حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندر احوالات رونمایی آیفون ۷ و ۷ پلاس و جذب کاربران !

بنا بر گزارشات ارائه شده از CIRP مبنی بر رونمایی آیفون ۷ و ۷ پلاس این نتیجه برداشت می شود که این رونمایی به مراتب بسیار بزرگ تر و باشکوه تر از رونمایی آیفون ۶S بوده است، اما از طرفی دیگر بنابر اعلام آماری از رونمایی نسل قبل از آن یعنی آیفون ۶ می توان به این نتیجه رسید که هنوز این مدل از آیفون (آیفون ۶) دارای بهترین و بزرگ ترین رونمایی از دید کاربران آن می باشد.

به واسطه تحقیقات به عمل آمده توسط این تیم؛ آمارها بیانگر این موضوع می باشد که در حدود ۷۳ درصد از خریداران و کاربران آیفون در ایالات متحده آمریکا تنها پس از گذشت ۳۰ روز از رونمایی آیفون ۷ و ۷ پلاس در ماه سپتامبر ۲۰۱۶، روی به خرید این محصول جدید از آیفون آورده‌‌اند.

جاش لوئیز (Josh Lowitz) یکی از شرکا و سهامداران CIRP اظهار داشت ” رونمایی آیفون ۷ و ۷ پلاس شدیداً موفقیت آمیز بوده است و نیز رونمایی آیفون ۶ و ۶ پلاس در سال ۲۰۱۴ هم همین طور؛ حال در این بین، رونمایی آیفون ۶S و ۶S پلاس در سال ۲۰۱۵ تا حدودی نا امید کننده به نظر می رسد”. سهم ترکیبی برای رونمایی آیفون ۷ و ۷ پلاس تقریبا کمی بیشتر از ۷۱ درصد آیفون ۶S و ۶S پلاس در سال ۲۰۱۵ می باشد که به طور قابل توجهی پایین تر از سهم ۸۱ درصدی رونمایی آیفون ۶ و ۶ پلاس در سال ۲۰۱۴ می باشد. آیفون ۶ و ۶ پلاس از فاکتور جدید صفحه نمایش بزرگتر که مقدمه ای بر ورود مدل‌‌های بزرگ و ممتاز این شرکت در بازار است؛ بهره می برد.

وی در ادامه افزود ” نکته مهم در مورد رونمایی اخیر آیفون اینکه، تقریبا یک سوم از خریداران مدل پلاس، برابر با همان میزان در سال ۲۰۱۵ و بیشتر از یک چهارم خریداران در سال ۲۰۱۴ برای این محصول می باشند”. همچنین در مورد متوسط قیمت فروش و حاشیه سود ناخالص از رونمایی آیفون SE در اوایل سال جاری خبر داد که در صد معنی داری از فروش این شرکت به حساب می آید. در ادامه اظهار داشت ما انتظار داریم تا با میزان حجم بالای فروش گوشی‌های پلاس بتوانیم متوسط قیمت فروش و حاشیه سود ناخالص خود را افزایش دهیم.

اندر احوالات رونمایی آیفون 7 و 7 پلاس !

شایان توجه است که کاربران اندروید در حدود ۱۷ در صد از سهم خریداران آیفون در سه رونمایی آخر آیفون را به نسبت آیفون ۶ و ۶ پلاس که ۱۲ درصد بود را داشته اند؛ اما این در حالی است که این عدد کمتر از سهم ۲۶ درصدی از رونمایی آیفون ۶S و ۶S پلاس می باشد (جدول۲). تنها درصد کمی از خریداران آیفون را کاربرانی تشکیل می دهند که قبلا سیستم عامل  تلفن هوشمند آن‌‌ها iOS و یا اندروید نبوده است؛ کاربران سابق بلک بری و ویندوز فون، افرادی که برای بار اول گوشی هوشمند خریداری می کنند و در کل کسانی که برای بار اول تلفن همراه خریداری می کنند؛ همه و همه کمتر از ۵ درصد خریداران آیفون به حساب می آیند.

اندر احوالات رونمایی آیفون 7 و 7 پلاس !

مایک لوین (Mike Levin) یکی دیگر از شرکا وسهامداران CIRP بیان کرد که این دو؛ از موفق ترین رونمایی‌‌های آیفون در سه سال گذشته توسط صاحبان اپل بوده که از این طریق توانسته است کاربران اپل را به یک مدل جدیدتر ارتقاء دهد که همین امر موجب شده است تا درصدی از کاربران اندروید نیز به کاربران آیفون بپیوندند. هنگامی که شرکت اپل آیفون ۶S و ۶S پلاس را رونمایی کرد کاربران خود را خیلی وادار به خرید آن نمی‌‌ کرد، بعد از این موضوع سران اپل با نشستی فوری جهت برطرف کردن مشکل و ارتقاء نسخه ارائه شده توانستند ۲۶ درصد از کاربران اندروید را به خود جذب کنند؛ این در حالی بود که در سال ۲۰۱۴ تنها توانسته بودند ۱۲ درصد از کاربران اندروید را به خود جذب کنند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.iclarified.com/57846/iphone-7-launch-more-successful-than-iphone-6s-launch-but-not-as-great-as-iphone-6-launch-report”]iclarified[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
علیرضا بگجانی