حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چرا اپل دستگاه‌های دسکتاپی خود را به‌روز نمی‌کند؟

آی‌مک و مک‌پرو به ترتیب بیش از یک سال و نزدیک به سه سال است که به‌روزرسانی نشده‌اند. این موضوع باعث شده تا این شائبه ایجاد شود که احتمالا اپل بی‌خیال کاربران دستگاه‌های دسکتاپی خود شده است به ویژه این که این شرکت در زمینه لپ‌تاپ، مک‌بوک پرو جدیدی را معرفی کرد ولی از قرار قید دستگاه‌های دسکتاپی خود را زده است.

اما از قرار ماجرا این طور نیست چون خبر خوب به این شرح است که اپل دسکتاپ‌های خود را فراموش نکرده است و تیم کوک، مدیر عامل اپل، در پیامی در سایت خبری و تحلیلی فناوری‌‌ها موسوم به تک‌کرانچ (TechCrunch) نوشته است:

«برخی از دوستان در رسانه‌ها پرسیده‌اند که آیا دستگاه‌های دسکتاپی ساخت خودمان را کنار گذاشته‌ایم!؟ چنان چه اعضای گروه ما نیز چنین پرسشی برایشان مطرح است اجازه دهید تا در پاسخ بگویم که ما در نقشه راه خود دسکتاپ‌های بزرگی را طراحی کرده‌ایم و دلیلی ندارد تا کسی از این بابت در دلش نگرانی راه دهد.»

با این همه، کوک توضیح نداده است که ما به طور دقیق باید منتظر ظهور چه چیز یا چیزهایی باشیم؟

یکی از راه‌های برطرف کردن نگرانی‌ کاربران به روزرسانی همیشگی و مرتب و منظم دستگاه‌های ساخت یک شرکت است اما در خصوص دستگاه‌های دسکتاپی اپل، دیرزمانی است که واکنش و اقدامی مشاهده نشده است و هر آن چه که صورت گرفته مشخصا مربوط به تازه‌سازی سخت‌افزارها بوده است.

به این معنی که شرکت اپل تاکنون و به تازگی هیچ کامپیوتری را به روزرسانی نکرده است تا دست کم اندکی از نگرانی کاربران خود را برطرف کند.

به هر تقدیر، اگر اپل تصمیم دارد تا در رویدادهای مهم سال ۲۰۱۷ حضوری مؤثر داشته باشد و مانند گذشته خوش بدرخشد، چاره‌ای ندارد جز این که دست به تازه‌سازی دستگاه‌های تولیدی خود بزند. تنها با این راهکار است که کاربران تمایلی به خرید محصولات جدید اپل در زمینه آی‌مک یا مک‌بوک پرو جدید نشان خواهند داد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.ubergizmo.com/2016/12/tim-cook-great-desktops-coming/”]ubergizmo[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار