حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هارد دیسک ۱۶ ترابایتی سی‌گیت سال آینده از راه می‌رسد

مسابقه و رقابت بر سر تولید و عرضه بزرگ‌ترین هارد دیسک دنیا پیوسته و همیشه ادامه دارد و تشدید هم می‌شود و اگر یادتان باشد سال گذشته شرکت سی‌گیت نوعی هارد دیسک ۱۰ ترابایتی معرفی کرد و اکنون دوباره سر و کله این شرکت پیدا شده و می‌گوید که در سال ۲۰۱۸ میلادی هارد دیسک ۱۶ ترابایتی معرفی خواهد کرد.

در حالی که پیشتر از این نیز درایو حالت جامد (SSD) بزرگ‌تر و چشم‌گیرتر از این از شرکت سی‌گیت دیده‌ایم و یادمان هست که درایو با گنجایش ۶۰ ترابایت هم ساخته است اما هارد دیسک ۱۶ ترابایتی نخستین هارد دیسک مغناطیسی جهان است و سی‌گیت تلاش بسیاری در پیش گرفته تا آن را روانه بازارهای جهانی کند.

شرکت سی‌گیت اظهار می‌کند که هارد دیسک ۱۶ ترابایتی او در ابعاد همیشگی ۳٫۵ اینچی ساخته می‌شود و به راحتی قابل حمل و نقل است و با این که صحبت کردن درباره قیمت آن هنوز زود به نظر می‌رسد اما سال گذشته مدل ۱۰ ترابایتی آن ۵۳۴٫۹۹ قیمت خورد و روی هم اصل می‌توان انتظار داشت که هارد دیسک جدید سی‌گیت چیزی در همین طیف قیمت‌گذاری شود.

اگر طاقت ندارید که تا سال ۲۰۱۸ میلادی برای تصاحب هارد دیسک ۱۶ ترابایتی شرکت سی‌گیت صبر کنید جای نگرانی نسیت چون به جای آن می‌توانید به درایو حالت جامد (SSD) سامسونگ با ۱۵٫۳۶ ترابایت و قیمت ۱۰ هزار دلاری فکر کنید! این درایو نیز مانند درایو سی‌گیت مناسب برای استفاده در کامپیوترهای خانگی است.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.theverge.com/circuitbreaker/2017/1/27/14417316/seagate-16tb-hard-drive-announced-coming-2018″]theverge[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار