حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

توضیحات تکمیلی اپل برای عدم ایجاد درگاه SD card بر روی مک‌بوک پرو جدید

نوشته

7 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، اخبار

زمانی که مک‌بوک‌های جدید اپل بر روی صحنه آمند مسلما نگاه هر کسی را به خودشان جلب کرده اما بعد از این که مراسم رونمایی تمام شد، کافیست با نگاهی دیگر به این سه دستگاه اصلی نگاه کنید تا متوجه شوید شاید این دستگاه همان دستگاه رویایی شما نباشد. یکی از ایراداتی که بسیاری از افراد به این دستگاه‌ها گرفتند، حذف درگاه اس دی است. در مصاحبه انجام شده توسط Independent ، فیل شیلر در مورد دلیل این اتفاق توضیحاتی را ارائه داده است. در ادامه همراه باشید.

این را در ترنجی قبول داریم که بسیاری از فناوری های موجود مربوط به چند سال گذشته است و به مرور با شکلی دیگر ظاهر خواهند شد. همانطوری که جک ۳.۵ میلی‌متری در حال حذف شدن از بسیاری از دستگاه ها است۷ این اتفاق برای دیگر درگاه‌ها هم رخ خواهد داد اما تاریخی که قرار باشد این فناوری ها عوض شوند بسیار مهم است. شیلر هم با تاکید بر این موضوع که درگاه اس دی از ماهیت و ارزشی که چند سال ویش داشته به مراتب کمتر شده، گفت برای بسیاری از افراد این درگاه بلااستفاده شده و دستگاه‌هایی که از این مموری استفاه می‌کردند، با ارائه راهکاری دیگر جایگزین شده‌اند. دوربین‌های حرفه‌ای به سراغ روش‌های دیگر و حتی انتقال اطلاعات در بستر وایرلس کوچ کرده‌اند..

درست است که بسیاری از دوربین‌ها فناوری وایرلس را اضافه کرده اند اما همانطوری که می‌دانید دوربین‌های میان‌رده زیادی هنوز از اس دی کارت استفاده می‌کنند. اگر در نظر بگیریم بین ۱۰۰ درصد افراد ۹۵ درصد به سراغ فناوری‌های دیگری رفته اند و تنها ۵ درصد در حال استفاده از اس دی کارت بوده باز هم به نظر من باید این درگاه بر روی مک بوک پرو باقی می‌ماند تا به مرور در نسل‌های آتی از بین برود.

البته در این مصاحبه انجام شده این تتها صحبت شیلر نبود. او در پاسخ به این که چرا مک‌بوک پرو ها دارای قابلیت “hey, Siri”  نیستند، اشاره داشت که فناوری فعال سازی دستگاه با صدا فعلا در آخرین نسخه iOS و آیفون قرار دارد چرا که فعلا احساس نیاز بر روی مک‌بوک‌ها حس نمی‌شود البته با توجه به این صجبت نمی‌توان به صورت قطعی گفت که هیچوقت دارای چنین فابلیتی نخواهند شد بلکه ممکن است روزی با گفتن هی سیری بتوانید مک بوک خود را روشن کنید.

اپل و تغییرات زودهنگام؟

صحبت پایانی شیلر بسیار جالب بود. او اشاره کرد که همیشه پس از یک سری تغییرات بسیار صحبت‌های انتقاد گونه‌ای از اپل تشکیل می‌شود اما در نهایت شاهد هستیک که صف فروش در اپل استور ها بسیار فراتر از انتظار خواهد بود. این را باد قبول داشته باشید که هر تغییراتی بالاخره روزی باید شکل بگیرد و این اپل با اعتماد به نفس می‌تواند آغاز کننده این تغییرات باشد و با این اطمینان را به کاربران اپل می‌دهیم که به حدی نقاط قوت در مک بوک‌های پرو زیادی است که می‌تواند دلایل قانع کننده زیادی را داشته باشد و این تغییرات می‌تواند اولین‌تجربه‌های هیجان انگیز را برای شما شکل دهد.

نظر شما چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.engadget.com/2016/11/02/apple-says-why-the-new-macbook-pro-doesnt-have-an-sd-card-slot/”]www.engadget.com[/button]

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trojan

همونجور که عموم تحلیل گر ها گفتن به شدت بد بوود مک های جدید و نو آوری اون در حد صفر بودش…در مقابل سرفیس ها رو به شدت استقبال کردند….چند تا ازین نقد هارو خودتونم گفتین….. اپل کم جرعت شده داره جدا سرکیسه میکنه و نواوری رو کنار گذاشته.ان بد هستش

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....