حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نگاه اولیه به جادویی‌ترین گوشی هوشمند نمایشگاه CES 2017: آنر مجیک

اواسط هفته گذشته بود که آخرین نسل از خانواده‌ی محصولات آنر با نام Honor 6X طی مراسمی در شهر نیویورک رونمایی شد. مطمئناً ۶X به‌عنوان دستگاهی که تنها ۲۳۰ دلار قیمت دارد، محصولی خوش ساخت و با ارزش خرید بالاست؛ از دوربین دوگانه گرفته تا بدنه تمام فلزی همگی عوامل جذاب بودن این دستگاه هستند، اما در غرفه نمایشگاه CES همه به سمت محصول دیگری از این برند که مدتی قبل در کشور چین معرفی شده بود، جذب می‌شدند. آنر مجیک یک گوشی با طراحی مفهومی و هوش مصنوعی منحصربه‌فردی که درون آن بکار گرفته شده، محصولی بی‌نهایت ویژه به حساب می‌آید. هوآوی اعلام کرده که نمونه‌ی نمایشگاهی این محصول خارج از بازار چین عرضه نخواهد شد اما به‌زودی یک نسخه‌ی جهانی از آن را به سراسر جهان ارسال خواهد کرد. آنر مجیک شبیه به هیچ‌یک از محصولاتی که هوآوی تا به امروز تولید کرده نیست پس در ادامه با ترنجی همراه باشید تا نگاه اولیه نزدیک‌تری به این گوشی هوشمند خاص داشته باشیم.

طراحی

بدون تردید از لحاظ طراحی آنر مجیک را می‌توان برترین دستگاه برند آنر تا به امروز دانست. پنل پشنی این دستگاه کاملاً از شیشه ساخته شده و هرچند کمی موجب جذب اثرانگشت بر روی آن می‌شود اما از لحاظ بصری فوق‌العاده است؛ دوربین دوگانه مجیک نیز در زیر همین پنل شیشه‌ای قرار گرفته و فریم آلومینیومی این دستگاه در دست گرفتن آن را بسیار خوشایند می‌کند. این محصول تنها ۷٫۸ میلی‌متر قطر دارد اما به دلیل اینکه پنل شیشه‌ای پشتی و شیشه‌ی نمایشگر در حاشیه‌های دستگاه به یکدیگر نزدیک شده‌اند، آنر مجیک باریک‌تر از چیزی که در واقعیت هست به چشم می‌آید.

پایین نمایشگر این محصول یک دکمه‌ی Home فیزیکی قرار دارد که سنسور اثرانگشت نیز در آن تلفیق شده است. جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، محل نصب سیم‌کارت سایز نانو و پورت USB نوع C، همگی در لبه پایینی گوشی قرار گرفته‌اند.

۱

نمایشگر

هوآوی تصمیم گرفته تا نمایشگر آنر مجیک را تا حد امکان چشم‌نواز و درعین‌حال فشرده تولید کند؛ این نمایشگر ۵٫۰۹ اینچی شاید چندان بزرگ محسوب نشود اما با رزولوشن ۱۴۴۰ * ۲۵۶۰ از این منظر هیچ نقطه‌ضعفی ندارد. رنگ‌ها در این نمایشگر کاملاً شفاف بوده و متن نوشته‌ها نیز وضوح بسیار بالایی دارند؛ زاویه دید و روشنایی کلی این صفحه‌نمایش نیز بسیار خوب است. ماهیت خمیده شیشه‌ی این نمایشگر جلوه‌ی مخصوصی به آن بخشیده است؛ منوها و صفحه‌های مختلف به درون این خمیدگی‌ها جریان پیدا می‌کنند و جزئیات کوچک این‌چنینی تجربه کاربری این محصول را بسیار لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

۲

رابط کاربری و پردازنده

پیش از پرداختن به نرم‌افزار مجیک باید اشاره کرد که پردازنده کایرن ۹۵۰ و ۴ گیگابایت حافظه رم تأمین‌کننده‌ی قدرت پردازشی این محصول هستند. اما ترکیب این سخت‌افزار با نرم‌افزار در این محصول باعث شده رابط کاربری مجیک مثل کره نرم و روان باشد؛ همچنان که به کار کردن با این رابط کاربری ادامه می‌دهید، بیشتر و بیشتر به نرم‌افزار این گوشی علاقه‌مند می‌شوید.

