حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا شاهد ساعت هوشمندی مبتنی بر ویندوز ۱۰ خواهیم بود؟

نوشته

6 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، اخبار، ساعت هوشمند، مایکروسافت

این روز ها سرو کله ویندوز ۱۰ همه جا پیدا می شود، در رایانه های شخصی، گوشی موبایل، ایکس باکس، هولولنز، سرفس هاب، Raspberry Pi و دستگاه های دیگر دیده می شود. در حالی که همه منتظر بودند مایکروسافت از ویندوز ۱۰ در مایکروسافت بند ۳ استفاده کند، ولی هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت این ریسک را می کند یا نه؛ در هرصورت، اینطور به نظر می رسد که به زودی شاهد یک ساعت هوشمند جدید با سیستم عامل ویندوز ۱۰ خواهیم بود. ترنجی را بخوانید.

کمپانی آلمانی TrekStor در حال کار بر روی یک ساعت هوشمند جدید است که از هسته ی اینترنت اشیا ویندوز ۱۰ بهره خواهد برد. این ساعت هوشمند قادر به اجرای نرم افزار های یونیورسال ویندوز و استفاده از سایر خدمات مایکروسافت مانند Microsoft Cognitive Service و Azure خواهد بود.
هنوز اطلاعات زیادی در مورد این ساعت هوشمند موجود نیست ولی مایکروسافت امروز برخی جزئیات کوچک در مورد آن را به اشتراک گذاشته است.

این ساعت هوشمند دارای به یک صفحه نمایش ۱.۵۴ اینچی محافظت شده توسط گوریلا گلس ۳ است. این دستگاه همچنین از وای-فای و بلوتوث پشتیبانی کرده و فضای ذخیره سازی زیادی را در اختیار خواهد گذاشت. این ساعت هوشمند عمر باتری و قدرت پردازش کافی برای انجام وظایف مربوط به کسب و کار را ارائه خواهد داد.
اما متأسفانه شرکت TrekStor این ساعت هوشمند را برای مصارف سازمانی و تجاری در نظر گرفته و برای مصرف کنندگان عادی عرضه نمی شود.

احتمال می رود که این ساعت هوشمند برای مصارف زیر مورد استفاده قرار گیرد:

  • مدیریت موجودی و اموال در خرده فروشی
  • اتوماسیون ساختمان برای خدمات مهمان در امور مهمان نوازی
  • اتوماسیون صنعتی در زمینه تولید
  • مراقبت از بیـمار در زمینه بهداشت و درمان
  • و چندین سناریوی بین صنعتی مانند مدیریت دارایی، مدیریت ناوگان و موارد دیگر

ساعت هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ شرکت TrekStor مطمئناً جذاب خواهد بود، حتی اگر مصرف کنندگان عادی قادر به خرید آن نباشند. این اولین باری است که ما شاهد استفاده از ویندوز ۱۰ بر روی یک ساعت هوشمند هستیم، در نتیجه اتفاق بزرگی برای این سیستم عامل خواهد بود. بدیهی است که اپلیکیشن های یونیورسال رایج ویندوز به سادگی بر روی این ساعت هوشمند ۱.۵۴ اینچی کار نخواهند کرد و احتمالا TrekStor اپلیکیشن های یونیورسال مخصوص خود که برای استفاده بر روی چنین صفحه نمایش کوچکی بهینه سازی شده اند را توسعه خواهد داد.

به نظر شما در صورت موفق بودن این پروژه مایکروسافت ترغیب به ساخت یک ساعت هوشمند مبتنی بر ویندوز ۱۰ خواهد شد؟ نظراتتان را با ما در میان بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مبین تسنیمی