حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Night Light و عملکرد‌های جدید سنسور اثرانگشت برای Nexus 6P و Nexus 5X عرضه نخواهد شد

نوشته

7 سال قبل | 6 دیدگاه | Android، اخبار، گوگل

حس بدی به عملکرد گوگل دارم. با رونمایی از دستگاه‌های پیکلس و پیکسل ایکس ال به نظر می‌رسد توجه این شرکت به دستگاه‌های برتر سال گذشته خودش به مراتب کمتر شده است. Nexus 6P و Nexus 5X از جمله دستگاه‌هایی به شمار می‌روند که در سال گذشته توجه زیادی را به خود جلب کرد و با توجه به این که از اندروید خالص استفاده شده است، به جرئت می‌توان گفت تا دو سال آینده هم عملکرد خوبی را خواهد داشت اما ما انتظار داشتیم که گوگل با ارائه بروزرسانی اندروید ۷.۱ این دو دستگاه را به جدید‌ترین نسخه اندروید که بر روی پیکسل قرار دارد، ارتقا دهد اما به نظر می‌رسد این طور نیست! در ادامه همراه باشید.

دو قابلیت Night Light و عملکرد‌های جدید سنسور اثرانگشت برای دستگاه‌های مذکور عرضه نخواهد شد. این را Ian Lake در گوگل پلاس خودش به عنوان یکی از اعضا توسعه دهنده اندروید در شرکت گوگل بیان کرده است. قابلیت  Night Light در اصل بهینه سازی صفحه‌نمایش برای استفاده در شب است که نور آبی پردازش شده را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.  اما یکی از قابلیت‌هایی که به نظر می‌رسد عرضه یا عدم عرضه در دست گوگل هم نیست، قابلیت‌ها و یا ژست‌های حرکتی جدید بر روی پیکسل و پیکسل ایکس ال است.

همانطوری که می‌دانید بر روی این دستگاه می‌توانید با سوایپ بر روی سنسور اثرانگشت یک سری فعالیت‌های خاصی را تعریف کنید. برای مثال با سوایپ به سمت پایین، می‌توانید نوار نوتیفیکیشن را باز کنید و یا امثال این ژست‌ها! دلیل عدم عرضه این قابلیت، عدم پشتیبانی سخت‌افزار یعنی سنسور اثرانگشت است.

به نظر می‌رسد در یکی دو ماه آینده اندروید ۷.۱ برای نکسوس ۶ پی و نکسوس ۵ ایکس عرضه شود. نظر شما چیست؟ آیا این کار گوگل درست است؟

[button type=”default” color=”” target=”” link=”http://www.phonearena.com/news/Night-Light-and-fingerprint-reader-gestures-wont-come-to-the-Nexus-6P-and-Nexus-5X_id86845″]www.phonearena.com[/button]

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فرشاد

اون ژست های حرکتی اثر انگشت که یه چیز چرتیه و به نظرم ندادنش خیلی مهم نیست، ولی اون حالت Night Light دیگه واسه چی اونو نمیده؟ اون که چیز خاصی نداره، واقعا مسخره ست

Xperia

از گوگل بعیده این حرکتا

حبیب

از صبح دیروز که ۵x رو به ۷.۱.۱ آپدیت کردم، سخت دنبال night light بودم که متاسفانه بازم ناامیدم کرد گوگل! واقعا این یه مورد برام مهم بوده و هست! اما تغییرات این نسخه هم جالبه…قابلیت ۳d تاچ اپل که روی بعضی برنامه ها کار میکرد رو اینبار در ۵x خودم شاهدم…با فشردن بعضی برنامه ها چند گزینه میانبری نمایان میشه که بسیار جالبه…کیفیت عکسها هم بهتر شده، هر چند احساس میکنم سرعتش کمی کُند شده! در هر صورت نبود حالت شب خیلی تو ذوق میزنه!

حبیب

منظورم سرعتِ عکاسی بود!

amirit

حبیب جان من الان اندروید ۷ دارم رو نکسوس ۵x و قابلیت نایت شیفت هم فعاله . واسه این کار کافیه یه برنامه که تو گوگل پلی هست رو دانلود و اجرا کنی اسمش night mode enabler هستش. با فعال کردنش گذینه نایت شیفت به system ui tuner اضافه میشه واقعا هم خوب و عالی بدون باگ کار میکنه

حبیب

AMIRIT جان! من با این برنامه هم تست کرده بودم…متاسفانه این برنامه تو system ui tuner هم نمایان نمیشه! نمی دونم واقعا چرا؟!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
صدرا مخملی
شروعی تازه ....