حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خیز مایکروسافت برای تبدیل شدن به نخستین شرکت تریلیون دلاری!

اجازه دهید به سال ۲۰۱۵ برگردیم یعنی به سالی که سرمایه‌گذاری شرکت اپل در بازار (با احتساب قیمت سهم ضرب در تعداد کل سهام) از مرز ۷۱۰ میلیارد دلار می‌گذشت. در آن زمان اپل نخستین شرکتی بود که در طول تاریخ ۷۰۰ میلیارد دلار ارزش داشت و این غول فن‌آوری پیش از آن که در نهایت به ارزش ۶۱۷ میلیارد دلار کنونی نزول کند به ارزش ۷۷۵ میلیارد دلار هم رسید.

اگرچه امروزه پس از اپل و آلفابت شرکت مایکروسافت در جایگاه سوم ایستاده است؛ بنا بر گفته مایکل مارکوفسکی، تحلیل‌گر سایت معتبر اکوتیز (Equities)، انتظار می‌رود که ردموندی‌ها نخستین کسانی باشند که ارزش سهام آنها به یک تریلیون دلار برسد. هم‌اکنون پنج شرکت برتر به لحاظ ارزش سهام اینها هستند:

اپل با ۶۱۷ میلیارد دلار

آلفابت با ۵۴۸ میلیارد دلار

مایکروسافت با ۴۹۲ میلیارد دلار

آمازون با ۳۵۹ میلیارد دلار

فیسبوک با ۳۳۳ میلیارد دلار

مارکوفسکی می‌گوید در مقایسه با اپل، شرکت مایکروسافت بخت و اقبال بهتری برای رسیدن به یک تریلیون دلار دارد چون شرکت تولیدکننده نرم‌افزار مانند مایکروسافت مقیاس‌پذیرتر است و در قیاس با شرکت سخت‌افزاری مانند اپل بهتر می‌تواند در میان مردم جای خود را باز کند.

این تحلیل‌گر مسایل مالی همچنین می‌گوید که تصاحب شرکت لینکدین (LinkedIn) موجب شده تا ارزش مایکروسافت بیشتر شود زیرا درآمد رسانه‌های اجتماعی از ارزش به مراتب بالاتری برخوردار است.

مایکروسافت بابت هر مشترک لینکدین تنها ۶۰ دلار پرداخته است که به نظر می‌رسد برای تصاحب یک شرکت حرفه‌ای دیگر که در زمینه‌ای به غیر از رسانه‌های اجتماعی فعالیت داشته باشد نیاز به پرداخت مبلغی بیش از این باشد. این در حالی است که فیسبوک بابت هر کاربر رسانه‌های اجتماعی به طور میانگین ۲۱۸ دلار پرداخته است.

برای رسیدن به ارزش مالی یک تریلیون دلار مایکروسافت مجبور است قیمت سهام خود را دو برابر کند و تنها راهش این است که روی افزایش کاربران لینکدین تا مرز ۷۰۰ میلیون نفر تا سال ۲۰۲۰متمرکز شود؛ گو این که هم‌اکنون لینکدین ۴۳۳ میلیون کاربر دارد.

در این زمینه مارکوویتس، تحلیل‌گر اقتصادی، معتقد است که مایکروسافت در راه رسیدن به ارزش یک تریلیون دلاری یک رقیب پیش رو دارد و آن رقیب کسی جز آلفابت نیست. همچنین به باور این کارشناس، شرکت اپل هم‌اکنون در جایگاهی نیست که بخواهد با دو شرکت مایکروسافت و آلفابت بر سر تصاحب مقام نخست ارزش مالی وارد گود رقابت شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Analyst-sees-Microsoft-becoming-the-first-trillion-dollar-company_id89387″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

زمزمه های از خرید توئیتر توسط مایکروسافت به گوش میرسه اگه مایکروسافت این کار رو بکنه دیگه چه شود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار