حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی MSI GS43VR Phantom Pro ؛ کوچک اما پر قدرت

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | MSI

بدیهی است که ام اس آی باید نیازهای هر پلت فرم بازی را فراهم کند، از جمله بازی استار کرفت دو (Star craft II) که در حال بررسی اخیر به روز رسانی آن هستم؛ Nova Covert Ops به آن اضافه شده است و هم چنین پنل Sony 4k که به تازگی به جمع علاقه مندی های من افزوده شده و به شما نیز آن را پیشنهاد می کنم. با نگاه و برداشت اولیه MSI GS43VR 6RE Phantom Pro که از این پس آن را MSI GS43VR می نامیم، یک پلت فرم بازی فوق العاده و فشرده است که وعده ی تجربه ی بازی فوق العاده و تسخیر کننده ای را به کاربران داده است.
شاسی تمام فلزی تیره رنگ، با آن خطوط روی در بالایی کافی است تا به من این تصور را بدهد که عملکردی عظیم و پنهان در درون آن نهفته است.

مشخصان کلی دستگاه:

 

جای انکار نیست که ام اس آی هیچ قصدی برای تغییر ظاهر نوت بوک های بازی خود ندارد. از آن جا که این روز ها روز های ارائه است، همیشه با رنگ مشکی و طرح های قرمز رو به رو می شویم و هرگز تصمیمی در مورد تغییر این ایده و روی آوردن به سمت دیگر طرح ها گرفته نشده است. تنها تغییری که قابل توجه است و دیده می شود این است که خطوط روی در بالایی همانند خطوط روی صفحه کلید و هم چون برش الماس در نظر گرفته شده اند.

تغییرات جزئی دیگری نیز اعمال شده اند مانند: دکمه ی روشن کردن، که در حال حاضر توسط سنگ های تمام نقره ی برش داده می شوند، بلندگوی fierce looking و صفحه کلید که با فضای بهتر به MSI GS43VR تصویری مدرن بخشیده است که برای کاربر قابل لمس و تجربه است.

این تغییر کمک می کند تا رنگ هایی که برای شاسی مورد استفاده قرار گرفته اند، هم چنان مشابه مدل سنتی ام اس آی های گیمینگ (MSI GAMING) باشد گرچه نور قرمز آن به حداقل رسیده است و تنها هنگامی که صفحه کلید درگیر است قابل مشاهده می باشد. تنها صفحه ی لمسی اندکی بزرگ تر شده است تا تجربه ی بهتری را برای کاربر به ارمغان آورد و در رنگ قرمز مایل به زرد روشن طراحی شده است. به شخصه معتقدم اگر صفحه کلید دارای نوری با سایه ی قرمز تیره بود این طراحی زیبنده تر می شد؛ همان گونه که تا پیش از خارج شدن از خط تولید، تنظیم پیش فرض لپ تاپ های ام اس آی این گونه بود.

پشت این لپ تاپ نیز برای بهبود اتلاف حرارت از قطعات با عملکرد بالا و پخش صوت با کیفیت بهتر توسط ایجاد پژواک در فضا تغییراتی اعمال شده است. این پژواک به وسیله ی افزایش باس یک صدا در MSI GS43VR عملی شده است.

ام اس آی برای بسته بندی مجهز نوت بوک های گیمینگ خود بسیار مشهور است. MSI GS43VR با انواع پیشین در این مورد هیچ تفاوتی ندارد و توسط پوششی پارچه ای از آن محافظت می شود؛ ارائه ی سطوحی از محافظت در برابر گرد و غبار برای این نوت بوک های فوق فشرده ی گیمینگ از کاربرد های این محافظ است. یک کوله پشتی گیمینگ نیز به همراه این نوت بوک ارائه می شود، که به فرد احساس بیمه شدن نوت بوک را می دهد. گرچه لپ تاپ های گیمینگ ام اس آی همگی به همراه کوله عرضه می شوند.

این نوت بوک گیمینگ (MSI GAMING notebook) است. بدون شک با نمونه های هم تراز ساخته شده در طول تاریخ در رقابت است پس آن را با حداکثر سیستم عامل و کارایی ممکن ساخته اند. با این حال مشاهده ی عمل کرد آن تجربه ی واقعا شگفت انگیزی است. من از یک مایکروسافت سرفیس (Microsoft Surface) استفاده می کنم، اما کار با MSI GS43VR مانند یک رویا است! تنها شش ثانیه طول می کشد تا صفحه ی ورود ویندوز ۱۰ روی این سیستم بارگذاری شود. درست است! این نوت بوک از فرایندی خاص برای بوت شدن استفاده می کند؛ همانند اتوموبیل ها در مسابقات که با نیترو غرش می کنند.

می توان گفت ترکیبی از اینتل نسل ۶ Core i7-6700HQ با سی پی یو ۲٫۶ گیگاهرتزی و M.2 SDD است که به یک اسلات NVMe/PCle متصل شده تا اطمینان حاصل شود که برای توازن از جمله موارد all-green مناسب است.

برای توصیف بهتر می توانم بگویم که ورود MSI GS43VR به زندگی و شروعی آتشین درست از زمانی که دکمه ی پاور را می زنید، مانند فشردن شاسی اشتعال شارژر توربوی یک سوپر ماشین است.

زمانی که همه ی موارد ویندوز ۱۰ لود شود، از جمله همه ی بلوت ور (Bloatware) های مایکروسافت و ام اس آی، MSI GS43VR دست به کار می شود. هر عملی، هر کار اجرایی و تقاضا های مولتی تسکینگ (multi tasking) که به آن واگذار شود را با سهولت و سرعت انجام می دهد. حتی با باز کردن هم زمان چند صفحه مرورگر گوگل کروم (google Chrome) که به صورت معمول حدود شصت تا هفتاد درصد از توان کامپیوتر را به کار می گیرد، در این سیستم هیچ تغییر سرعت و عملکردی حس نمی شود

پیش از پرداختن به معقوله ی بازی اجازه دهید برخی از توانایی های MSI GS43VR را نام ببرم که توانسته به خوبی با سخت افزار قوی خود آن ها را مدیریت کند. اولین چیزی که سی پی یوی اینتل Skylak با آن تکمیل شده شامل رم xxGB DDR3-2400، کارت گرافیک GTX 1-6- 6GB GDDR5، یک ۲٫۵in SATA HDD است که در پیکربندی با M.2 SSD و یک ۱۴in FULL HD display قرار دارد و به نمایشگر MSI رنگ واقعی می بخشد. همچنین می تواند رزولوشن ۱۰۸۰p را به ازای ۳۰۰ فرام در ثانیه پمپ کند.

به علاوه شامل killer LAN، killer ac و Killer DoubleShotPro در توابع نرم افزاری شبکه، سری استیل صفحه کلید با موتور بهینه سازی ۳ و طبقه بندی معمول از ویژگی های MSI می باشد که به این لپتاپ این امکان را می دهد تا سطح عملکرد خود را هر گاه که مورد نیاز است به صورت شیب دار و صعودی افزایش دهد.

من تعداد زیادی صفحه را از طریق مرورگر به حالت اجرا در آوردم، چند عکس خام ۲۰ مگاپیکسلی به طور هم زمان روی ادوب فوتو شاپ (Adobe Photoshop) و لایت روم (Lightroom) باز کرده، دو فیلم را با برنامه ی ادوب پریمیر پرو (Adobe premiere Pro) به چند قسمت تقسیم کرده و این لپتاپ به خوبی توانست هنگامی که توانایی اش حتی با موارد غیر بازی درگیر شده است، آن ها را مدیریت کرده و انجام دهد.

در مورد کار های گرافیکی که به رندر کردن ویدئو ها مربوط می شود، هر موردی را که اجرا کردم به خوبی مدیریت و پردازش کرد. همچنین در طی اجرای این برنامه ها هیچ کاهش سرعتی را احساس نکردم. در عوض، همه چیز فوق العاده و روان بود و به معنای واقعی کلمه بیانگر این مثال قدیمی بود که: کوتاه شدن هر کاری با MSI GS43VR همانند حرکت یک چاقو با تیغه ی داغ در کره است.
حال به قسمت بازی کردن می پردازیم. من افتخار کسب این تجربه را داشتم تا لپتاپ جدید بازی ام اس آی را به وسیله ی چند بازی از کتاب خانه ی استیم خود به نام های Heroes 2، Cities Skylines، Project CARS و StarCraft 2 شناخته و توانایی های آن را به چالش بکشم.

هر بازی سیستم را به حداکثر توانایی خود رسانده و در حالی که من تماما در بازی غرق شده و نمی خواستم که آن را ترک کنم همچنان تشخیص این که MSI GS43VR در طی قدم های خود به مشکلی بر نخورده ساده بود. سوئیچینگ بین ویندوز ۱۰ و هر برنامه ی دیگری که لود شود هرگز موجب کرش کردن (crash) یا اخطار در صفحه ای آبی رنگ نمی شود. بهترین بخش این تجربه این بود که بارگذاری صفحه نمایش طولانی و مخوف به نظر نمی رسید و در همه ی این بازی ها کاملا طبیعی به نظر می رسید.

بازی های فوق العاده ی دیگری نیز هستند که به خوبی اجرای دمویی که بر روی استیم پیشنهاد داده می شود توسط MSI GS43VR اجرا می شوند، مانند Tomb Raider و Doom 3 که نسخه ی آزمایشی شان دارای لودر خودکار است که مشخصا برای آزمایش حداکثر توان سیستم برای اجرای جانوران (شخصیت های) بازی طراحی شده اند. آن چه که با ارزش است این است که نامی خاص را به MSI GS43VR اعطا کنیم: واقعیت مجازی محتوا. هنگامی که من هیچ بازی هیجان انگیزی در دسترس نداشتم چند فیلم مجازی را در یوتوب مشاهده کردم تا حس این موقعیت را تجربه کنم. البته آن ها به ۴k در ۶۰ فریم در ثانیه تنظیم شده بودند.

با استناد به طراحی ماهرانه ای که این نوت گیمینگ (gaming) از آن بهره می برد، ویدئو ها با کیفیت ۴k و بهترین کیفیت ارائه شده توسط یوتوب موجبات کند شدن و کم کردن سرعت را فراهم نمی کند. حتی زمانی که من آن را با یک تلویزیون سونی ۵۵ اینچ (Sony HDR-ready TV) متصل کردم، خواسته های مورد نیاز برای فراهم کردن تصویر صفحه نمایش به این وسعت برای MSI GS43VR بسیار ساده بود. در واقع، ترک بازی به واسطه ی اتصال این لپتاپ به صفحه نمایش بسیار بزرگ با کیفیت ۴k ممکن نیست؛ چرا که تجربه ای بسیار مهیج است.

چگونه قابلیت پخش صدای MSI GS43VR فادر به همراهی قدرت بصری و پردازش این لپتاپ است؟ قابلیت اجرای محتوا با کیفیت ۴k و اجرای بازی های متعدد کامپیوتری، باعث می شود که قابلیت های صوتی نیز از درجه ی اهمیت هم ترازی بر خوردار شوند، و اگر این موضوع صحت نداشته باشد کیفیت و قدرت دیگر موارد نیز درگیر خواهد شد. با سپاس از DYNAUDIO هر تغییر ظریف صوتی در حجم صدای بالا، متوسط و ضعیف بلندگو های مورد استفاده قابل تشخیص است. پردازشگر Nahimic Audio نیز در این روند بسیار تاثیر گذار است ولی بیشتر آن به دلیل بهینه سازی است که ام اس آی گیمینگ (MSI gaming) بر روی MSI GS43VR انجام داده تا از بی عیب و نقص بودن انتقال صدا مطمئن شود و این بررسی را در همه ی مراحل ساخت گنجانده است.

بسیار خوب است که اسپیکر ها در موقعیت جلو نسبت واقع شده اند؛ درست در کنار صفحه کلید قرار گرفته اند تا مطمئن شوند که کاربر بهترین کیفیت صدا را دریافت می کند . در حالی که دیدن خروجی صوتی در چنین مختصاتی برای چنین ساختار هایی بسیار نادر است ولی انتخابی عاقلانه و هوشیارانه تلقی می شود.

بنچمارک‌های دستگاه:

به اندازه ای که مایل بودم با MSI GS43VR وقت نگذراندم. با این حال این لپتاپ من جمله مواردی است که به عقیده ی من ارزش هر مقدار صرف هزینه ای را دارد. عملکرد ۴k و ارائه ی شگفت انگیز محتوای بازی به اندازه ای کافی و موثر است که با جرات می توان گفت نشان برنده ی لپتاپ های گیمینگ (gaming) را باید به ام اس آی اختصاص داد. به نقل از وب سایت faceit.ir

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....