حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فن‌آوری جدید دوربین پاناسونیک با نگاه کردن به کاربر ضربان قلب‌ او را اعلام می‌کند

در آینده نزدیک دیگر نیازی به تشخیص ضربان قلب با استفاده از نصب سخت‌افزار بر روی گوشی موبایل نخواهد بود چون شرکت پاناسونیک اعلام کرده است در حال ساخت و توسعه نوعی فن‌آوری جدید در زمینه دوربین است که می‌تواند فقط با نگاه کردن به شما میزان نبض شما را تشخص دهد و بخواند.

این فن‌آوری جدید که در ژاپن در برنامه‌ای تحت عنوان “راه‌کارهای شگفت‌انگیز ژاپن” معرفی شده است Contactless Vital Sensing نام گرفته است و پاناسونیک ادعا می‌کند که می‌تواند کاری کند که نرم‌افزار آن کمابیش روی هر نوع دوربینی و حتی وبکم‌ها نصب و راه‌اندازی شود.

این فن‌آوری چه گونه کار می‌کند؟ فن‌آوری موسوم به Contactless Vital Sensing با توجه به حالت و رنگ پوست شما می‌تواند پی به وضعیت ضربان قلب‌تان ببرید چون پزشکان می‌گویند که خون انسان نور را به خود جذب می‌کند و از این رو زمانی که خون زیادی در بدن شما در گردش باشد پوست شما حالت بازتابی کمتری پیدا می‌کند. پاناسونیک در اثابت این ادعا نمایش زنده‌ای از چهره یک فرد را اجرا کرده است و گفته که نرم‌افزار دوربین می‌تواند در تماس با هر نقطه از پوست انسان کار خود را انجام دهد.

شرکت پاناسونیک می‌گوید که دقت و صحت تشخیص این فن‌آوری به اندازه دستگاه‌های حرفه‌ای پزشکی است و در آینده کامل‌تر نیز خواهد شد. اپلیکیشن‌های این شیوه جدید تشخیص پزشکی قرار است برای همه نوع موبایل ساخت و توسعه داده شود تا هر فردی به سادگی بتواند از دیگر قابلیت‌های آن مانند دورغ سنج، اندازه‌گیری استرس، جلوگیری از تصادفات جاده‌ای و دیگر موارد بهره‌مند شود.

شرکت پاناسونیک مصصم است تا فن‌آوری Contactless Vital Sensing را در سال ۲۰۱۸ میلادی در اختیار همگان بگذارد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Panasonic-developing-a-new-camera-tech-that-can-measure-your-heart-rate_id91552″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار