حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تلاش گوگل برای گسترش خودروی اندرویدی؛ کافی است اندروید ۵٫۰ به بالا داشته باشید!

نوشته

7 سال قبل | بدون دیدگاه | Android، اخبار، سیستم عامل، فناوری‌های نوین، گوگل

گوگل ۲ سال پیش اعلام کرد که کار بر روی طرح «خودروی اندرویدی» یا اندروید اوتو (Android Auto) را با هدف ایجاد رابط کاربری بهتر میان کاربر با دستگاه‌هایی که در اختیار دارد شروع کرده است.

هنوز که هنوز است نه تنها تقریبا هیچ کس مجهز به اندروید اوتو نشده است بلکه اصلا دل‌شان نمی‌خواهد که پول‌شان را صرفا بابت به دست آوردن چنین قابلیتی دور بریزند. امروز با این حال اخبار خوبی از راه رسید که در آنها گوگل گفته در حال ساخت قابلیتی قابل اجرا در خودروها است. بله! هیچ فرقی نمی‌کند که خودرو یوگو (Yugo) باشد یا بنتلی (Bentley)، همین قدر که کاربر تلفنی داشته باشد مجهز به اندروید ۵٫۰ یا بالاتر می‌تواند خود را صاحب اندروید اوتو بداند!

گوگل در این باره می‌گوید:

«هم‌‌اکنون بیش از ۲۰۰ مدل خودروی جدید مجهز به اندروید اوتو ساخت بیش از ۵۰ برند معتبر وجود دارند که روزانه شمار زیادی به آنها افزوده می‌شود. همچنین اطلاع داریم که میلیون‌ها خودروی قدیمی در جاده‌ها تردد می‌کنند و با سیستم اندروید اوتو سازگاری ندارند و ممکن است هیچ گاه این سازگاری پیش نیاید. این در حالی است که ما بر آن بودیم تا حتی این خودروها را نیز در شمار تجربه‌کنندگان اندروید اوتو بیاوریم. به هر شکل، امروز با افتخار روش کاملا جدیدی را معرفی می‌کنیم که استفاده از سیستم اندروید اوتو را امکان‌پذیر می‌سازد. یعنی هدایت و مهار خودرو درست از روی صفحه تلفن همراه! این به روزرسانی به همگان این امکان را می‌دهد تا با استفاده از موبایل اندرویدی (مجهز به اندروید ۵٫۰ یا بالاتر) برای کنترل موارد اصلی و کلیدی خودرو را در جاده شامل تعیین مسیرها، پخش موسیقی، ایجاد ارتباطات و… بدون بروز وقفه در امر رانندگی از رابط کاربری برخوردار شوند.

androidauto-8-0-0

بسته به این که تلفن همراه شما به صفحه نمایش خودرو متصل و یا به هر شکل دیگر سازگاری داشته باشد، اندروید اوتو نرم‌افزارهای محبوب شما را یک جا در اختیارتان می‌گذارد و به روش‌هایی امن و مطمئن خدمات آنها را در دسترس شما قرار می‌دهد. با این سیستم کاربر می‌تواند برنامه‌های موسیقایی همانند Spotify، Pandora یا Google Play Music را به کار بگیرد و نیز به شکل دست باز (hands-free) تماس بگیرید و پیام ارسال کند. مهمتر از همه این که با کمک نرم‌افزار Google Maps تا رسیدن به مقصد بعدی خود مسیرها را با تمام پیچ‌های موجود در آن ببیند.»

این قابلیت البته مختص همگان نیست و از برخی جهات نمی‌توان از نرم‌افزارها در خودرو استفاده کرد اما قابلیت فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که مدت‌ها منتظرش بودند. فقط باید گوش به زنگ باشند تا گوشی آنها این قابلیت را دریافت کند.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://techaeris.com/2016/11/07/google-brings-android-auto-every-car-long-youre-running-android-5-0/”]techaeris[/button]

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار