حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه سرعت اکسپریا ایکس زد با اکسپریا زد ۳

نوشته

7 سال قبل | 9 دیدگاه | تماشا کنید، سونی، مقایسه از هر نوع

شاید تعجب کرده باشد، شاید حتی تیتر را چند بار خوانده باشید اما نه اشتباه نکرده اید، در این مطلب می خواهیم مقایسه ای داشته باشیم بین اکسپریا ایکس زد با اکسپریا زد ۳، یک مقایسه بین ۴ نسل عقب تر با فاصله زمانی ۲ ساله! با ترنجی همراه باشید تا این مقایسه سرعت را با هم ببینیم.

مقایسه سرعت دو موبایل هوشمند از قدیمی ترین سرگرمی های علاقه مندان به این زمینه است. عموما این دست از مقایسه ها را بیان دو موبایل هم رده یا نهایتا با یک نسل اختلاف بین مدل جدید و نسل پیشین انجام می دهند. این بار یک مقایسه سرعت جالب با محتوایی فراتر از مشخص نمودن سریع ترین دستگاه انجام شده است. در این ویدیو می بینیم که اکسپریا زد ۳ متعلق به شهریور ۹۳ در مقابل اکسپریا ایکس زد متعلق به شهریور ۹۵ قرار خواهد گرفت تا ببینیم آیا ارزش ارتقاء از اکسپریا زد ۳ که متعلق به ۴ نسل گذشته یا ۲ سال پیش است، وجود دارد یا خیر؟

پاسخ این پرسش را در ویدیو زیر خواهیم دید:

[aparat id=”VQZGJ”]

با توجه به تشابهات سخت افزاری در زمینه های تاثیر گذار در این قسم بررسی ها انتظار نتیجه ای اینچنین را داشتیم اما نه به این نزدیکی! هر دو دستگاه ۳ گیگابایت حافظه رم دارند و رزلوشن نمایشگر FHD است، حتی هر دو از یک نسخه سیستم عامل بهتره می برند. چیپست اما در اکسپریا ایکس زد پیشرفت خوبی داشته که نتیجه پیشرفت اسنپدراگون ۸۲۰ به نسبت اسنپدراگون ۸۰۱ است اما در عمل تنها در بارگذاری برخی بازی ها به میزان اندک تاثیر داشت. موضوع مدیریت رم در هر دو دستگاه تقریبا یکسان بود.

موکدا باید یادآور شویم که این مقایسه دلیلی بر ارزشمند نبودن اکسپریا ایکس زد نیست بلکه به ما نشان می دهد که اگر مدیریت رم و اجرای برنامه و بازی ها برای ما اهمیت دارد، تفاوت زیادی بین اکسپریا ایکس زد و اکسپریا زد ۳ وجود ندارد اما اگر طراحی بهتر، نمایشگر بهتر و البته دوربین بهتر می خواهید باید به فکر اکسپریا ایکس زد باشید.

نظر شما درباره این مقایسه چیست؟ چه فاکتوری در خرید شما اهمیت بیشتری دارد؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.youtube.com/watch?v=1wyLWAzaCd8″]Tech Trinkets[/button]

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Soheil xperai1

البته زیاد زد ۳ رو با اون کیفیت ساخت بسیار بالا که بنجل سازا تو ۲۰۱۶ به این کیفیت نرسیدنو کم ارزش جلوه ندید اینکه سرعت زد ۳ با زد ایکس زیاد تفاوت نداره قدرت بهینه سازی سونی رو نشون میده چون اسنپدراگون ۸۰۱ و ۸۲۰ خیلی از لحاظ سرعت باهم فرق دارن ، فقط حیف که زد۳ اندروید ۷ رو نمیگیره که اونم تقصیر کوالکامه وگرنه هنوزم گوشیه بسیار خوبیه اما در هر صورت به هیچ وجه توان رقابت با زد ایکسو نداره از هر لحاظ .

Soheil xperai1

دوستان معذرت که بجای ایکس زد از واژه زد ایکس استفاده کردم پوزش

amin mohammadi

این بهینه بودن سیستم عامل رو نشون نمیده،نشون میده سونی درست نمیتونه از قدرت چیپست و سخت افزارش استفاده کنه و سخت افزار محدود شدست ب نظرم ،این امر تو دوربین و کیفیتش هم هست،بهترین سنسور ولی بازده نچندان خوب در حد خودش

امیوارم بهتر بشه

Saman

Ultra trol(16k)

Saman

این نشان از بیهنه بودن اندروید اکسپریاست،شما کارتون شده که از xz بد بگین،بخاطر شماهاست که جهان سوم هستیم

Saman

کل دردو بلای سونی بوخوره تو سر ترنجی با پست های مضغرفش،

PouriA

اینکه زد۳ هنوزم روون و پرسرعته بعد از آپدیتای مختلف و کند و لگی نشده یعنی کیفیت کار سونی و بهینه بودنش !
خوشم اومد باید XZ بگیرم 🙂

Mordred-Ox

مشکل سونی اینه که جنساش اونقدر خوب هستن که کسیو قانع کنن که نره چیز دیگه ای بخره واسه همین کسی گوشی جدیدشو نمیگیره و فروشش کمتر بقیس.این مشکل اچ تی سی هم هست به نظرم.

Peiman

این حجم از تغییرات بی سابقست!!
بعد یه عده مثل معزز میان سنگ سونی رو به سینه میزنند ک برین گوشیتونو عوض کنید. بریم گوشی خودمونو دوباره بخریم؟؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)