حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بی‌خیال آیفون ۷؛ آیفون ۲۰۱۷ اپل هوش از سر همه می‌پراند!

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | iOS، اپل، اخبار، اسمارت‌فون، شایعات، موبایل

سال آینده دهمین سال تولد آیفون است و به همین بهانه یا مناسبت شایعه‌های فراوانی درباره این که گوشی آیفون از سر تا پا تغییر می‌کند درگرفته است.

در ماه کنونی میلادی انبوهی از اطلاعات درخور ملاحظه از برترین شرکت صنعتی دنیا یعنی اپل به بیرون درز کرده که خبر از وجود دو قابلیت جدید می‌دهند. همچنین شایعه‌هایی وجود دارد درباره مدل سوم نوعی گوشی که از قرار صفحه نمایشی در اندازه‌های تازه دارد. به این مورد باید حرف و حدیث‌های راه افتاده در حاشیه این شایعه‌ها را هم اضافه کرد.

پس یادتان باشد آن چه در ادامه از نظرتان می‌گذرد بیشتر مبتنی بر شایعات و شنیده‌ها درباره گوشی آینده ساخت اپل است.

گوشی جدید مدل “اس” برای آیفون ۷ نیست

this-will-not-be-an-s-model-of-the-iphone-7

گزارش‌ها و تحلیل‌ها حاکی از آن است که شرکت اپل در نظر دارد تا مدل “اس” را از مجموعه تولیدات گوشی خود حذف کند. اپل پیش از این برای هر گوشی جدید خود یک مدل “اس” نیز ارایه می‌داد تا این که به آیفون ۷ رسید. اکنون بنا دارد تا در سال جدید آیفون ۸ یا به احتمال زیاد آیفون ۱۰ را نیز عرضه کند.

از آن نظر که سال ۲۰۱۷ مصادف با دهمین سال ساخت گوشی‌های آیفون است، اگر اپل به همین مناسبت محصولی مهم و ویژه از آستین خود بیرون بیاورد کاری کرده است کارستان!

قسمت جلوی گوشی جدید دارای صفحه نمایشی بدون حاشیه خواهد بود

the-front-surface-will-be-all-display-with-no-borders-or-bezels

برپایه شایعات درگرفته آیفون ۱۰ با صفحه نمایشی بدون حاشیه و لبه خواهد بود.

جان گرابر، که به شایعه‌پردازی‌هایی که معمولا به واقعیت منجر می‌شود مهشور است، می‌گوید که با گوش خود شنیده قسمت جلویی آیفون ۱۰ لبه و حاشیه‌ای نخواهد داشت و مجهز به صفحه‌ نمایشی بزرگ است.

بدنه گوشی عمدتا از شیشه و آلومینیوم ساخته خواهد شد

it-will-mostly-be-made-of-glass-with-an-aluminum-frame

مینگ چی کو، کارشناس و تحلیل‌گر مسایل شرکت اپل، که اغلب پیشی بینی‌های او درباره محصولات اپل و قابلیت‌های آنها درست از آب درمی‌آید، می‌گوید که بدنه آیفون ۱۰ از شیشه ساخته خواهد شد. اگر چنین باشد، این گوشی به لحاظ زیبایی‌شناختی خیلی به آیفون ۴ و ۴ اس که جنس پشت بدنه آ‌نها از شیشه است نزدیک خواهد بود.

سایت ژاپنی نیکی (Nikkei) نیز به تازگی در گزارش ادعا کرده که شرکت اپل حقیقتا به دنبال این هست تا در ساخت گوشی‌های جدید خود از قاب تمام فلزی و پشت شیشه‌ای استفاده کند.

سومین پرچمدار اپل گوشی جدیدی با صفحه نمایش بزرگ و قاب فولادی ضد زنگ است

there-will-be-a-third-high-end-model-with-a-larger-screen-with-a-stainless-steel-frame

مینگ چی کو در این باره نیز پیش بینی کرده است که بر خلاف مدل‌های با صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی، اپل گوشی جدیدی در رده پرچمداران با صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی رونمایی خواهد کرد.

کو همچنین ادعا می‌کند که اپل به جای استفاده از آلومینیوم، که برای ساخت گوشی‌های هوشمند متداول است، از فولاد ضد زنگ برای ساخت قاب فلزی این گوشی استفاده خواهد کرد.

عده‌ای می‌گویند سومین سری آیفون صفحه نمایش ۵ اینچی خواهد داشت

others-say-the-third-iphone-model-will-have-a-5-inch-screen

در گزارش نیکی ادعا شده است که اپل در ساخت آیفون جدید خود به جای فلز از شیشه برای قسمت پشت گوشی استفاده خواهد کرد. ادعای دیگر این که اپل مدلی با صفحه نمایش پنج اینچی رو خواهد کرد.

اگر درست باشد، اپل به صرافت ارایه نوعی گوشی در شکلی کاملا آبرومندانه افتاده است. یادمان باشد پیشتر از اپل شاهد آیفون اس یی (SE) 4 اینچی (به تبع نیاکان خود!) و نیز آیفون‌هایی با صفحه نمایش‌هایی در ابعاد ۴٫۷، ۵ و ۵٫۵ اینچی بوده‌ایم.

دکمه خانه (هوم) نامریی خواهد بود

the-home-button-will-be-invisible

گرابر مدعی است که دکمه خانه (هوم)، که حس‌گر اثر انگشت نیز در آن تعبیه شده است، در صفحه شیشه‌ای قسمت جلوی گوشی کارسازی خواهد شد و با این روش نامریی می‌شود.

این ادعای گرابر اشاره طریفی دارد به شایعه‌هایی که چندی پیش سایت i4u درباره گوشی آینده آیفون به راه انداخته و در آن گفته بود که دکمه خانه با چشم دیده نخواهد شد.

چندی پیش غول عرصه فن‌آوری در چین یعنی شرکت شیائومی از گوشی‌های جدیدی پرده برداشت که واجد همین فن‌آوری بودند که اپل در طرحی آن را به مثابه جایگزینی برای دکمه‌های خانه در نظر گرفته بود. به استناد این مدرک می‌توان به این نتیجه رسید که دکمه خانه در گوشی آیفون ۱۰ نیز کارآیی خواهد داشت.

گوشی جدید اپل صفحه نمایشی دور از انتظار دارد

it-will-have-an-incredible-screen

سایت The Korea Herald در اخباری مبتنی بر شایعات اعلام کرد که آیفون ۲۰۱۷ صفحه نمایش امولد (AMOLED) خواهد داشت که نسبت به صفحه نمایش ال سی دی (LCD) در آیفون‌های کنونی وضوح به مراتب بهتری دارد.

همچنین در تازه‌ترین رویداد، تای جنگ و، رییس شرکت شارپ، در جمع دانشجویان دانشگاه تایوان درباره آیفون‌های آینده صحبت کرده و اظهار داشته که دستگا‌ه‌های جدید از فن‌آوری صفحه نمایش او ال یی دی (OLED) برخوردار خواهند بود.

با شارژر بی‌سیم شارژ خواهد شد

it-will-have-wireless-charging

تحلیل بارکلی (Barclay) در این باره این است که آیفون ۱۰ با شارژر بی‌سیم عرضه خواهد شد.

از طرفی‌، ما می‌دانیم که اپل از ۹ سپتامبر به دنبال به کارگیری این فن‌آوری بوده است. جدیدترین اطلاعات در خصوص شارژر بی‌سیم آیفون ۱۰ باز از زبان تای جنگ و، رییس شرکت شارپ، در جمع دانشجویان دانشگاه تایوان، شنیده شده است.

فاقد جک هدفون خواهد بود

it-wont-have-a-headphone-jack

از آن منظر که آیفون ۷ از جک هدفون محروم است، می‌توان انتظار داشت که آیفون‌های آینده نیز فاقد جک هدفون باشند.

نمونه کوچک‌تر مانند آیفون ۷ پلاس دوربین دو لنزی نخواهد داشت

the-smaller-model-will-not-get-the-a-dual-lens-camera-like-the-iphone-7-plus

مینگ چی کو بر این باور است که دوربین دو لنزی قابلیتی انحصاری برای نمونه های بزرگ‌تر آیفون خواهد ماند و از سال ۲۰۱۷ به بعد به گوشی‌ها اضافه خواهد شد.

با این همه، بارقه‌هایی از امید وجود دارد که دوربین دو لنزی راهش را به سمت نمونه‌های کوچک‌تر آیفون باز کند. درست مانند فن‌آوری تثبیت کننده تصویر نوری (OIS) که زمانی در انحصار آیفون ۶ اس پلاس بود اما بعدا سر از آیفون ۷ هم درآورد. اما اگر هم پیش بینی مینگ چی کو درست از آب درآید، شامل حال این یکی نمی‌‌شود.

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.businessinsider.com/apple-iphone-10-2017-10-rumors-features-2016-11/#the-smaller-model-will-not-get-the-a-dual-lens-camera-like-the-iphone-7-plus-10″]businessinsider[/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
grimm

خواهشأخبر نوار بالای کیبورد مایکروسافت که سال ۲۰۱۰ ابداء کرده بود و ثبت کرده بود و کارش هم فرا تر از این نوار مک بوک هاست رو هم بزاریدکه الان اپل از پتنت سال ۲۰۱۰ مایکروسافت پیروی کرده
http://www.theverge.com/2016/11/4/13518278/microsoft-adaptive-keyboard-concept-macbook-pro-touch-bar

BENI.chalton

اپل الان ۵ سال هست که قراره یه گوشی رویایی بزنه ولی هر سال هم مثل پارسال تکراری میزنه،الان باید فقط منتظر گوشی اس هشت سامسونگ باشیم چون اس هشت یه گدشی فوق پیشرفته و زیبا خواهد بود

ARMTIN

کو تا شهریور ۹۶ ?
من که فعلا هم ۶s جواب کارم میده من همیشه ۲ یک بار ایفون میخرم یعنی iphone 10 گوشی بعدی هست
❤️❤️❤️❤️❤️ Iphone 10 ❤️❤️❤️❤️❤️

Adroit

توی متن یه جا زده صفحه ی بزرگ داره بعد دقیقا مورد بعدیش اینه که صفحه نمایشش ۵ اینچه ?
این دو گوشی سال آینده رو به خاک و خون میکشن
(Iphone 8 (10
Samsung Galaxy S8
…..
پ.ن : خدا یه پولی بهمون بده که هر دو شونو تجربه کنیم… آمییین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
جلیل جعفری
مترجم و روزنامه‌نگار