حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نتایج GeekBench منتسب به آیفون ۷، بهبود عملکرد ۳۵ درصدی نسبت به آیفون ۶ اس را نشان می‌دهد

نوشته

7 سال قبل | 3 دیدگاه | مطالب ترنجی

پیش از این، شاهد انتشار تصویری از GeekBench منتسب به آیفون ۷ بودیم اما مدتی بعد معلوم شد که جعلی است. در حال حاضر قبل از رونمایی رسمی در روز چهارشنبه، تصویر دیگری از نتایج GeekBench منتسب به این گوشی منتشر شده است که نشان می‌دهد عملکرد آیفون ۷ نسبت به آیفون ۶ اس، حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است. در ادامه همراه ترنجی باشید.

نتایج منتشر شده، افزایش عملکرد مربوط به تراشه‌ی جدید اپل A10 در آیفون ۷ را نشان می‌دهد؛ این گوشی موفق شده است تا به امتیاز ۳۳۷۹ در عملکرد تک هسته‌ای و ۵۴۹۵ در عملکرد چند هسته‌ای دست یابد که این مقدار در مقایسه با نسل قبلی حدود ۳۵ درصد بیشتر است.

تصویر مربوط به GeekBench نشان می‌دهد که این دستگاه دارای نام iPhone9,3 است؛ این نشان می‌دهد که این دستگاه در سه نسخه‌ی مختلف عرضه خواهد شد. هیچ آیفونی با نام iPhone 8,3 وجود ندارد و مدل‌هایی که مربوط به این شماره است، iPhone8,1 و iPhone8,2 به‌ترتیب برای آیفون ۶ اس و ۶ اس پلاس هستند.

همانند شایعه‌های دیگری که تاکنون منتشر شده، اطلاعات مربوط به GeekBench رم دو گیگابایتی را نشان می‌دهند. این حافظه احتمالا برای آیفون ۷ ۴.۷ اینچی خواهد بود و همان‌ظور که منابع بسیاری گزارش داده‌اند، آیفون ۷ با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، دارای رم سه گیگابایتی خواهد بود؛ چرا که نرم‌افزار پردازش تصویر پیشرفته‌ی دوربین دوگانه، به این مقدار رم احتیاج خواهد داشت.

سرعت کلاک در GeekBench آیفون ۷، کمتر از ۴۰۰ مگاهرتز است که ممکن است به‌همین خاطر، ما را درباره‌ی این نتایج به شک بیندازد اما گفت‌وگو با مهندس GeekBench نشان می‌دهد که این نتایج، غیرعادی نیستند. سیستم‌عامل iOS چنین آمارهایی را به‌طور مستقیم گزارش نمی‌دهد و به‌همین دلیل، برنامه‌ی بنچمارک‌گیری حدس می‌زند و این حدس‌ها می‌توانند اشتباه باشند. تحلیلکران KGI معتقدند که اپل A10 دارای بالاترین سرعت کلاک ۲.۴ گیگاهرتزی خواهد بود.

در صورتی که فرض کنیم این نتایج واقعی باشند، نکته‌ی جالب این است که آیفون ۷ در بنچمارک GeekBench با سیستم‌عامل iOS 10.1 رویت شده است و همان‌طور که می‌دانید، نسخه‌ی توسعه‌دهندگان این نسخه‌ی جدید هنوز منتشر نشده و تا عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی و عمومی iOS 10.0 حدود دو الی سه هفته باقی مانده است؛ به‌طور معمول، آیفون جدید باید با iOS 10.0 عرضه شود و در صورتی که آیفون جدید اپل با iOS 9.1 عرضه شود، باید انتظار عرضه نسخه‌ی نهایی آن، همزمان با عرضه‌ی آیفون ۷ نیز باشیم. همان‌طور که می‌دانید، بنچمارک‌ها شامل چند آزمایش مختلف هستند و عملکرد در دنیای واقعی را نشان نمی‌دهند.

اینکه امتیازهای آزمایش ۳۵ درصد بهتر هستند، بدان معنا نیست که آیفون ۷ همیشه در استفاده‌ی روزانه ۳۵ درصد سریع‌تر خواهد بود. آیفون‌های اپل دارای ویژگی‌های نرم‌افزاری مختلفی هستند که باعث می‌شود تا در استفاده‌های مختلف، دستگاه بهترین عملکرد را داشته باشد. GeekBench تنها بنچمارک مربوط به سی‌پی‌یو و رم دستگاه را نشان می‌دهد و این نتایج، چیزی درباره‌ی میزان عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی اپل A10 نمی‌گویند.

مانند همیشه، اپل دوست دارد تا قدرت پردازنده‌های گرافیکی خود را افزایش دهد و ما نیز انتظار داریم تا نتایج بهتری را در بنچمارک‌های مختلف از سوی آیفون ۷ ببینیم. سوگلی جدید کوپرتینویی‌ها یک گوشی بسیار قدرتمند خواهد بود و می‌تواند در بین گوشی‌های هوشمند فعلی بازار، بهترین عملکرد را داشته باشد. آیفون ۶ اس اپل هنوز هم نسبت به گوشی‌های اندرویدی دیگر در پردازنده‌ی تک‌هسته‌ای، بهترین عملکرد را دارد.

بهتر است که تا شب چهارشنبه صبر کنیم و ببینیم که اپل از چه محصولات جدیدی با چه ویژگی‌هایی رونمایی خواهد کرد، علاوه بر آیفون‌های جدید، انتظار می‌رود که اپل از دستگاه‌های مک جدید خود نیز رونمایی کند. نظر شما چیست؟

[su_button url=”https://9to5mac.com/2016/09/05/alleged-iphone-7-geekbench-results-suggest-35-performance-gain-over-iphone-6s/” target=”blank” text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]9to5mac[/su_button]

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
kayhan karami

افرین تو قدرت اپل وهله اوله

mahdi ak

همیشه قدرت پردازی بهتری از بقیه رقبا داشت ولی برای خرید نسخه پلاس بهتره بنظر من

far_zad

با توجه به امتیازات A8 و A9 شاهد جهش بیش از ۶۰٪ تو سری ۹ نسبت به ۸ بودیم.
الان هم رشد سری ۱۰ نسبت به ۹ حدود ۳۵ تا ۴۰ درصده.
هرچند پیشرفت قابل ملاحظه ای هست ولی روند نزولی این افزایش قدرت نشون میده افزایش توان سخت افزاری رفته رفته به ناحیه اشباع خودش خواهد رسید.
مگر با کوچک کردن لیتوگرافی و تغییر اساسی تو معماری.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ایزدی