حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مک؛ نحوه راه اندازی اتوماتیک و بدون دردسر!

تصور کنید …؛ خیلی خوب می شد اگر هر بار که کامپیوتر مک خود را روشن می کردیم، بدون اینکه نیاز به ثبت پسورد (Login) داشته باشد، می توانستیم از مک خود بدون محدودیت کاربری، استفاده کنیم.

اگر شما در خانواده‌ای زندگی می کنید، یا با افرادی معاشرت می کنید که به آن‌ها اطمینان دارید و نیاز چندانی به سیستم امنیتی قوی مانند فورت ناکس (Fort Knox) نداشتید؛ می توانید کامپیوتر مک خود را به گونه‌ای تنظیم نمایید تا بلافاصله پس از روشن کردن آن و بدون نیاز به وارد کردن پسورد قادر به استفاده کردن از تمام قسمت‌های آن باشید.

فرض کنید درون خانواده خود، هیچ کس؛ هرگز فعالانه قصد به دست آوردن کامپیوتر مک شما و یا حتی پسورد آن را ندارد، بنابراین شما می توانید از طریق یک پیکربندی، شرایط استفاده کاملا آسان و البته با خیال راحت، از مک خود را فراهم نمایید. این پیکربندی در واقع بهترین کار برای افرادی می باشد که به تنهایی زندگی می کنند و یا اینکه یک هم اتاقی فضول در کنار آن‌ها نیست، که البته این امر به خودی خود تا حدودی موجب کاهش سیستم امنیتی مک خواهد شد. این پیکربندی برای افرادی که نیاز دارند تا یک سری از مطالب یا اطلاعات مهم را بر روی مک خود و در امنیت کامل نگه داری نمایند؛ اصلاً توصیه نمی شود. در زیر به نحوه پیکر بندی مک برای استفاده آسان و بدون پسورد به هنگام روشن کردن آن خواهیم پرداخت.

به قسمت منوی دستگاه (Menu Bar) رفته و در آنجا گزینه (System Preferences) را انتخاب نمایید.

مک

از داخل پنجره باز شده گزینه (Users & Groups) را انتخاب و باز نمایید.

مک

بر روی دکمه (Login Options) در زیر قسمت کاربران مک کلیک کنید.

مک

بر روی دکمه قفل (Lock) در قسمت پایین سمت چپ پنجره کلیک کنید.

مک

هنگامی که از شما پسورد را می خواهد، وارد کرده، سپس بر روی دکمه (Unlock) کلیک کنید.

مک

در داخل قسمت (Automatic Login) کلیک کرده، سپس حساب کاربری را که می خواهید از طریق آن به کامپیوتر مک خود؛ بدون نیاز به پسورد در هنگام روشن کردن، دسترسی داشته باشید را انتخاب نمایید.

مک

اگر مک شما قبلاً دارای پسورد بوده؛ هم اکنون در قسمت (Password) آن را وارد نمایید و نیز در صورت نداشتن پسورد بر روی دکمه آبی رنگ (OK) کلیک کنید.

مک

در حال حاضر، در قسمت (Preferences) باید نام حساب کاربری را که در کادر (Automatic Login) انتخاب کرده اید را نشان دهد که نشان دهنده درست انجام دادن مراحل بالا توسط شما می باشد. توجه داشته باشید که اگر همچنان کلمه (OFF) را مشاهده می کنید، به احتمال زیاد پسورد را اشتباه وارد نموده اید؛ باز گردید و مراحل را از ابتدا و با دقت بیشتری (به خصوص در بخش وارد کردن پسورد) انجام دهید.

بعد از آنکه شما این تنظیمات را جهت راه اندازی حساب کاربری خود به صورت اتوماتیک انجام دادید؛ باید قادر به آزمایش کردن و راه اندازی مجدد کامپیوتر مک خود باشید. این در حالی است که شما بعد از روشن کردن مک خود و انتخاب حساب کاربری مورد نظر؛ نباید با پیام درخواست وارد کردن رمز مواجه شوید و به آسانی وارد سیستم شوید.

راه اندازی اتوماتیک دچار مشکل شده و کار نمی کند؟

اگرچه این قابلیت به مک شما اجازه می دهد تا به هنگام روشن کردن سیستم؛ یک ورود سریع، آسان و بدون پسورد را داشته باشد، اما باید دقت داشته باشید که اگر در هنگام استفاده، از حساب کاربری خودتان خارج شوید و یا اینکه به یک حساب کاربری ثانویه جهت انجام کار (سوئیچ بین حساب‌های کاربری گوناگون) بروید؛ سیستم قادر نخواهد بود تا شما را دوباره، وارد حساب کاربری کند که انتخاب شده است برای راه اندازی بدون پسورد.

در این صورت شما نیاز به وارد کردن پسورد خود جهت وارد شدن به حساب کاربریتان دارید. با این وجود؛ اگر شما به سادگی کامپیوتر مک خود را راه اندازی مجدد (reboot) نمایید، شاهد آن خواهید بود که دوباره و به صورت اتوماتیک به حساب کاربری ذکر شده برای دسترسی بدون پسورد وارد خواهید شد. اگر شما به مشکل راه اندازی اتوماتیک برای یک حساب کاربری خاص بر روی مک خود برخوردید ممکن است دلیل آن به خاطر از پیش فعال کردن (FileVault) در آن حساب کاربری باشد و یا حتی اینکه آن حساب کاربری، برای ورود با حساب آیکلود (iCloud) پیکربندی شده است.

در صورتی که مشکل شما از جانب (FileVault) باشد؛ شما باید آن را از طریق دستور زیر غیر فعال کنید تا مشکل مک شما برطرف شود.

 System Preferences → Security & Privacy→ FileVault

اگر حساب کاربری شما پیکربندی شده باشد، شما باید از طریق آیکلود وارد حساب کاربری مورد نظر شوید و از طریق دستور زیر؛ حساب کاربری را که قصد دارید برای آن پسورد قرار دهید را انتخاب نموده و روی دکمه تعویض پسورد (قبل از اینکه بخواهید به  صورت دستی اقدام به پسورد گذاری کنید) کلیک کنید.

 System Preferences → Users & Groups

در پایان لازم به ذکر است در صورتی که یکی از دو راه حل بالا را جهت برطرف کردن مشکل راه اندازی مک خود انجام داده باشید؛ شما باید قادر باشید تا حساب کاربری مک خود را برای ورود اتوماتیک و بدون دردسر پس از روشن شدن تنظیم نمایید.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.idownloadblog.com/2016/11/28/set-up-automatic-login-mac/”]idownloadblog[/button]

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد

چقد بد ترجمه شده این مطلب، مخصوصا آخرای مطلب

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی