حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویندوز ۱۰ روی ۲۵ درصد از کل کامپیوترهای جهان نصب شده است

وبسایت تحقیقاتی نت مارکت شر در تازه‌ترین گزارش خود که مربوط به سال ۲۰۱۶ میلادی می‌شود اعلام کرد که ویندوز ۱۰ هم‌اکنون ۲۴٫۳۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد و این در حالی است که این رقم در ماه نوامبر (آبان و آذر ۹۵) ۲۳٫۷۲ درصد بوده است.

ویندوز ۷ نیز اندکی رشد داشته زیرا از ۴۷٫۱۷ درصد به ۴۸٫۳۴ درصد رسیده است. ویندوز ۸٫۱ هم که مثل همیشه سیر نزولی خود را سیر می‌کند اما با این همه ۶٫۹ درصد از سهم بازار در اختیار این سیستم عامل است. حال آن که این میزان در ماه نوامبر (آبان و آذر ۹۵) ۸٫۰۱ بود.

نکته جالت توجه این که ویندوز ایکس پی هنوز و همچنان روند صعودی خود را در پیش دارد چراکه از ۸٫۶۳ درصدی سهم بازار اکنون به ۹٫۰۷ درصد نایل شده است.

مایکروسافت کماکان راهی طولانی برای جا انداختن تازه‌ترین سیستم عامل خود یعنی ویندوز ۱۰ در پیش رو دارد و اگر واقعا قصد دارد تا این سیستم عامل بر روی دست کم یک میلیارد دستگاه نصب شود باید دو تا سه دیگر صبر کند.

با این حال، به نظر می‌رسد که ویندوز ۱۰ دیگر هدف نخست و اولویت اول غول نرم‌افزار جهان نیست و عامل این مساله افتضاحی بود که با گوشی‌های لومیا در بازار موبایل به بار آورد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.windowslatest.com/2017/01/01/windows-10-now-running-25-total-pc/”]windowslatest[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار