حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چین در حال حاضر، بزرگترین تولید کننده انرژی خورشیدی در جهان است

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | انرژی‌های نو، علوم پایه

کمتر کسی گمان می‌برد که چین به یکی از بزرگ‌ترین کشورهای تولیدکننده انرژی خورشیدی مبدل شود اما تلاش بی‌وقفه دانشمندان و مهندسان چینی سبب شد تا امروز، چین به بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی خورشیدی در جهان تبدیل شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی سازمان ملی انرژی چین، تولید انرژی خورشیدی توسط این کشور در سال ۲۰۱۷ بیش از دو برابر سال گذشته بوده است. کارشناسان سازمان انرژی چین معتقدند که نیروگاه‌های خورشیدی این کشور در پایان سال جاری، توان تولید ۷۷٫۴۲ گیگاوات انرژی الکتریکی را خواهند داشت. کشور چین با افزایش ظرفیت تولید انرژی الکتریکی از طریق استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر مانند خورشید توانست به بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی خورشیدی در جهان مبدل شود. ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در چین از میانگین کشورهای بزرگی همچون آلمان، ژاپن و ایالات‌متحده آمریکا بسیار بالاتر است و همین موضوع سبب شده تا میزان مصرف سوخت‌های فسیلی مانند نفت و زغال‌سنگ در این کشور به‌شدت کاهش یابد.

اگرچه ظرفیت بالای چین برای تولید و بهره‌برداری از انرژی خورشیدی غیرقابل انکار است اما تولید این مقدار انرژی از طریق خورشید تنها ۱ درصد از تولید انرژی کل این کشور است. با این وجود، کمپانی NEA در نظر دارد تا ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۱۱۰ گیگاوات برساند. برنامه افزایش ظرفیت تولید انرژی خورشیدی توسط کمپانی NEA سبب خواهد شد تا صرفه‌جویی چین در مصرف سوخت‌های فسیلی از ۱۱ درصد کنونی به ۲۰ درصد در سال ۲۰۳۰ افزایش پیدا کند. کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در چین می‌تواند بسیاری از مشکلات بزرگ این کشور از جمله مشکل آلودگی هوا را بهبود بخشد.

کشور چین با وجود جمعیت بسیار زیاد خود، به‌خوبی توانسته بهران مصرف انرژی را کنترل نماید. سایر کشورهای جهان نیز مانند آمریکا در تلاش هستند تا با برنامه‌ریزی های بلندمدت خود، ظرفیت تولید انرژی خورشیدی را افزایش داده تا وابستگی‌ها به منابع انرژی تجدید ناپذیر و فسیلی کاهش یابد. همان‌طور که گفته شد، کشورهای پیشتاز عرصه بهره‌وری از انرژی های خورشیدی مانند آلمان، ژاپن و آمریکا در رقابت تنگاتنگی با یکدیگر قرار دارند که این رقابت می‌تواند به سود تمام مردم جهان ختم شود چراکه کاهش استفاده انسان از سوخت‌های فسیلی که علاوه بر آلودگی هوا سبب گرمایش بیش از حد زمین شده‌اند، می‌تواند شرایط جوی زمین را به‌طور قابل توجهی بهبود بخشد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2017/02/05/china-becomes-biggest-solar-energy-producer/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

اینده همینه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محمد عادل فرخی
بگشای تربتم را بعد از وفات و بنگر، کز آتش درونم دود از کفن برآید