو می کنیم که این کنفرانس روندی جدید را در تکنولوژی روز به ما نشان دهد.

نظر شما در مورد کنفزانس Google I/O 2017 چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذاربد.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مهرشاد مرادزاده
گیمری عاشق نوشتن...