رابط کاربری آنر مجیک بر اساس اندروید ۶٫۰ مارشملو ساخته شده اما باید اعتراف کنیم که پوسته‌ی روی این سیستم شبیه به هیچ‌یک از رابط‌های کاربری که تا به امروز دیده‌ایم نیست؛ هوآوی نام Magic Live یا جادوی زنده را برای این رابط کاربری انتخاب کرده است. همه‌چیز در این رابط نرم و روان حرکت می‌کند و ظرافت خاصی در طراحی تمام بخش‌های Magic Live به کار گرفته شده است.

عجله نکنید هنوز به جذاب‌ترین بخش نرم‌افزار آنر مجیک نرسیده‌ایم؛ هوآوی هوش مصنوعی ویژه‌ای را در این گوشی قرار داده و این هوش جدید طراحی شده تا گوشی هوشمندتان را برای استفاده روزمره شما کاملاً شخصی‌سازی کند. نشان دادن این ویژگی در تصاویر و همچنین طی چند دقیقه تجربه کار کردن با آنر مجیک کار دشواری است، اما به‌عنوان‌مثال هوش مصنوعی این محصول می‌تواند با تشخیص اینکه شما به نمایشگر نگاه می‌کنید تنها محتوای متنی پیامک را برای شما نشان دهد و یا با تشخیص تاریک بودن اتاق به‌صورت خودکار فلاش LED را روشن کند تا به عنوان چراغ‌قوه از آن استفاده کنید و یا می‌تواند صفحه‌نمایش گوشی را اتوماتیک با برداشتن روشن و بعد از کنار گذاشتن خاموش کند.

دوربین

آنر مجیک نیز درست مانند آنر ۶X و آنر ۸ از دوربین دوگانه بهره می‌برد. این دوربین از دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و فلاش دوگانه LED تشکیل شده است و شاید بزرگ‌ترین نقطه قوت طراحی دوربین مجیک این باشد که کاملاً در زیر شیشه‌ی پنل پشتی جای گرفته و این یعنی دیگر خبری از بیرون‌زدگی دوربین در این محصول نیست.

باتری

یک باتری ۲۹۰۰ میلی‌آمپری انرژی مورد نیاز آنر مجیک را تأمین می‌کند و درحالی که کمی کوچک به نظر می‌رسد اما با در نظر گرفتن هوش مصنوعی ویژه این دستگاه که عادت‌های استفاده شما را شناسایی می‌کند و دستگاه را با شرایط استفاده شما تطبیق می‌دهد بنابراین عمر باتری گوشی شما بهبود خواهد یافت. هرچند که مانند دیگر ویژگی‌های این هوش مصنوعی که پیش‌تر ذکر کردیم، این ویژگی را نیز باید به‌صورت جامع‌تر و بعد از استفاده طولانی مدت‌تر مورد ارزیابی قرار داد و درباره‌ی آن قضاوت کرد.

قیمت و جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد آنر مجیک فعلاً تنها در چین عرضه می‌شود و قیمت فروش این دستگاه معادل ۵۳۰ دلار خواهد بود و بعد از تجربه‌ی کار کردن با این دستگاه می‌توان گفت که آنر مجیک ارزش خرید بالایی دارد. اطلاعاتی درباره نسخه جهانی این دستگاه در دسترس نبوده و نمی‌دانیم که آیا مشخصات فعلی این دستگاه حفظ خواهد شد یا برخی تغییرات در این نسخه ایجاد می‌شود.

آنر مجیک دستگاهی حقیقتاً زیباست که همراه با برخی ویژگی‌های نرم‌افزاری خاص تولید شده و با همین مشخصات فعلی نیز یکی از بهترین محصولاتی است که هوآوی تا به امروز تولید کرده است و در ادامه به تماشای ویدئوی نگاه اولیه به آنر مجیک بنشینید.

[aparat id=”dxl1A”]

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/The-Honor-Magic-just-might-be-the-most-magical-smartphone-of-CES-2017_id89734″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mostafa76

چه قشنگه ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش