حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

انویدیا به دنبال آزمایش خودروی هدایت خودکار است

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، حتما بخوانید، خودرو، فناوری‌های نوین

این روزها تا دل‌تان بخواهد خودروهای گوناگون در خیابان‌ها رفت و آمد می‌کنند ولی از قرار شرکت انویدیا (NVIDIA) در فکر ابداع خوروی بدون راننده است تا وضعیت صنعت خودروسازی جهان تحول اساسی پیدا کند.

انویدیا برای ساخت این خودرو دست به دامن فن‌آوری‌های هدایت خودکار شده و این در حالی است که متخصصان عقیده دارند اگر محصولی که ارایه می‌شود متفاوت نباشد انویدیا وقت‌اش را هدر داده است.

درست است که انویدیا شرکت سازنده خودرو نیست منتها پردازنده‌هایی برای خودروهای هدایت خودکار طراحی کرده و آنها را به مرحله آزمایش هم رسانده است.

بنابراین از این پس می‌توان به فن‌آوری‌های هدایت خودکار شرکت اندویدیا نیز اعتماد کرد چون چند ماه پیش بود که اعلام شد این شرکت با شرکت بایدو (Baidu) برای ابداع پلتفرم هوش مصنوعی قابل استفاده در خودروهای بدون راننده هم پیمان شده است.

همه خودروسازان به طور جدی به ساخت خودروهای بدون راننده فکر می‌کنند و در پی آزمایش آنها هم هستند. همین اواخر دو خودروساز به نام‌های ویگو (Wheego) و والیو (Valeo) که زیاد هم مشهور نیستند مجوز آزمایش خودروهای بدون راننده خود را در کالیفرنیای آمریکا دریافت کردند.

به فهرست علاقه‌مندان به ساخت خودروهای بدون راننده باید نام شرکت‌های گوگل، هوندا، فورد، مرسدس، بی‌‌ام‌و و دست آخر انویدیا را که دست در دست بایدو دارد اضافه کرد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/12/10/nvidia-driverless-car-california/”]engadget[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار