حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقد و بررسی لپ‌تاپ MSI GE62VR Apache Pro ؛ قدرت به زبانی تازه

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | MSI، اخبار، ریپورتاژ و آگهی

لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی امروزه طرفداران زیادی دارند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت این محصولات باعث شده است این دستگاه‌های قدرتمند امکانات بسیار خوبی داشته باشند. مدل «GE62VR 6RF Apache Pro» یکی از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی با پردازنده‌ی نسل جدید اینتل، Skylake، یعنیCore i7 6700HQ‌  با فرکانس پردازنده‌ی ۲.۶ تا ۳.۵ گیگاهرتز و ۶ مگابایت کش، یک لپ‌تاپ قدرتمند به حساب می‌آید. در ادامه با بررسی این محصول همراه باشید.

شانزده گیگابایت حافظه‌ی رم از نوع DDR4 دارد و حافظه‌ی هیبریدی آن از یک ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع هارددیسک به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD‌ از نوع NVMe تشکیل شده است. وجود این نوع هارد باعث می‌شود سرعت بوت دستگاه زیاد باشد و حوصله‌سربر نباشد. لپ‌تاپ مخصوص بازی به یک پردازنده‌ی گرافیکی عالی هم نیاز دارد؛ پس چه تراشه‌ای بهتر از GeForce GTX 1060 GDDR5 که ۶ گیگابایت حافظه‌ی اختصاصی دارد و تقریبا از پس تمام بازی‌های روز دنیا بر می‌آید. صفحه‌نمایش ۱۵.۶اینچی با فناوری IPS و دقت ۴K با تراکم پیکسلی ۳۸۴۰x2160 برای بازی و کارهای گرافیکی مناسب است. یکی از قسمت‌هایی که این روز‌ها در لپ‌تاپ‌ها در حال حذف‌شدن است، درایو نوری است؛ ولی این مدل یک درایو نوری Super-Multi DVD دارد که مزیت محسوب می‌شود. بلندگوهای این دستگاه دو اسپیکر داخلی هستند که با تکنولوژی Nahimic Sound ساخت شرکت Dynaudio کار می‌کنند که کیفیت خوب و مطلوبی دارد، اما کاملا راضی‌کننده نیست؛ چراکه لپ‌تاپ‌های جدیدتر این شرکت علاوه‌بر بلندگوهای داخلی، سابووفرهایی هم دارد که تجربه‌ی یک صدای بی‌نظیر را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

  • مشخصات فیزیکی ابعاد: ۲۷ × ۲۶۰ × ۳۸۳ میلی‌متر – وزن: ۲٫۴ کیلوگرم

  • پردازنده مرکزی Intel Core i7 6700HQ 2.6GHz up to 3.5 GHz

  • حافظه RAM ظرفیت: ۱۶ گیگابایت – نوع: DDR4 

  • حافظه داخلی ظرفیت: یک ترابایت – نوع: حافظه‌های هیبریدی – مشخصات: یک ترابایت هارددیسک ۷۲۰۰rpm به همراه ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD از نوع NVMe 

  • پردازنده گرافیکی NVIDIA GeForce GTX 1060 GDDR5 6GB 

  • صفحه نمایش ۱۵٫۶ اینچ از نوع IPS LCD با دقت ۴K 3840×2160 – با روکش مات 

  • امکانات DVD-RW Webcam Backlit Keyboard Card Reader Wi-Fi Ethernet Port HDMI Port – دارای پورت Type USB-C 

  • سایر مشخصات – باتری ۶ سلولی

تعداد و تنوع درگاه‌های ام‌اس‌آی «GE62VR 6RF Apache Pro» هم خوب است و دو پورت USB 3.0 و یک پورت USB 2.0 دارد که با وجود اتصال یک ماوس مخصوص بازی باز هم پورت خالی دارید. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی اغلب باتری راضی‌کننده‌ای ندارند؛ اما این مدل با یک باتری ۶سلولی از نوع لیتیوم‌یون با ظرفیت ۵۱ وات‌ساعت تا ۵ ساعت شارژدهی دارد که البته با بازی‌های سنگین حتما این میزان کمتر خواهد بود. از دیگر امکانات این دستگاه، کیبورد ساخت SteelSeries و قابلیت شخصی‌سازی نور پس‌زمینه است.

big_msi_ge62_apache_pro_ports_left-jpg-ashx

big_msi_ge62_apache_pro_ports_right-jpg-ashx

تکنولوژی Cooler Boost 4، فناوری جدیدی است که باعث می‌شود سرعت چرخش فن‌ها به صورت لحظه‌ای زیاد شود و قطعات سخت‌افزاری داخل دستگاه را خنک کند. این لپ‌تاپ جذاب و قدرتمند برای خوره‌های بازی و کسانی مناسب است که یک دستگاه تمام و کمال می‌خواهند و در عین حال نمی‌خواهند هم‌قیمت یک خودرو هزینه کنند. این لپ‌تاپ یک دستگاه کامل و قوی است که نیازهای کاربر علاقه‌مند به بازی را رفع می‌کند.

big_msi_ge62_apache_pro_open_wide-jpg-ashx

big_msi_ge62_apache_pro_closed_lid-jpg-ashx

big_msi_ge62_apache_pro_keyboard-jpg-ashx

سرتاسر بدنه‌ی لپ‌تاپ GE62 از آلومینیوم برس‌خورده‌ای ساخته شده و استفاده از این آلومینیوم، نمای زیبایی به لپ‌تاپ داده‌ که طبق انتظار، اثر انگشت را به خوبی جذب می‌کند. رنگ اصلی به کار رفته در بدنه، مشکی است که از اصالت این رنگ به نفع زیبایی لپ‌تاپ سواستفاده می‌کند. می‌خواهیم این بدنه را کنار بدنه‌‌ی محصولات مخصوص بازی که توسط برندهای رقیب استفاده می‌شوند قرار دهیم. در این شرایط با وجود اینکه بدنه‌ی GE62 ظاهری فانتزی دارد و کمی خشونت مدرن به آن تزریق شده‌است، اما بیشتر یک طراحی کلاسیک است تا یک طراحی مخصوص بازی. رنگ مشکی به کار رفته در بدنه، نقشی اساسی در این امر دارد و در کنار آن، زاویه‌های نرمی که در پستی بلندی‌های بدنه وجود دارند باعث شده‌اند طراحی لپ‌تاپ به سمت کلاسیک شدن برود. چهار خط عمودی که در پشت مانیتور قرار داده شده، کمی جدیت را به طراحی افزوده‌اند و باعث شده‌اند طراحی لپ‌تاپ از آن سادگی بچه محصلی بیرون بیاید؛ اگر کمی در این خطوط اغراق می‌شد شاید نتیجه‌ی بهتری به دست می‌آمد. در قسمت میانی پشت مانیتور، لوگوی اژدهای MSI که روی یک سپر قرمز قرار گرفته جای دارد و در زمان روشن شدن لپ‌تاپ، روشن می‌شود. لولای نمایشگر در دو طرف بدنه قرار گرفته و می‌تواند نمایشگر را به خوبی در زوایای مورد نظر کاربر نگه دارد.

بدنه‌ی لپ‌تاپ GE62 نه تنها در قسمت بیرونی که حتی در قسمت داخلی هم از آلومینوم ساخته شده‌است. ممکن است استفاده از آلومینیوم، کمی زیبایی به محصول ببخشد و آن‌را باکیفیت‌تر جلوه دهد، اما استفاده از فلزی مثل آلومینیوم یک سمت منفی هم دارد و آن اینکه این فلز گرما را به خوبی انتقال می‌دهد. به محض اینکه فضای داخلی کمی گرم شود – که البته آن‌قدرها هم طول نمی‌کشد – لپ‌تاپ کاربر خود را از قضیه مطلع می‌کند و با زبان بی‌زبانی اعلام می‌کند که شدیدا در حال فعالیت است! در قسمت پشت بدنه، دو دریچه برای خروج هوای گرم و تهویه در نظر گرفته شده که هوای داغ از آن به بیرون بدنه هدایت و هوای داخل خنک می‌شود. مکان قرارگیری دریچه‌ها مناسب است و با انتقال هوای گرم به سمت پشت بدنه، محیط کار مناسبی برای لپ‌تاپ فراهم می‌آورد. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی قرار است از لحاظ ظاهری صاحب‌شان را از سایرین متمایز کنند و خب، GE62 ها می‌توانند تا حدودی این کار را انجام دهند.

مطمئنا یکی از نقاط قوت این محصول، نمایشگر آن است. نمایشگری از نوع IPS با صفحه‌ی مات که دقت فول اچ‌دی دارد. شدت روشنایی مانیتور نسبتا بالا است و در حد ۳۰۰ کاندلا بر مترمربع است و با استفاده از آن حتی زیر آفتاب هم می‌توان تصویر مانیتور را دید. به دلیل IPS بودن نمایشگر، زاویه‌ی دید بالا هم یکی از بدیهی‌ترین مشخصاتی است که می‌توانیم انتظارش را داشته‌باشیم. ممکن است فکر کنید که نمایشگر فول اچ‌دی دیگر قدیمی شده‌است و استفاده از آن در یک لپ‌تاپ امروزی هیچ توجیهی ندارد. ولی خب همیشه بیشتر بودن یک چیز به معنای بهتر بودن آن نیست. همه چیز نمایشگر خوب است و زوایه‌ی دید بسیار بالایی دارد. حتی نمی‌توانید تغییر رنگ را احساس کنید. چه از این نمایشگر برای بازی کردن استفاده کنید و چه برای انجام عادی‌ترین کارهای روزمره، تصویری زیبا و چشم‌‌نواز تحویل خواهید گرفت. همه چیز در نهایت جزییات نشان داده می‌شود و خواندن متن به سادگی انجام می‌شود. میزان روشنایی در تمام قسمت‌های نمایشگر یکسان است و هیچ نشتی نوری به چشم نمی‌خورد. مشکی به نمایش درآمده از غلظت خوبی برخوردار است و برای تماشای فیلم و انجام بازی ایده‌آل است.

کیبورد به کار رفته در این لپ‌تاپ ساخت شرکت Steelseries است. این کیبورد در حد استاندارد کیبوردهای مخصوص بازی است و به نور پس‌زمینه مجهز شده‌است. نور پس‌زمینه‌ی کیبورد در رنگ‌های مختلف قابل تنظیم است و حتی می‌توان انیمیشن‌های گوناگونی را برای رنگ‌های آن در نظر گرفت. این قابلیت و امکان کنترل دقیق نور پس‌زمینه، حس خوبی از کیفیت را به مصرف‌کننده انتقال می‌دهد. بدنه مخصوصا در قسمت تاچ‌پد، حتی در حالت عادی و غیر فشارکاری هم گرم می‌شود. از آن‌جا که هارددیسک دقیقا زیر تاچ‌پد قرار گرفته و متاسفانه حالتی به عنوان Sleep برایش تعریف نشده، گرم شدن لپ‌تاپ را با گوشت و پوست‌تان حس خواهید کرد. در حالت Load کاری شدید، ۵۰ درجه سانتی‌گراد کم‌ترین دمایی است که می‌توانید از جای جای بدنه‌ی لپ‌تاپ اندازه بگیرید. در حالت عادی صدای آن‌چنانی از فن لپ‌تاپ شنیده نمی‌شود. اما زمانی که یک بازی را اجرا می‌کنید، صدای فن‌ها به وضوح بیشتر می‌شود و به راحتی می‌توان صدای خنک‌کننده را شنید؛ البته این صدا آن‌قدرها زیاد نمی‌شود که اذیت کند و آزاردهنده شود.

بنچمارک‌های دستگاه

screen-shot-2016-12-28-at-7-20-07-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-20-19-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-20-27-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-20-34-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-20-41-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-20-48-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-20-55-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-21-01-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-21-07-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-21-14-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-21-21-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-21-31-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-22-19-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-22-28-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-22-37-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-22-45-pm screen-shot-2016-12-28-at-7-22-51-pm

مصرف انرژی و نظر نهایی

مصرف باتری لپ‌تاپ GE62 6QD از خیلی از لپ‌تاپ‌های هم‌رده بیشتر است و شما را شگفت‌زده خواهد کرد. حتی مدل‌های قبلی‌تر همین سازنده از همین سری هم که از سخت‌افزار قدرتمندتر و نمایشگر پرمصرف‌تری استفاده می‌کردند عمر باتری بهتری داشتند. وقتی به حالت Load برسیم وضع بدتر هم می‌شود! جالب است که حتی مدل‌های قدیمی‌تر که از پردازنده‌های سری Haswell استفاده می‌کردند هم عمر باتری بهتری داشتند. عمر باتری لپ‌تاپ نسبتا کم است. در حالت گشت و گذار در اینترنت چیزی در حدود ۲ ساعت و نیم دوام می‌آورد و در تست‌های فشار هم نهایتا به یک ساعت می‌رسد. از بحث باتری و شارژدهی که بگذریم، در این لپ‌تاپ همه‌چیز مربوط به بازی و بازی‌کننده‌ها است و برای بازی کردن طراحی شده‌است. استفاده از کیبورد استیل‌سریز، اسپیکرهای Dynaudio و البته گرافیک Nvidia GTX 960M در کنار پردازنده‌ی قوی Core i7 و ۱۶ گیگابایت رم DDR4 ترکیب جالبی را در لپ‌تاپ GE62 6QD به وجود آورده‌اند که سخت می‌توان قبول‌اش نکرد.

بررسی این لپ‌تاپ در برنامه هشتگ:

[aparat id=”r9ASO”]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....