حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بررسی MSI GE62 7RE Apache Pro

شرکت msi از آن دست تولیدکننده‌های لپ‌تاپی است که در مورد محصولات مخصوص بازی‌اش وسواس خاصی دارد. این موضوع را تنها با نگاه کردن به محصولات این شرکت هم می‌توان فهمید و در نگاه اول هم مشخص می‌شود که برای ساخته شدن‌شان دقت و زمان زیادی صرف شده‌است. موضوع تنها سخت‌افزار مورد استفاده نیست، بلکه تغییرات کوچکی هم‌چون انتقال کلید ویندوز به سمت راست است که مانع از فشردن ناخواسته‌ی این کلید به جای کلید Ctrl می‌شود. مدل GE62 7RE Apache Pro مثال بارزی است برای تلاش‌هایی که این شرکت برای خوب‌تر کردن کامپیوترهای بازی‌اش انجام می‌دهد. این مدل قرار نیست لپ‌تاپ آن‌چنان وحشتناکی باشد و تنها می‌خواهد با سخت‌افزاری قابل قبول، نسبت به سایر لپ‌تاپ‌ها برای خود کمی برتری ایجاد کند. در ادامه همراه باشید.

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی از جمله محصولات حرفه‌ای هستند که از امکانات بسیار زیادی بهره می‌برند و جدیدترین تکنولوژی‌ها و قطعات سخت‌افزاری در ساخت آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به نوعی می‌توان محصولات مخصوص بازی را میدانی برای رقابت و قدرت‌نمایی شرکت‌های فعال در این صنعت دانست. MSI هم در این بین، جزو مدعیان بزرگ محسوب می‌شود و محصولات مخصوص بازی این شرکت از کیفیت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

لپ‌تاپ‌های سری GE از جمله همین محصولات‌اند که به دلایل کیفیت ساخت بالا، امکانات متعدد و قیمت مناسب، طی سال‌های اخیر با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده‌اند. به‌تازگی هم این شرکت سری GE62 مدل GE62 7RE Apache Pro خود را به نسل جدید پردازنده‌های اینتل یا همان ۷th Gen. Intel Core™ i7 processor و یا Kaby Lake مجهز کرده و با اعمال کمی تغییرات در شکل ساختاری و امکانات، این محصول را با پسوند ۷RE روانه‌ی بازار کرده است.

MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-9 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-7 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-6

MSI در طراحی این محصول از سخت‌افزارهای جدید و قدرتمند موجود استفاده کرده و طراحی آن را هم نسبت به نسل قبلی تغییر اساسی نداده است. برای این محصول جدید، کانفیگ‌های مختلفی درنظر گرفته شده تا کاربران براساس نوع نیاز و بودجه‌ی خود بتوانند بهترین نمونه را انتخاب کنند. این لپ‌تاپ با ظاهری کاملا متفاوت و خاصی که دارد، می‌تواند یکی از محصولات محبوب برای گیمرهای حرفه‌ای و به‌خصوص طرفداران این بازی معروف باشد.

برای این مدل از پردازنده‌ی مرکزی رده‌بالای Core i7-7700HQ اینتل از نسل Kaby Lake استفاده شده که جزو پردازنده‌های قدرتمند حال حاضر این نسل برای دستگاه‌های قابل‌حمل محسوب می‌شود. لپ تاپ از پردازشگر گرافیکی NVIDIA GTX 1050 Ti با ۲GB GDDR5 استفاده شده که توانایی اجرای بازی‌های جدید را دارا است. حافظه‌ی ۱۶ گیگابایتی، DDR4-2400 در کنار حافظه‌ی داخلی هیبریدی که از یک ترابایت هارددیسک و ۱۲۸ گیگابایت SSD تشکیل شده، هم به افزایش سرعت و کارایی این محصول کمک قابل‌توجهی کرده‌اند.

MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-16 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-15

صفحه‌نمایش ۱۵٫۶ اینچی این محصول پنل IPS با کیفیت Full HD و روکش مات است که برای بازی‌کردن گزینه‌ای کارآمد محسوب می‌شود. صدای خروجی از GE62 کیفیت بالایی دارد و قسمت‌های صوتی این دستگاه که شامل بلندگوهای استریو و یک ساب‌ووفر داخلی می‌شوند، توسط شرکت صاحب‌نام Dynaudio طراحی و تولید شده‌اند. محل خروج صدا هم روی دو طرف لبه‌ی جلویی لپ‌تاپ قرار گرفته تا بیشترین حجم صدا به سمت کاربر منتقل شود. در طراحی بدنه‌ی این لپ‌تاپ حرفه‌ای از رنگ مشکی مات و رگه‌هایی از رنگ قرمز استفاده شده که در بیشتر محصولات مخصوص بازی، این ترکیب به چشم می‌خورد. جنس قاب پشت صفحه‌نمایش و فضای اطراف کیبورد و استراحتگاه مچ از آلومینیوم برس‌خورده و باقی قسمت‌ها از پلاستیک است که استحکام خوبی داشته و در برابر فشار مقاومت خوبی نشان می‌دهد؛ البته اگر وسط قاب پشت صفحه‌نمایش را فشار دهید، این قسمت کمی خم می‌شود که از این بخش فلزی مقاومت بیشتری در برابر فشار انتظار می‌رفت.

MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-13 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-1

کیبورد این لپ‌تاپ از سری Steelseries و یک نمونه‌ی نسبتا کامل از نوع چیدمان جزیره‌ای مجهز به نور پس‌زمینه با رنگ‌های مختلف و ترکیبی است. با اینکه اندازه‌ی کلید Enter نسبتا کوچک است؛ اما کلیدهای Shift، Control و Space که در بازی‌ها بسیار کاربردی هستند، بزرگ طراحی شده‌اند و دسترسی آسانی دارند. کلیدهای حافظه‌دار و قابل‌برنامه‌ریزی هم در بین کلیدهای کیبورد وجود ندارد. تاچ‌پد هم از یک پد و دو کلید جداگانه بزرگ تشکیل شده که حساسیت و کیفیت بالایی دارند؛ هرچند تمامی بازیکنان حرفه‌ای برای بازی از ماوس جداگانه استفاده می‌کنند.

 پورت‌های متعدد و کامل، چیپ شبکه‌ی قدرتمند، قابلیت تغییر لحظه‌ای سقف توان سخت‌افزاری، قابلیت افزایش لحظه‌ای سرعت فن‌های سیستم خنک‌کننده و ابعاد و وزن مناسب هم از دیگر ویژگی‌های این لپ‌تاپ هستند. این مدل به‌عنوان یک محصول سری جدید به آخرین نسل درگاه USB تحت‌عنوان USB 3.1 Type-C مجهز است و علاوه بر پشتیبانی از نسل سوم اتصال تاندربولت، سرعتی بسیار بالا (دوبرابر سرعتUSB 3.0) در انتقال داده‌ها دارد. شاید یکی از ضعف‌های مهم این محصول باتری آن باشد که شارژدهی نسبتا کمی دارد. این باتری ۶ سلولی لیتیوم-یونی با هربار شارژ و در شرایط معمول وبگردی با اتصال WiFi تنها قابلیت روشن نگه‌داشتن دستگاه تا ۴ ساعت را دارد که این عدد در شرایط بارگذاری سنگین به یک ساعت می‌رسد. به این ترتیب بهتر است همواره این لپ‌تاپ را به برق متصل کنید تا بهترین کارایی ممکن را داشته باشید.

MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-cpuz MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-CrystalDisk MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-GPUZ MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-PC-Mark2 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-ROTR-v-1060 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-VR-Mark-v-1060 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-VR-Mark MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-XTU MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-Geekbench-4 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-game5 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-game4 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-game1 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-game3 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-game2 MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-3D-Mark MSI-GE62-7RE-Apache-Pro-Cinebench

درمجموع لپ‌تاپ GE62 7RE Apache Pro یک محصول قدرتمند و خوش‌ساخت با ظاهری کاملا متفاوت و منحصربه‌فرد، مخصوص بازی برای افراد حرفه‌ای است که می‌خواهند بدون هیچ نگرانی، جدیدترین بازی‌ها را با بالاترین کیفیت اجرا کنند و از طرفداران پروپاقرص بازی Heroes of Storm هم هستند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mega08

ب شخصه تو لپ تاپ های گیمینگ asus و msi از نظر قیمتی و مشخصات حرف اولو میزنن .
ولی asus به این ترجیح میدم . مخصوصا مدل ROG GL702VM – A .

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....