حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل می‌خواهد هوش مصنوعی را در همه چیز به کار ببرد!

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، ترنجی

بخش هوش مصنوعی گوگل ،DeepMind، پتانسیل ایجاد تغییرات اساسی در جهانی که در ما زندگی می‌کنیم را دارد. با طراحی هوشی که به تنهایی قابلیت فکر کردن  را دارد، گوگل امیدوار است که شیوه تفکر انسان ها را با ماشین ها ادغام کند.با ترنجی همراه باشید.

هوش مصنوعی در قرن ۲۱ به صورت رکن مهمی از زندگی بشر درآمده است و اصولا به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند.

در ۲۶ام ژانویهٔ سال ۲۰۱۴، شرکت گوگل اعلام کرد که سهام شرکت فناوری DeepMind را خریده است. این مبادله در پی آن که فیس‌بوک به مذاکرات خود با این شرکت در سال ۲۰۱۳ پایان داد صورت گرفت؛ پس از آن این شرکت گوگل دیپ‌مایند نامیده‌شد. که هدف فناوری دیپ‌مایند «حل هوش» است،که این افراد در تلاشند تا با «ترکیب بهترین روش‌ها از جمله یادگیری ماشینی و سامانه‌های علوم اعصاب به یک الگوریتم یادگیری قدرتمند چند منظوره برسند. شرکت دیپ مایند یا ذهن عمیق یک شبکه عصبی مصنوعی بوجود آورده است که توانایی یادگیری بازی ویدئویی را به همان شکل که انسان آن را می‌آموزد را داراست.

در گوگل آنها بالای ۲۵۰ نفر متخصص دارند که با منبع و بودجه نامحدودی کار می‌کنند. گوگل دیپ‌مایند دو هدف دارد یکی تلاش برای حل هوش ؛ و دومی استفاده از آن برای هرکار دیگر.

در مرحله اول آنها  تلاش می‌کنند عوامل موثر در تسلط انسان ها بر زمین را پیدا کنند. با توجه به اتفاقاتی که در طول زمان برای انسان‌های روی کره زمین اتفاق افتاده است؛ تاریخ تسلط  بشر به کره زمین توسط یک رشته پیوسته و تدریجی از اکتشافات، نوآوری‌ها و اختراع‌ها مشخص شده‌است. محققان نورونی و روانشناسان و محققان شناختی با توجه به این مجموعه اتفاقات و بهترین تئوری های موجود درباره چگونگی کارکرد مغز می‌توانند بوسیله مهندسان سخت افزار روی چیپ های سیلیکونی و به طور کلی روی ماشین ها پیاده سازی کنند.

در مرحله دوم آنها تلاش می‌کنند که آن را درتقریبا همه چیز به کار ببرند. اگر آنها بتوانند موفق شوند این موفقیت گوگل را به قدرتمندترین نهاد در زمین تبدیل می‌کند

این یک  برنامه پنهانی نیست  یک هدف روشن برای این کمپانی است که بارها در مورد آن با هر کسی که اهمیت بدهد صحبت کرده بودند.برای اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌دهیم به آخرین صحبت های Demis Hassabis موسس  کمپانی DeepMind  گوش دهید که  برنامه خود برای هوش مصنوعی را کاملا واضح توضیح داده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سارا کاویانی