حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیریت بهینه منابع و انرژی Vulkan در ویدیوی منتشر شده از شرکت ARM تحسین برانگیز است

نوشته

7 سال قبل | 4 دیدگاه | مطالب ترنجی

حتما درباره Vulkan API شنیده اید. سامسونگ در گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج این فناوری را به کار برده است تا بازی ها و برنامه هایی که از آن بهره می برند بتوانند بهتر از دیگر رقبا روی این دستگاه ها اجرا شوند. گوگل در اندروید ۷ این قابلیت را اضافه کرده است و پیکسل و پیکسل ایکس ال نیز از آن پشتیبانی می کنند، البته گویا این API برای تمام دستگاه هایی که اندروید ۷ دارند در دسترس خواهد بود. شرکت ARM ویدیویی برای درک بهتر تاثیر حضور این API در دستگاه های مختلف منتشر کرده است که دیدن آن را به شما توصیه می کنیم، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

dcf45e2c-f5ad-447c-b974-3cd183c073fe

به صورت خلاصه می توان گفت که ولکان (Vilkan) در مدیریت منابع سخت افزاری و کاهش مصرف انرژی موثر خواهد بود. در مدیریت منابع به این صورت که به جای استفاده از تنها یک هسته پردازنده مرکزی برای اجرای برنامه یا بازی، از تمام هسته ها استفاده می کند. این سبب می شود تا بازی ها روان تر و با انرژی کمتری اجرا شوند. علاوه بر آن، این موضوع راه تولید بازی ها و برنامه هایی که نیاز به قدرت پردازش بسیار بیشتر دارند را باز می کند.

بازی های گرافیکی تر روی دستگاه های حتی اقتصادی تر!

ARM در ویدیوی زیر به سادگی و زیبایی این موضوع را توضیح می دهد:

[aparat id=”VXHTi”]

این سبب می شود تا دستگاه هایی رده پایین و اقتصادی که اکثرا ۴ هسته از نوع Cotrex-A53 دارند نیز بتوانند بازی های رده بالاتر را اجرا کنند. التبه این بدین معنا نیست که چیپست های پرچمدار که هسته های Cortex-A73 و یا Kyro دارند از این فناوری سودی نخواهند برد، بلکه این دستگاه ها نیز در مصرف انرژی بسیار بهینه تر خواهند بود.

نظر شما درباره Vulkan API چیست؟ به نظر می رسد که تغییر بزرگی در راه است!

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.gsmarena.com/arm_demo_shows_that_vulkan_will_reduce_power_usage_in_games-blog-21224.php”][/button]

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

آرم که پارسال گفت هسته a72 برابر core i7 اینتل قدرت داره !!!
به هر حال اگر جنبه فقط تبلیغاتی نداشته باشد میتواند مفید باشد .
راستی ترنجی گویا قراره کوالکام با tsmc کار کنه بخاطر لیتوگرافی برتر و قدرت بیشتر پردازنده و بهینگی بسیار بهتر
(( چون لیتوگرافی و معماری ۱۴ سامسونگ دزدی و کپی لیتوگرافی و معماری tsmc هست و فقط اسم لیتوگرافی ۱۴ هست که زیر پرتو x دقیقا همان ۱۶ کمپانی tsmc هست ))
بعدش هم اینکه tsmc خط تولید ۱۰ نانو راه اندازی کرده و داره خط تولید ۷ را تست میکنه برای اواسط سال ۲۰۱۷ یا اوایل ۲۰۱۸
اندروید مشکلی نداره. Apple A processor برای گیم و real life ساخته شدند. توجه دارید که A10 نزدیک x2.5 برابر پرفورمنس بهتری از هسته kryo به کار رفته در اسنپدراگون داره. در واقع اینکه تا حالا میگفتند آیفون با دو هسته بهتر از هشت هسته ای ها هست و این نتیجه بهینه سازی هست اشتباهه. تمام سیستم عاملهای جهان بهینه سازی و بعد عرضه میشند. نتایج بنچمارک قدرت واقعی سخت افزار رو فارغ از نرم افزار نمایش میده.

آیفونها امسال دو برابر اندرویدیها قدرت سخت افزاری دارند، و با چنین قدرتی وقتی میبینم پیکسل پا به پای آیفون میاد به اندروید ۷٫۱ افتخار هم میکنم! (اندروید از ۶٫۰ فوق العاده شده)

روی A10 میشود اندروید نصب کرد همینقدر سریع بود.

اونهایی که میگن بنچمارک بازی با اعداد هست بهتره تجدید نظر کنند. بنچمارک ها در تست فقط عدد هستند اما در زندگی روزمره تاثیر واقعی خودشون رو نمایش میدند.

اگر بازی ها برای اندروید توسط سازنده توسعه پیدا کنند که روی مولتی کور اجرا بشوند گیمهای اندروید سریعتر از آیفون ها اجرا میشوند . مثل برنامه های اینترنتی و برنامه های روزمره که پیکسل سریعتر از آیفون بود .

Adroit

داداش قسمت اول کامنتتو خوندم گرفتم قضیه چیه…
خخخ امیدوارم بازم از این سخنان حکیمانت فیض ببریم

iranian_mind00

دوست عزیز شما مشخصا در مورد سخت افزار ، معماری ، لیتوگرافی و اینطور مسائل اطلاعات ناقص و اشتباهی داری

mehrdad_ma

شما که اطلاعات دارین چی .
قدرت پردازنده به تعداد هسته نیست .
اینکه اپل معماریش چیه و چقدر بهینه هست رو هرکسی نمیدونه و اگرم کسی میدانست تا حالا مثل کارمند سابق کمپانی tsmc اونو لو داده بود .
همانطوری که سیمبین برای ۱۲۸ مگ رم و کیت کت برای ۵۱۲ مگ رم بهینه شد کافیه .
چون اون موقع بازیهای سیمبین سریعتر از iOS بود . تو بخش اسکرول وب که پیکسل خیلی سریعتر از آیفون بود .
قدرت پردازنده هم به تعداد هسته نیست و تعداد ترانسیتورهای a10 دو برابر SD820 هست . حالا اینکه تعداد ترانسیتورهای a10 از a9 کمتره ولی قدرتش بیشتره بخاطر طراحی جدید tsmc و معماری جدید اپل هست .
بهتره اصلا ترنجی کامل بگه عملیات تک هسته ای و چند هسته ای برای چیه . تو سایت مرجع که بنچمارک میگیره گفته .
بیشترین پردازش چند هسته ای در بخش وب هست و کمترین در بخش گیم هست .
بنچمارک هم قدرت خام سخت افزار هست که چیپ a10 قویترین گرافیک رو داره ۵۹ فریم در برابر ۲۹ فریم اسنپ ۸۲۰ .The GeekBench Single Thread CPU test only runs one stream of instructions rather than multiple parallel streams per core. The majority of consumer applications (MS World, Internet Explorer, Google Chrome and most games), although multi threaded, rarely utilize more than one thread at a time, so this test, like any single threaded benchmark, can be seen as a reasonable real world test for typical consumer workloads.

اینم ترجمه کنید تا بفهمین چی گفتم ?

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)