حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پراکندگی اندروید در ماه نوامبر: اندروید ۵ صدرنشین، اندروید ۴.۴ دوم و اندروید ۶ سوم

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | Android

پراکندگی نسخه های مختلف در اندروید یکی از نقاط ضعف مشخص این سیستم عامل است و به نظر نمی رسد به این زودی ها برطرف شود. امروز جدیدترین آمار درباره میزان پراکندگی نسخه های مختلف سیستم عامل اندروید منتشر شده است که بررسی پراکندگی اندروید می تواند جذاب باشد، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

adroid-version-distribution-november-2016

نمودار و داده های بالا در هفته اول نوامبر که دیروز روز آخر آن بود جمع آوری شده است. ابتدا باید بدانید نسخه هایی که سهمی کمتر از ۰.۱ درصد داشته اند از بررسی حذف شده اند. بسیار خوب، اول باید به سهم جدیدترین نسخه سیستم عامل اشاره کنیم، اندروید Noughat یا همان اندروید ۷ اشاره کنیم، هنوز تنها ۰.۳ درصد دستگاه های اندرویدی از آخرین نسخه این سیستم عامل بهتره می برند. هر چند دلیل را می توان در عدم حضور دستگاه هایی با سیستم عامل اندروید ۷ به جز نکسوس و پیکسل ها با این سیستم عامل در بازار دانست (توجه کنید که وی ۲۰ الجی هنوز عرضه جهانی ندارد و در این بررسی حضور نداشته است) اما سوال اینجاست که چرا این به روزرسانی اینقدر دیر به دستگاه های قدیمی می رسد؟

اگر بخواهیم نسخه هایی که بالای ۱۰ درصد سهم از بازار دارند را بررسی کنیم باید از نسخه اندروید ۴.۴ به این سو را پیش بکشیم. ۳۴.۱ درصد از کاربران اندروید از سیستم عامل متعلق به ۲ سال پیش بهره می برند. اگر بخواهیم اپلی تر به این آمار نگاه کنیم می توان اینطور هم عنوان کرده که بیشتر ۷۵ درصد کاربران اندروید از سیستم عاملی متعلق به ۲ سال یا قدیمی هر استفاده می کنند، اساسا این خجالت آور و البته تا حدودی قابل درک است!

این آمار در حالی است که اندروید ۷ که متعلق به سال گذشته است با ارفاق توانسته روی یک چهارم دستگاه های اندرویدی نصب باشد. باید گفت هر چند پراکندگی زیاد تولید کننده ها، مدل ها و سهم عظیم دستگاه های ارزان در اکوسیستم اندروید دلایلی چند از این پراکندگی باشد اما دلیل هر چه هست نتیجه این است که همچنان گوگل در این زمینه بسیار عقب تر از رقیب اصلی خود یعنی اپل است.

نظر شما چیست؟ کاربر اندروید هستید؟ کدام نسخه این سیستم عامل را زیر انگشت دارید؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Android-version-distribution-November-2016_id87512″]phonearena[/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
SAWAN

آندروید ۷ مربوط به امساله. تصحیح بفرمایید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)