حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیا WatchOS 4 در نهایت دارای مرکز کنترل خواهد شد؟

در سالی که گذشت، شاهد سه سری از تغییرات اساسی شرکت اپل بر روی سیستم عامل WatchOS بودیم که در طی این تغییرات به دنبال قرار دادن یک مرکز کنترل (home) و همچنین قابلیت استفاده آسان تر در نور روز بوده است که بتواند در نهایت تجربه ای متفاوت را بر روی مچ دستان کاربران خود پیاده کند.

این در حالی است که رابط‌‌های کاربری نسل قبل این محصول اپل چندان مورد علاقه کاربران واقع نشده بود و همین امر باعث شد تا سران این شرکت را برای طراحی یک مرکز کنترل در این محصول؛ به تکاپو وادارد. این به این معنی بود که کاربران این محصول هنوز هم دچار سردرگمی عشق یا نفرت از این محصول بوده‌اند. صحبت کردن راجع به این موضوع که اپل باید برای این محصول پوشیدنی خود حتماً یک دکمه مرکز کنترل (home) قرار بدهد واقعاً کار آسانی است و درست شبیه به تلاش چند ساله اپل برای اصلاح دکمه هوم آیفون خود جهت داشتن نمای بهتر در دید کاربران خود می باشد.

با صرف نظر از اینکه اپل تا چه حد و با چه سرعتی در حال تلاش برای برای برنامه ریزی و قرار دادن یک مرکز کنترل در این محصول که تنها با فشار دادن قسمت بالای آن جهت دستیابی به محل یا فولدر مورد نظر آن می باشد، باید گفت که هر کاربر یا مالک یکی از این ساعت‌ها در نهایت شاید به طور احساسی با موضوع برخورد کرده و با در نظر گرفتن یک و یا حتی چند وجه از قرار دادن یک مرکز کنترل یا یک صفحه اصلی در ساعت خود؛ واقعا احساس رضایت باطنی نداشته باشد.

در حال حاضر با ورود سری دوم این که محصول که باز هم با هاله‌ای از ابهام جهت قرار دادن مرکز کنترل در آن مواجه است، می توان گفت که جوان ترین محصول خط تولید شرکت اپل به حساب می آید. بنابراین اپل تصمیم به پیاده سازی یک مرکز کنترل یا صفحه اصلی در WatchOS 4 به منظور سازگاری بیشتر با بقیه سیستم عامل‌ها را دارد.

وجود پوشه در این محصول

مرکز کنترل

اولین چیزی که ممکن است به ذهن خطور کند به کار گیری از یک سیستم پوشه ای جهت کاربری و استفاده آسان از آیکون‌های دایره ای آن بر روی WatchOS می باشد. این سیستم را نمی توان از لحاظ زمانی با راه پیدا کردن سیستم پوشه‌ها به iOS4 در آیفون مقایسه کرد زیرا که در بهترین شرایط آن را مانند یک حرکت تمسخر آمیز از بالا به پایین تلقی می کنند. ممکن است برخی افراد این گونه فکر کنند که این فقط یک دسته حباب کوچک درون یک پوشه می باشد که به طرز وحشت ناکی شیک و البته گیج کننده است. البته بر اساس نظرات کاربران الان دقیقاً همان زمانی است که به این پوشه‌ها بیشتر از هر زمان دیگری در ساعت‌های اپل نیاز است. البته لازم به یادآوری نیست که می توانید برنامه‌های پرکاربرد خود را به صورت دسته ۴ تایی در یک پوشه گرد به طور جداگانه قرار دهید.

مرکز کنترل

قابلیت تغییر اندازه در آیکون‌ها

تغییرات در محصول ساعت اپل هنوز به پایان نرسیده است، بلکه از طریق فعال کردن گزینه‌ای در مرکز کنترل می توانید سرعت جابجایی آیکون‌ها و نیز حتی اندازه آن‌ها را به دلخواه خود دست خوش تغییر قرار دهید از سوی دیگر نیز تنها با فشردن یک گزینه می توانید تمام تنظیمات (اندازه ثبت شده برای آیکون‌ها) را به اندازه قبلی خود و همان حالت یکنواخت اولیه که متناسب با صفحه کنترل مرکزی است؛ در بیاورید. از سوی دیگر در عوض پولی که برای این محصول پرداخت کرده‌اید شما می توانید در هنگامی که قصد ورزش کردن و نیز همزمان گوش دادن به موسیقی و یا حتی کسب اطلاع از آب و هوا را لازم داشته باشید ؛ می توانید تنها با افزایش سایز چند آیکون مورد نظر به صورت خوشه‌ای و به انتخاب خود شما، آن‌ها را بزرگ تر (مقیاس پذیر) از دیگر آیکون‌ها جهت پیدا کردن و دسترسی سریع تر در بین دیگر آیکون‌ها در مرکز کنترل ساعت خود داشته باشید. در واقع این همان دلیلی است که باعث می شود کاربران به یکدیگر بگویند “چرا نباید شانسی برای استفاده از ساعتی که قابلیت تغییر اندازه آیکون‌هایش را به نسبت دیگر ساعت‌ها دارد را، از خود دریغ کنیم”؟ همچنین به راحتی هرچه تمام کاربران می توانند با انتخاب و کشیدن نام موسیقی و هنرمند محبوب خود به داخل رابط کاربری این محصول؛ به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند. این یک قابلیت خوشحال کننده برای هر کاربر خواهد بود که بتواند با یک ، دو و یا حتی سه بار لمس کردن گزینه‌ای در ساعت اپل خود؛ قادر به تغییر اندازه آیکون های آن در سایز دلخواه خود باشد و یا حتی قابلیت بزرگ کردن بعضی از آیکون‌ها در صفحه کنترل این محصول هوشمند که ما در طول یک روز بیشتر از آن‌ها به نسبت بقیه نرم افزارها استفاده می کنیم. با توجه به اینکه این گزینه دارای قابلیت تغییر اندازه در ابعاد مختلف هستند باعث نمی شود تا حیرت برانگیز به نظر آید و این موضوع قطعا دارای ریشه یکسان در دیگر محصولات نیز خواهد بود.

مرکز کنترل

اضافه کردن برنامه‌های از دست رفته

این یک حرکت بدون تفکر از جانب اپل محسوب می شود چرا که هنوز نتوانسته است سیر تکاملی برنامه‌های خود را به پایان برساند. شاید هر کاربری هنوز مشتاق به داشتن یک دایره بنفش در لا به لای آیکون‌های صفحه کنترل خود باشد. چه در مورد اخبار اپل، یادداشت‌ها، ماشین حساب و یا حتی iBooks و … . صفحه کنترل مرکزی این دیوایس همیشه پذیرای این گونه از نرم افزارها خواهد بود و ما قطعاً می توانیم چند آیکون بیشتر را به این صفحه و به راحتی هرچه تمام اضافه کنیم.

مرکز کنترل

پاک کننده صفحه اصلی

خلاص شدن از دست فایل‌های اضافی یا آیکون‌های به درد نخور همیشه به عنوان یک موضوع مهم تلقی شده است که باید قبل از موضوعات اشاره شده در بالا به آن می پرداختیم. به محض اینکه اپل قابلیت داشتن توده‌ای از این آیکون‌ها را به ما سپرد، باید به ما اجازه فعال سازی و غیر فعال سازی آن را هم از طریق منوی تنظیمات در صفحه کنترل مرکزی، بدهد. این در حالی است که به عنوان ساختاری از سفارشی سازی برای کاربر به حساب می آید و حتی ممکن است این امری حیاتی بر روی iOS 10 باشد، چرا که از گذشته‌ای طولانی مشغول کار بر روی آن بوده است و حال باید مدعی آن در WatchOS باشد. با توجه به پیاده سازی این قابلیت، این امر می تواند به آسانی بر روی ساعت هوشمند اپل برای برنامه‌های غیر ضروری به کار رود.

مرکز کنترل

زوم و کنترل حرکت

در نهایت؛ چرخش خلاف عقربه ساعت تاج دیجیتال این محصول برای کوچک کردن خوشه‌های آیکون موجود در صفحه کنترل مرکزی می تواند حسی از ناقص بودن را به کاربر منتقل کند. ایده به کار بردن یک دکمه برای یک حرکت بصری که می تواند با عقب و جلو رفتن (موافق و مخالف عقربه‌های ساعت)، آیکون‌های صفحه کنترل مرکزی را بزرگ و کوچک کند بسیار لازم و ضروری است اما قابلیت بزرگ نمایی و کوچک نمایی صفحه کنترل هنوز هم جز بهترین‌ها برای این محصول به حساب می آید. با چرخاندن این دکمه تاج مانند؛ چه قابلیت‌هایی دیگری را میتوان در آن یافت؟ آیا قابلیت دیگری نیز در پس این چرخش برای ساعت اپل وجود دارد؟ بله.. در هنگام تماشای تصاویر شما می توانید با چرخش این دکمه تصویر مورد نظر خود را بزرگ و کوچک نمایید تا بتوانید دید بهتری نسبت به جزئیات درون عکس داشته باشید. اپل این قابلیت را به عنوان یک به روز رسانی بزرگ برای نسل بعدی WatchOS خود می داند.

مرکز کنترل

گذشته از قابلیت زوم، سرعت مانور خوشه نیز باید قابل تنظیم باشد به نحوی که جز ویژگی‌های قابل دسترسی محسوب شود. برای دیدن یک محتوا با سرعت مشخص از چپ به راست یا بالا به پایین نیز می شود تجربه متفاوتی داشت؛ به گونه‌ای می توان این قابلیت را تنظیم کرد که حتی می شود در هنگام تعویض صفحه کنترل مرکزی، جا به جایی در حد نصف پیمایش قبل را داشته باشید که بتوانید به یک گشت کامل و بدون محدودیت دید در ساعت خود بپردازید. این می تواند یک موضوع معتبر و رویکردی تجدید نظر طلبانه برای اپل به حساب آید که خواستار تنظیم مجدد و کاملی برای صفحه کنترل مرکزی ساعت هوشمند خود باشد. اپل برای نمایش آیکون‌های خوشه ای خود نیاز به صفحه نمایش پهن تر خواهد داشت و در حال حاضر باید با ارائه ترفندی بتواند پلت فرم لازم را به سطح بعدی، برای این محصول خود ارتقا دهد.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.idownloadblog.com/2016/11/30/is-watchos-4-finally-going-to-get-the-home-screen-right/”]idownloadblog[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی