حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه عملکرد Google Assistant و Apple Siri

نوشته

7 سال قبل | یک دیدگاه | تماشا کنید، مقایسه از هر نوع

گوگل با پیکسل های خود اندروید ۷٫۱ را معرفی و در قلب هر دوی آن ها پلتفرم جدید دستیار گوگل یا همان Google  Assistant را معرفی نمود. دستیار صوتی که حاصل پیشرفت گوگل است و در آن از هوش مصنوعی استفاده شده است. اپل نیز نسل به نسل در پی تکامل سیری بوده است ولی خیلی متمرکز بر قابلیت جدید یا پیشرفت اساسی نبوده است. در هیاهوی مقایسه های مختلف پرچمدار گوگل با اپل این بار به سراغ مقایسه دو دستیار صوتی این دو شرکت خواهیم رفت و مقایسه جالبی را خواهیم داشت، در ادامه با ترنجی همراه باشید.

مقایسه ساده ای خواهد بود، صحبت می کنیم و نتیجه را می بینیم. البته انتخاب سوالها و سنجیدن توانایی این دستیارهای صوتی هوشمند خود کار ساده ای نیست. در این ویدیو از موارد ساده تر آغاز کرده و سپس به موضوعات چالش برانگیز تر می رسیم. توصیه می کنم آن را از دست ندهید.

[aparat id=”4XxUe”]

مشخصا می توان گفت از نظر بصری دستیار صوتی اپل یعنی Siri بسیار زیباتر طراحی شده است اما همینجا درنگ کوتاهی داشته باشید، ما درباره دستیار صوتی صحبت می کنیم نه موردی که لزوما باید دیده شود پس خوانده شدن اطلاعات توسط دستیار صوتی اهمیت بیشتری از نمایش آنها در ظاهری زیبا دارد، هر چند این ارزش طراحی زیبای بصری اپل کم نمی کند.

مورد دوم هوشمند تر بودن در یک گفتگو است. گوگل با اضافه کردن هوش مصنوعی به دستیار خود به شما اجازه می دهد تا به صورت یک مکالمه نزدیک تر به واقعیت با آن صحبت کنید، مثلا اگر درباره یک موضوع سوال پرسیدید، سوال دوم را در ادامه همان عنوان کنید نه اینکه دوباره برای مورد دوم یک سوال محتوی سوال قبلی نیز بپرسید. علاوه بر آن دستیار گوگل به مرور زمان از شما و کاربران دیگر یاد می گیرد.

سیری در مقابل پاسخ های جذاب تر و سرگرم کننده تری را می تواند برای شما آماده کند و این برتری اپل است. نظر شما برای مقایسه این دو دستیار چیست؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”https://www.youtube.com/watch?v=JFiu5rfnhzo”][/button]

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
L_NINO

مقایسه خیلی خوب و جالبی رو گذاشتید ولی اکثر دوستانی که میبینن از جمله خودم فقط ۱۰ % سوال و جواب هارو متوجه میشیم اگر امکانش هست این مقیسه رو زیر نویسش کنید خیلی بهتر میشه

ممنون از ترنجی بابت زحمت هایی که میکشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)