حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نمایشگرهای OLED احتمالاً تا سال ۲۰۱۸ در تمامی مدلهای آیفون استفاده نخواهد شد

سال آینده حداقل با معرفی یک آیفون آغاز خواهد شد؛ پیش‌تر تمامی شایعات از جایگزینی پنل‌های نمایشگر LCD در این محصولات با پنل‌های OLED حکایت داشتند. هرچند که بر اساس گزارش KGI در سال ۲۰۱۷ به مناسبت دهمین سالگرد تولید گوشی‌های آیفون، سه نسخه‌ی مختلف از خانواده‌ی این گوشی‌های هوشمند روانه‌ی بازار می‌شوند که تنها یکی از این مدل‌ها به نمایشگر OLED مجهز خواهد بود.

در ادامه با ترنجی همراه باشید…

پنل‌های OLED رنگ‌های اشباع‌شده‌تر، تصاویری واضح‌تر با کنتراست بیشتر را برای کاربران آیفون به ارمغان خواهد آورد؛ این پنل‌ها همچنین منجر به افزایش عمر باتری نیز می‌شوند؛ با توجه به تمامی این ویژگی‌ها چرا از نمایشگرهای OLED در تمامی دستگاه‌های آیفون سال ۲۰۱۷ استفاده نمی‌شود؟

پاسخ این سؤال احتمالاً به محدودیت در تولید این پنل‌های نمایشگر مرتبط است؛ تنها تولیدکننده‌ی پنل‌های سایز کوچک OLED که می‌تواند پاسخگوی نیاز اپل برای این نمایشگرها باشد، در حال حاضر رقیب اصلی این شرکت یعنی سامسونگ می‌باشد؛ اما ظاهراً این شرکت تولیدکننده تغییر خواهد کرد.

شرکت‌هایی از جمله LG Display، Japan Display و شارپ کاندید تولید پنل‌های  OLED برای تمامی مدل‌های آیفون در سال ۲۰۱۸ هستند. با وجود جدالی که بین این شرکت‌های تازه وارد بر سر اخذ قرارداد با اپل در جریان است، اما سامسونگ با توجه به پتانسیلی که دارد همچنان از شانس بالایی برای باقی ماندن به‌عنوان تولیدکننده‌ی این پنل‌ها برای آیفون تا سال ۲۰۱۹ برخوردار است. بعد از سامسونگ شرکت شارپ با توجه به اینکه اخیراً توسط مونتاژ کننده‌ی اصلی آیفون یعنی شرکت Foxconn خریداری شده است، از شانس بیشتری نسبت به دیگران برخوردار است.

انتظار می‌رود که حداقل یکی از نسخه‌های آیفون در سال ۲۰۱۷ از پنل جلویی تمام شیشه‌ای و کاملاً بدون دکمه برخوردار باشد و سنسور اثرانگشت Touch ID در صفحه‌نمایش این دستگاه ادغام شود؛ اما در سال ۲۰۱۸ این طراحی جدید در کنار نمایشگرهای OLED به تمامی مدل‌های آیفون خواهد رسید.

اکنون نوبت شماست که با ما بگویید شما چه انتظاراتی از آیفون‌های سال آینده دارید؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/WSJ-Huge-supplies-of-OLED-screens-for-future-iPhone-models-not-likely-to-come-on-line-until-2018_id88840″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا سهیلی‌فر
سم شناس پزشکی، مدرس زبان انگلیسی، مترجم و نویسنده ترنجی، عاشق تکنولوژی و ورزش